• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Crossfit & relaterad träning.

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Det gäller att rycka på "bra dagar". Vissa dagar känns det som att man kan ta hur mycket som helst :) Hade varit kul om vi kunde få upp lite klipp också.
Antingen måste man väl ladda upp på youtube eller dylikt eller bara skicka in sin Instagramlänk? Här är några försök på 100 för någon månad sen. Testade dagen efter igen men annars har jag inte kört ryck sen dess
https://instagram.com/p/_ulXNCvirl/
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Antingen måste man väl ladda upp på youtube eller dylikt eller bara skicka in sin Instagramlänk? Här är några försök på 100 för någon månad sen. Testade dagen efter igen men annars har jag inte kört ryck sen dess
https://instagram.com/p/_ulXNCvirl/
Ha! :) Kunde inte låta bli att skratta när du får dina psykbryt :)
Ser ändå relativt lätt ut för dig.

Nu ska jag inte vara den som kommenterar när jag drar 20 kilo mindre än dig, men du besväras inte av att du stöter så hårt med höften så den åker ut? Känns ju som att det är därför du åker fram.

Jag spenderade månader på att "arbeta bort" höftstöten. Blev mycket bättre för mig iaf.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Dina muscle-ups ser sjukt bra ut. Fattar inte att du klarar hålla false-grip hela tiden. Jag tappar false-grip efter 2 sekunder.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ha! :) Kunde inte låta bli att skratta när du får dina psykbryt :)
Ser ändå relativt lätt ut för dig.

Nu ska jag inte vara den som kommenterar när jag drar 20 kilo mindre än dig, men du besväras inte av att du stöter så hårt med höften så den åker ut? Känns ju som att det är därför du åker fram.

Jag spenderade månader på att "arbeta bort" höftstöten. Blev mycket bättre för mig iaf.
Arbeta bort den innebär ju att du drar stången längre ifrån kroppen vilket inte är optimalt. Kraften sitter i höften. Det jag dock kan uppleva på tunga vikter kring max är att jag är för ivrig i att vända runt den så jag vänder lite tidigt = längre ut från kroppen. :)
Dina muscle-ups ser sjukt bra ut. Fattar inte att du klarar hålla false-grip hela tiden. Jag tappar false-grip efter 2 sekunder.
Tack! Bara att nöta och mycket magnesium. Brukar tejpa handlederna som lite fusk ibland också. ;)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Arbeta bort den innebär ju att du drar stången längre ifrån kroppen vilket inte är optimalt. Kraften sitter i höften. Det jag dock kan uppleva på tunga vikter kring max är att jag är för ivrig i att vända runt den så jag vänder lite tidigt = längre ut från kroppen. :)
Tack! Bara att nöta och mycket magnesium. Brukar tejpa handlederna som lite fusk ibland också. ;)

Jag upplevde också att det inte gick att dra upp den utan höftstöt tills jag började kolla på kineserna. Dom nuddar ju knappt stången med höften. Kolla här på xiaojun:
lu1.png

när han kommer upp till midjan har han fortfarande böjda ben och får kraften därifrån.
Men men, to each his own :) alla bulgarerna (och många ryssar) stöter ju med höften.

Kritiserar inte. Tycker du är grym. Delger bara tankar och reflektioner. Jag fick ett stort lyft när jag "bytte stil" iaf.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag upplevde också att det inte gick att dra upp den utan höftstöt tills jag började kolla på kineserna. Dom nuddar ju knappt stången med höften. Kolla här på xiaojun:
lu1.png

när han kommer upp till midjan har han fortfarande böjda ben och får kraften därifrån.
Men men, to each his own :) alla bulgarerna (och många ryssar) stöter ju med höften.

Kritiserar inte. Tycker du är grym. Delger bara tankar och reflektioner. Jag fick ett stort lyft när jag "bytte stil" iaf.
Testa har man ju inte dött av. Ska se vad jag kan göra men att inte stöta med höften känns som större belastning på draget. Sen så syns ju teknikbrister tydligare på maxvikter också. Som att rumpan sticker, ojämn belastning, tidig vändning osv
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jaha efter att träningen dalat ner sen jag träffade tjejen förra vintern så har flåset varit totalt värdelöst. Lusten att träna var inte lika hög, än mindre flåsträningen och utöver det så när lusten fanns emellanåt så hade man en kvinna att tänka på också men nu är träningen på gång igen.
Hittat tillbaka till träningen. Är inte på samma nivå som förut men är på väg tillbaka.
Idag testade jag mig på att kötta mig igenom en unbroken fran men i ett lugnt tempo. Märkte efter när jag kolla videon att jag missade 4 reps totalt (3 thrusters & 1 pull-ups) så det sög lite. Tiden blev 3:21 (49 sekunder mer än mitt PR på 2:32 från i våras)
Var död i underarmarna efter men kunde stå upp och flåsade inte för mycket. Känns som ett bra tecken. Sub 2:50 innan Idre v11 känns som ett rimligt mål. :)
 

Anton

Omega
Jaha efter att träningen dalat ner sen jag träffade tjejen förra vintern så har flåset varit totalt värdelöst. Lusten att träna var inte lika hög, än mindre flåsträningen och utöver det så när lusten fanns emellanåt så hade man en kvinna att tänka på också men nu är träningen på gång igen.
Hittat tillbaka till träningen. Är inte på samma nivå som förut men är på väg tillbaka.
Idag testade jag mig på att kötta mig igenom en unbroken fran men i ett lugnt tempo. Märkte efter när jag kolla videon att jag missade 4 reps totalt (3 thrusters & 1 pull-ups) så det sög lite. Tiden blev 3:21 (49 sekunder mer än mitt PR på 2:32 från i våras)
Var död i underarmarna efter men kunde stå upp och flåsade inte för mycket. Känns som ett bra tecken. Sub 2:50 innan Idre v11 känns som ett rimligt mål. :)
Hur tungt är det på thrustersen? Och är det 21-15-9 eller är jag helt lost? haha
Kört det en del på senaste tiden 40 kg 10 reps och sen chins 10 reps x4 så snabbt jag kan men försöker köra strikt och inte riktigt crossfit släng och tempo :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hur tungt är det på thrustersen? Och är det 21-15-9 eller är jag helt lost? haha
Kört det en del på senaste tiden 40 kg 10 reps och sen chins 10 reps x4 så snabbt jag kan men försöker köra strikt och inte riktigt crossfit släng och tempo :)
Låter som en bra wod.
42.5kg på stången (ska egentligen vara 43kg någonting)
Repsen är 21-15-9 på tid. :)
Går så fort så man hinner inte bli andfådd först än man är färdig och då jäklar svider det till haha
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Har harvat på i gymmet nu men men lite less på samma grejer med vikter osv.
Brukar variera med boxhopp och medicinboll mot vägg böj osv men behöver tips till lite ny träning. Känner mig lite stel också men har bra spänst.

Vad ska jag köra igång med ? Fortfarande taggad på mark men less på böj.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jo, men vad jag förstått är det skillnad på att gå ner och hämta djupt och mer snappa upp den ?
Eller är det automatiskt djupt dom blir av när man kommer upp i lite vikt ?
Same same but different. Krävs mer rörlighet i botten. Har man rörligheten så är det lättare att lyfta tungt i squat snatch. Man brukar träna power snatches för explosivitet alternativt i wodar då man vill få in så många reps som möjligt på kort tid. :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Same same but different. Krävs mer rörlighet i botten. Har man rörligheten så är det lättare att lyfta tungt i squat snatch. Man brukar träna power snatches för explosivitet alternativt i wodar då man vill få in så många reps som möjligt på kort tid. :)
Ok tackar.
Trött på böj och mark, behöver något lite nytt, detta verkar roligt.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Haft uppehåll från träningen hela sommaren men kommit igång igen nu. Aldrig hänt förut. Gubben har sålt huset så inget mer garagegym men tecknat kort på crossfit södertörn.
Någon som ska vara med i made of steel?
Jag ska köra i team med en vän.
Från gårdagens träning 4x1@190kg sumo följt av teamwod med sledpush, ghd sit-ups, muscle-ups och double unders. :)
image.jpeg
 

joca

Patek
2-Faktor
Haft uppehåll från träningen hela sommaren men kommit igång igen nu. Aldrig hänt förut. Gubben har sålt huset så inget mer garagegym men tecknat kort på crossfit södertörn.
Någon som ska vara med i made of steel?
Jag ska köra i team med en vän.
Från gårdagens träning 4x1@190kg sumo följt av teamwod med sledpush, ghd sit-ups, muscle-ups och double unders. :)
image.jpeg
Snyggt!
 

Frele

Cartier
Testade crossfit för första gången igår. Sjukt kul! :happyhappy:
Märkte att de hade lite annorlunda hopprep mot vad jag använt tidigare, men måste säga att jag gillade dem skarpt. Kan ni rekommendera något bra?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
KM och boxfest i boxen igår. Valde att döma istället för att delta dock. Fick även någon genialisk idé att jag skulle köra knäböj efter några öl
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag är ju den enda som håller tråden i liv men idag kändes lyftandet bra. Någon annan som fortfarande håller igång aktivt?

Dagens: Bygg upp till ett tung vikt men fortfarande bekväm i ett komplex av 4 marklyft, 3 squatcleans, 2 push jerk och 1 frontböj.
Man får inte släpps stången mellan lyften, inte ens greppa om i botten eller bredda benen osv.
Över till nästa komplex som var en vändning, en pushpress, en frontböj och en pushjerk.
Samma sak där, tung men bekväm vikt.
Blev ett PR i pushpress. (150% av kroppsvikten ;) @davvaer)
Över till marklyft. 77.5% av 1rm. 10 reps X 3 set. Blev 11 reps på set 2.

Snabbt flåspass för att boxen stängde:
5-10-15-20-25 cal assault-bike & boxjumps 60cm
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag är ju den enda som håller tråden i liv men idag kändes lyftandet bra. Någon annan som fortfarande håller igång aktivt?

Dagens: Bygg upp till ett tung vikt men fortfarande bekväm i ett komplex av 4 marklyft, 3 squatcleans, 2 push jerk och 1 frontböj.
Man får inte släpps stången mellan lyften, inte ens greppa om i botten eller bredda benen osv.
Över till nästa komplex som var en vändning, en pushpress, en frontböj och en pushjerk.
Samma sak där, tung men bekväm vikt.
Blev ett PR i pushpress. (150% av kroppsvikten ;) @davvaer)
Över till marklyft. 77.5% av 1rm. 10 reps X 3 set. Blev 11 reps på set 2.

Snabbt flåspass för att boxen stängde:
5-10-15-20-25 cal assault-bike & boxjumps 60cm
Monster
 
Topp