• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Därför tror jag Rolex har strypt tillgången på sportmodeller sportrolex

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Om Volvo kan pumpa ut fler bilar i sin lilla fabrik i Torslanda, då kan Rolex också (om de vill) tro mig. :)
Ni hör det här för att det är vad Rolexägare vill tro, att de köpt något exklusivt som knappt hinner tillverkas.

Ville Rolex producera skulle de, de ägnar sig åt marknadsföring på Mastersnivå.
Ingen vet hur många Rolex det säljs per år, men ni vet att de kan producera fler än de gör. Imponerande.
 

Hugii

Audemars
Ingen vet hur många Rolex det säljs per år, men ni vet att de kan producera fler än de gör. Imponerande.
Stålklockor tillverkas inte direkt av världens mest sällsynta ädelmetall. Teknik/kunskap/pengar/efterfrågan finns. Vill man så kan man tillverka fler, enkel matematik.
Vad anser du skulle vara hinder för Rolex att inte tillverka fler?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Stålklockor tillverkas inte direkt av världens mest sällsynta ädelmetall. Teknik/kunskap/pengar/efterfrågan finns. Vill man så kan man tillverka fler, enkel matematik.
Vad anser du skulle vara hinder för Rolex att inte tillverka fler?
Tror du de jobbar femskift i rolexfabriken?
Hur vet ni vad/var flaskhalsen är? Det är fritt fram att gissa, tycker bara det är lite tramsigt att lägga fram det som en sanning.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Finns det någon motsvarighet i annan bransch? Dvs att man har noll kännedom om vilka varor som är på ingående.

Normalt sett lägger man en beställning - får leveransbesked och en eventuell lista på restnoterade varor.

De flesta AD säljer ju flera märken, men jag kan tänka mig att det måste vara frustrerande för en ägare att inte veta vad man kommer sälja, och därmed hur intäkterna kommer se ut.
Ofrivilligt har jag sonderat handväskbranchen.....frun fyller 40......svaren påminner om Rolex ADs när man frågar om modeller som är poppis......vi vet inte vad vi får. Vill du ha en.....köa mellan 08-10 varje dags så kanske du har tur.....inga listor......inte betala i förskott........fjantigt....
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Precis. ADs ser nog Rolex mer som en nödvändighet än som något annat. Det finns roligare saker att återförsälja.
Med tanke på att andra märken säger ”du måste köpa in så här många” så har ju Rolex lyckats. ADn får lättsålda produkter och blir snarare glada om de får fler stålklockor än de önskat.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ofrivilligt har jag sonderat handväskbranchen.....frun fyller 40......svaren påminner om Rolex ADs när man frågar om modeller som är poppis......vi vet inte vad vi får. Vill du ha en.....köa mellan 08-10 varje dags så kanske du har tur.....inga listor......inte betala i förskott........fjantigt....
STHLM-fenomen? ;)
Sondera över större område. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Med tanke på att andra märken säger ”du måste köpa in så här många” så har ju Rolex lyckats. ADn får lättsålda produkter och blir snarare glada om de får fler stålklockor än de önskat.
Rolex tvingar säkerligen ADn att köpa in och kränga mycket som de gärna annars undvikit.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rolex tvingar säkerligen ADn att köpa in och kränga mycket som de gärna annars undvikit.
Uppenbarligen, om det är Rolex som bestämmer vad som skickas. Å andra sidan är det väl det märke alla ADs vill sälja om de får chansen.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Fortfarande folk som bygger en relation till sin AD? Pratades mycket om det för några år sedan. :)
 

Rookien

Panerai
Här ser man tydligt att subc ( eller har någon en seadweller?) är på tok för stor att ha till skjorta och kavaj.
Tycker det ser bra ut med Sub och kostym (som majoriteten på bilden), beror dock helt på vem som bär upp iof - och tillfälle.
Med med udda kavaj är det ju inget att diskutera och väldigt snyggt.
 
Topp