• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dålig/bra polering tråden

Simsand

Breitling
IMG_8932.PNG
IMG_8933.PNG
Jag skickar alltid mina klockor hit:

https://www.instagram.com/urmakergulbrandsen/

Bra exempel på urmakare med talang för polering och service.
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Fick en kommentar om att denna ser hårt polerad ut, finns det något sätt att rädda? Eller är det inte så illa? Skulle förklara priset, sen är det kanske inte så noga om det är en keeper känner jag, men alltid trevligt att ha bra och fina grejer :)
20171219_155735.jpg
20171219_155723.jpg
20171219_155727.jpg
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Tolkar ditt inlägg som att du menar att den ska ha lite rakare kanter? :)
Jag skulle tolka det som att @christian-h menar tvärtom, sidorna skall vara svagt välvda, inte helt plana.
Din klocka är säkerligen polerad, precis som majoriteten av alla gamla Rollar, dock inte onormalt mycket av bilderna att döma. I just det här fallet tror jag dessutom att den något större glasringen förstärker intrycket av att boetten är lite tunnare.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Tycker det är svårt att säga med säkerhet, lugholes är det enklaste sättet att se om den blivit polerad, de syns lite dåligt på bilderna. Kronan på spännet brukar också få sig en törn vid polering, tycker det ser ut som åtminstone spännet blivit polerat nån gång.
Men oavsett det så tycker jag det ser ut som ett fint exemplar.
 

Bas

Patek
Förstår.

Enda sättet att vara säker är NOS eller att köpa från någon som kan bekräfta att den orörd. Inte då genom en okulär besiktning, utan helt enkelt att känna till klockans historia.
Tycker det är svårt att säga med säkerhet, lugholes är det enklaste sättet att se om den blivit polerad, de syns lite dåligt på bilderna. Kronan på spännet brukar också få sig en törn vid polering, tycker det ser ut som åtminstone spännet blivit polerat nån gång.
Men oavsett det så tycker jag det ser ut som ett fint exemplar.

Tack för era svar! :) Får fundera lite på det, tycker den ser riktigt bra ut. Nyservad med dokumentation
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vilken typ av dokumentation? Är lite skeptisk till vad service innebär i Chrono24 världen. Är det AD service så är det väl ett okej pris
(eller, det är ju egentligen ett helt sjukt pris) men marknadsmässigt iaf
 

Bas

Patek
Vilken typ av dokumentation? Är lite skeptisk till vad service innebär i Chrono24 världen. Är det AD service så är det väl ett okej pris
(eller, det är ju egentligen ett helt sjukt pris) men marknadsmässigt iaf

Ja precis, han säger att den nyligen är full servad med nya packningar och trycktestad.
Han håller på skicka över dokumentation.
Ja det är ett sjukt pris, men det är tyvärr så marknaden ser ut som du säger.
 
Topp