• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens Asiatiska klocka-tråden!

Företag från HK, japanskt urverk och vad jag antar kinesiska delar. Tillåten här?? :blackeye:
IMG_0679.JPG

Fick hem en SBQL005 från 1999 för ett tag sedan. jag har letat länge efter denna 8F33 bestyckade perpetual calendar. Den blå visade sig vara riktigt svår. När jag fick hem den så lyckades jag bryta av kronaxeln när jag skulle byta batteriet (stort som håller 8-10 år). Svante fixade ny krona och axel på 1vecka så nu sitter den på armen. Jag gillar linjerna, lite som SBGH00E i bakgrunden.
20160916_080109-01.jpeg

Fick hem en SBQL005 från 1999 för ett tag sedan. jag har letat länge efter denna 8F33 bestyckade perpetual calendar. Den blå visade sig vara riktigt svår. När jag fick hem den så lyckades jag bryta av kronaxeln när jag skulle byta batteriet (stort som håller 8-10 år). Svante fixade ny krona och axel på 1vecka så nu sitter den på armen. Jag gillar linjerna, lite som SBGH00E i bakgrunden.
20160916_080109-01-jpeg.389393
Stilig! :)
Dock inte helt hundra på att bubbla passar på dag-/datumvisning.

Min trofasta följeslagare gänom 8 år, köpt i Singapore, Orange Monster som varit med mig från Kina til Australien, New Orleans til San Fransisco til Brasilien, til St. Petersburg och Dubai, Irak och Iran med flera.. tilbaka hit til Bangkok och fått stryk så det håller, bara fortsätter at tikka på. Det här är min Pancho Villa. Lördag här nu så det är vel OK...?

IMG_20160917_002838.jpg

Senast ändrad:
Den här köpte jag i 96 en gång, trodde jag hadde tappat den men så dök den upp i foderet på en gammal räsväska jag skulle kasta för et tag sen. I morse fick jag ideen at jag skulle byta batteri och se om den går. Är första gången på 12 år den går igång igen, så den får bliva dagens. Tänk at man tykte den var snygg engång....:woot:

IMG_20160918_122825.jpg

När jag fick hem den i maj körde jag Sumon på länk första veckan. Kände att det var dags att testa igen. Känns ovant, så vi får se om det åker på perlon igen efter idag.
image.jpeg

Tillbaka
Topp