BoEtt
Guld
Spännande, lycka till!SJälv ska jag försöka få på den här nya balansen på bryggan, läskigt har inte gjort det tidigare
![]()
![Nailbiting :nailbiting: :nailbiting:](/styles/baisik/xenforo/smilies/nailbiting.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande, lycka till!SJälv ska jag försöka få på den här nya balansen på bryggan, läskigt har inte gjort det tidigare
![]()
En bra korntång brukar lösa det? inget är så frustrerande som att skjuta iväg skruvar och clickfjädrar.Tydligen, men de är trevliga att skruva i, nu börjar jag kunna deras uppbyggnad.
Å skjuta iväg click skruvar verkar vara min grej... j-la skit.
Hoppas att den extra jag fick av @rogart-63 funkar till den här.
Ah, jag höll emot clicken med en pegwood när jag skulle plocka bort skruven, råkade skjuta iväg den istället när pegwooden gled av.... noobfel...En bra korntång brukar lösa det? inget är så frustrerande som att skjuta iväg skruvar och clickfjädrar.
Dyr hobby det härKöp en AS automat med datumvisning så får du en läxa i fjädrar för man skulle kunna tro att hela urverket är uppbyggt av fjädrar.
Första gången jag servade ett sådant verk gav sig en fjäder ut på resa och jag köpte två skrotade klockor med samma kaliber men samma fjädern saknades i båda så inte bara jag som hade problem med den fjädern...
Helt klart.Dyr hobby det här![]()
Det mest vanliga felet man råkar ut för.Rotar lite i den här:
någon som ser felet?![]()
Nåt ser ut att var väldigt mycket av...Rotar lite i den här:
Trasig setting lever spring .Rotar lite i den här:
D gör jag hela tiden,.. så ligger jag på mage på golvet med ficklampa o ser dum utAh, jag höll emot clicken med en pegwood när jag skulle plocka bort skruven, råkade skjuta iväg den istället när pegwooden gled av.... noobfel...![]()
Det här med o skruva urverk är inte bara bra för sinnet, kroppen får jobba lite också! På gymmet kallar men det för core träning!D gör jag hela tiden,.. så ligger jag på mage på golvet med ficklampa o ser dum ut![]()
Kanske nån gammal Rolex eller Tudor ? Snyggt perlage slipning så gissar en en Rolex .Det var förmodligen inte den svåraste frågan direkt, men nu blir det svårt: vilken klocka sitter verket i ?![]()
Jag gissar på en puräkta Lagonda!Kanske nån gammal Rolex eller Tudor ? Snyggt perlage slipning så gissar en en Rolex .
Om det hade varit så väl ändå, lite hjälp på vägen:Kanske nån gammal Rolex eller Tudor ? Snyggt perlage slipning så gissar en en Rolex .
Det är vad man kallar Côtes de Genève (Geneva ränder) och hittas i finare klockor.Om det hade varit så väl ändå, lite hjälp på vägen:
tyvärr så syns inte slipningarna så bra, lr vad det nu heter.![]()
Svårt. Verket är ju ett FEF 190 ? Men vad satt dom i för klockor? Atlantic kanske?Om det hade varit så väl ändå, lite hjälp på vägen:
tyvärr så syns inte slipningarna så bra, lr vad det nu heter.![]()
Ingen Lagonda alltså...Ska inte dra ut på det: Det är ett Paul Buhre cal: 194, ganska ovanlig.
Ser fin ut, då är det bara att jaga en ny setting lever!Så här ser den ut, tyvärr lökig kvalitet på bilden.
![]()
Har ett verk på ingående från Vacheron_nl på bukten.Ser fin ut, då är det bara att jaga en ny setting lever!![]()
Nice!![]()
Glasbyte på Seiko quartzare. Har precis uppgraderat från min kinesiska glaspress till en något robustare pjäs.