Yes. Ovansidan t.o.m.Ok, kalas, har en press. Bara för att vara övertydlig, glaset ska alltså pressas i från framsidan. Ursäkta min okunskap, ny värld för mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes. Ovansidan t.o.m.Ok, kalas, har en press. Bara för att vara övertydlig, glaset ska alltså pressas i från framsidan. Ursäkta min okunskap, ny värld för mig
Kanoners! Tack än en gång!Yes. Ovansidan t.o.m.Du tar boetten (utan verk å tavla) sruvar på baklocket och sen trycker dit det lite för storas glaset med ring.
Du behöver ett glas av rätt storlek och en glaspress.Tack! Antar att man behöver en sådan där glasklo för att få det på plats?
Postar när jag mätt så får ni ge go-ahead. Kollade runt lite snabbt och nu när Cousins är utanför EU, kan watchparts24.de vara ett alternativ?Du behöver ett glas av rätt storlek och färg n glaspress.
Hej, vilket mått behöver du på glaset? Jag har några över både med chromering och guldfärgad ring.Postar när jag mätt så får ni ge go-ahead. Kollade runt lite snabbt och nu när Cousins är utanför EU, kan watchparts24.de vara ett alternativ?
Wow! Gjorde du något nåt åt boetten eller såg den även ut så sedan innan?Före efter bilder på en 245 kronors tradera-chansning. Bild 1 är annonsens bild som jag gick på. 2 och 3 är före / efter 70 minuters polywatch och nytt band.
Blev inte så dumt. Borde egentligen rengöra innanför glaset med.![]()
![]()
![]()
Boetten blev ej polerad eller dylikt. Rengjorde den så gott jag kunde med en tandpetare. Den var rätt smutsig.Wow! Gjorde du något nåt åt boetten eller såg den även ut så sedan innan?
Hej, det låter fint. Ska mäta så kan vi kolla!Hej, vilket mått behöver du på glaset? Jag har några över både med chromering och guldfärgad ring.
En till uppfräschning. Denna gången en Seiko 6602-8050. Boetten är lite skavd och sliten. Glaset var mycket repigt och boetten hade tillräckligt med DNA för att skapa en ny människa. Med polywatch och tandpetare kommer man ändå rätt långt. Kronan får jag byta en annan gång.
Att köpa slitna klockor och fixa till dem har blivit något jag verkligen gillar att göra. Nästa steg är väl att lära mig laga insidan på en klocka också. Wish me luck
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stort tack!Riktigt snyggt!![]()
Tack ! Det är verkligen en grym känsla när man ser slutresultatet och kan jämföra bilderna. Nytt favoritområde med hobbyn för mig.@eNielsen toppen, snyggt! Det är njutningen att omvandla vintage!
Snyggt som vanligt!En till uppfräschning. Denna gången en Seiko 6602-8050. Boetten är lite skavd och sliten. Glaset var mycket repigt och boetten hade tillräckligt med DNA för att skapa en ny människa. Med polywatch och tandpetare kommer man ändå rätt långt. Kronan får jag byta en annan gång.
Att köpa slitna klockor och fixa till dem har blivit något jag verkligen gillar att göra. Nästa steg är väl att lära mig laga insidan på en klocka också. Wish me luck
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack så mycket. Fint att det uppskattasSnyggt som vanligt!![]()
Vilket medel använde du för plexit? Hur mycket kostar det ungefär och vart kan man bäst hitta det?En till uppfräschning. Denna gången en Seiko 6602-8050. Boetten är lite skavd och sliten. Glaset var mycket repigt och boetten hade tillräckligt med DNA för att skapa en ny människa. Med polywatch och tandpetare kommer man ändå rätt långt. Kronan får jag byta en annan gång.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vilket medel använde du för plexit? Hur mycket kostar det ungefär och vart kan man bäst hitta det?
Det som @Kupad Hand skickade. Polywatch och polera med en microfiberduk. Tar rätt lång tid för större repor men det är effektivt. Finns på amazon men även tradera ibland. Brukar få betala 50-60 kr per tub. De räcker för rätt många poleringarVilket medel använde du för plexit? Hur mycket kostar det ungefär och vart kan man bäst hitta det?
Våtslippapper gör jobbet bra på plexi också. Beroende på hur mycket skada och hur djupt, men brukar börja på 800-grit och sen upp till 2000. Avsluta med Polywatch, men då går det rätt fort att få till bra yta.Det som @Kupad Hand skickade. Polywatch och polera med en microfiberduk. Tar rätt lång tid för större repor men det är effektivt. Finns på amazon men även tradera ibland. Brukar få betala 50-60 kr per tub. De räcker för rätt många poleringar
Tack för tipset! ska kika på detVåtslippapper gör jobbet bra på plexi också. Beroende på hur mycket skada och hur djupt, men brukar börja på 800-grit och sen upp till 2000. Avsluta med Polywatch, men då går det rätt fort att få till bra yta.
Så lite! Sparar mycket tid. Finns på biltema, inte många kronor för ett ark. Och, på (bil)temat. Har testat detta vilket gör jobbet typ lika bra som Polywatch. Kanske en liten klick P på slutet för glans.Tack för tipset! ska kika på det
Blir nog en liten digital shoppingrunda från biltema. Du sålde in det så bra att du kanske borde bli sponsradSå lite! Sparar mycket tid. Finns på biltema, inte många kronor för ett ark. Och, på (bil)temat. Har testat detta vilket gör jobbet typ lika bra som Polywatch. Kanske en liten klick P på slutet för glans.
![]()
Kostar väl nästan som en liten tub P men håller lite längre
Obs, detta inlägg är ej sponsrat![]()
Rätt verktyg underlättar, brotchar, stansställ, ev en sån här kan underlätta.Hur svårt är det att modda en visare till att passa en större diameter än den från början är tänkt till? Ter sig omöjligt att hitta exakt den diametern jag vill ha i det utförandet jag vill ha, men verkar finnas i närliggande diametrar.*
Ping typ @rogart-63
Jo, lämnas bort ska det oavsett - frågan var mer avsedd som ”är det görbart? Är det svindyrt?”Rätt verktyg underlättar, brotchar, stansställ, ev en sån här kan underlätta.
![]()
men hur svårt det är att göra är nog svårt att svara på, det beror nog mer på den som ska göra det, vet man inte hur man öppnar en klocka kanske man ska lämna bort jobbet![]()
Kostnad hos en uris har jag ingen aning om, och görbart är det, har brotschat upp några visare själv, enklare om det det är visare utan krage, har för mig att @McGyver gjorde en mall och använde, men så är han ju lite av en trollkarl när det gäller sånt här.Jo, lämnas bort ska det oavsett - frågan var mer avsedd som ”är det görbart? Är det svindyrt?”![]()
Tack för hjälpen!Kostnad hos en uris har jag ingen aning om, och görbart är det, har brotschat upp några visare själv, enklare om det det är visare utan krage, har för mig att @McGyver gjorde en mall och använde, men så är han ju lite av en trollkarl när det gäller sånt här.