• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Falcone

Cartier
2-Faktor
Fick hem denna mysiga 70-talstjockis igår. Ska leta reda på ett roligare band nu bara.

CA280-1.jpg
 
Senast ändrad:

Falcone

Cartier
2-Faktor
Aha, den hamnade på forumet alltså! Kul! Du får gärna skicka tillbaka bandet om du inte vill ha det! :)

Med vänlig hälsning, Hr_Proos
:) Hehe, jag hade ett strutsband jag gärna ville montera. Men oxblodet är faktiskt inte så dumt, passar bra till guld, bekvämt dessutom. Ska testa hur det funkar på en annan klocka först annars kan du få det tillbaka.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
:) Hehe, jag hade ett strutsband jag gärna ville montera. Men oxblodet är faktiskt inte så dumt, passar bra till guld, bekvämt dessutom. Ska testa hur det funkar på en annan klocka först annars kan du få det tillbaka.
Klart du ska prova! Tycker själv att bandet är rätt snyggt faktiskt! Men om du inte ska använda det så kanske @grodslukarenx är sugen på ett oxblodsband med öppna ändar till sin fina Niga?
 
Här är min Alpina med Borgel-boett i vetefanium.
EF74BE43-EB2B-4A8A-BC89-D7252747B30E.jpeg

1F1A1D91-816F-4EC9-B5A8-77BF2CF6264A.jpeg

F529F4F1-F5A4-4618-ADD1-0730F787C52B.jpeg

Notera ”inoxidable” på baklocket, alltså rostfri. Vanligtvis står det ju ”fond acier inoxidable” eller liknande, alltså baklock i rostfritt stål, när det handlar om icke-stålklockor på franska.
Ja det är ju liknande, men ändå inte samma som det ser ut. Det slitna blir silvermetall medans det oslitna har en borstad/rispad yta. Och inget "gulnat" någonstans trots hårt slitage. Blir inte klok på det riktigt.
20190914_202429.jpg

Kollar runt lite på nätet och tror att det kan vara nickel men är osäker. Som råmetall verkar nickel skifta i "bensinfärger", bezel och delar av insidan skiftar i dessa färger.
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Nu kom City hem från fix med indexplupparna som ju låg löst. Dem gick inte att rädda så det blev relumade indexpluppar istället. Tycker det blev grymt bra. Hela klockan är fan toppskick men måste putsa glaset lite :)
IMG_20190918_082959.jpg
 
Senast ändrad:

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hoppas det iallafall!
Tycker att texturen på tavlan ser ut som tropical brukar göra, ska försöka ta macrobilder sen men är varken någon foto eller tropical expert :D
Hur det ser ut beror väl mest på hur tavlan är behandlad, fräck är den iallafall! Men en tropical helt utan några som helst skiftningar eller ojämnheter i färg känns osannolikt, kul om det är så dock! :)
 
Topp