• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Rolfen

Rolex
Grattis till ett bra köp! Vart hittade du på denna? Riktigt fynd. Jag skulle köpt några snygga perlonstraps. Det har jag till mina mindre ur, funkar perfekt och kul att byta utseende. Jag har köpt mina straps från Strapville.
Tack, den dök upp på tradera. För mig är detta inte ett mindre ur utan ett av mina största, är hela 36mm. Gillar perlonband men tycker dom passar bäst på äldre klockor (30-40 tal) och inte på sådana här moderniteter.
 

Fadershan

Patek
Ja det har blivit många köp sista tiden.. Denna lilla pärla vann jag precis! Ska få nytt glas, band, tvätt och eventuellt en service om behovet finns :)
Har inte just denna modell sen tidigare, är det 16mm band för dessa?
252643185_33c1fb9d-1f42-41d3-bcf6-2ba48e5b1acd.jpg
 

Psykel

Patek
Fick hem min Eweco lyx idag! Riktigt fin! Perfekt tavla under repigt glas. Drog en omgång Autosol på glaset, men ska testa att slipa med sandpapper för att få till det bättre. Kom på ett rätt nasty 15mm perlon som jag ska se om jag kan få ordning på, så slängde på en ledig flexlänk så länge. Tyvärr rusar den nån sekund per minut, men hoppas på att den blir stabil efter nån dag.
IMG_6282.JPG
 

Fadershan

Patek
Fick hem min Eweco lyx idag! Riktigt fin! Perfekt tavla under repigt glas. Drog en omgång Autosol på glaset, men ska testa att slipa med sandpapper för att få till det bättre. Kom på ett rätt nasty 15mm perlon som jag ska se om jag kan få ordning på, så slängde på en ledig flexlänk så länge. Tyvärr rusar den nån sekund per minut, men hoppas på att den blir stabil efter nån dag.
IMG_6282.JPG
Du som verkar lixom jag köpa på dig många gamla mögliga ting vore ju betjänt av en timegrapher så du kan rucka själv och få lite feel för hur verket mår.
 

chrand

Cartier
Tidigare har jag köpt några klockor på den lokala prylboden och samtidigt bett ägaren att höra av sig om något dyker upp. Och plötsligt händer det ! För någon månad sedan hade han blivit erbjuden att köpa 4 kartonger urmakeriverktyg och snäll som han är så kontaktade han mig och det blev naturligtvis köp. Igår hör han av sig igen och denna gång har det dykt upp 3 kartonger urdelar nya och gamla i en salig blandning så det var bara att åter igen trycka på köp.
så nu blir vinterns mörka kvällar upptagna med sortering. Kommer nog att behöva hjälp av experterna på detta fantastiska forum med att reda ut vad vissa verktyg används till.

IMG_2238.JPG

IMG_2344.JPG

IMG_2345.JPG

IMG_2346.JPG
 

Fadershan

Patek
Tidigare har jag köpt några klockor på den lokala prylboden och samtidigt bett ägaren att höra av sig om något dyker upp. Och plötsligt händer det ! För någon månad sedan hade han blivit erbjuden att köpa 4 kartonger urmakeriverktyg och snäll som han är så kontaktade han mig och det blev naturligtvis köp. Igår hör han av sig igen och denna gång har det dykt upp 3 kartonger urdelar nya och gamla i en salig blandning så det var bara att åter igen trycka på köp.
så nu blir vinterns mörka kvällar upptagna med sortering. Kommer nog att behöva hjälp av experterna på detta fantastiska forum med att reda ut vad vissa verktyg används till.

IMG_2238.JPG

IMG_2344.JPG

IMG_2345.JPG

IMG_2346.JPG
Wow. Finns säkert saker jag är intresserad av :)
 

BoEtt

Rolex
Tidigare har jag köpt några klockor på den lokala prylboden och samtidigt bett ägaren att höra av sig om något dyker upp. Och plötsligt händer det ! För någon månad sedan hade han blivit erbjuden att köpa 4 kartonger urmakeriverktyg och snäll som han är så kontaktade han mig och det blev naturligtvis köp. Igår hör han av sig igen och denna gång har det dykt upp 3 kartonger urdelar nya och gamla i en salig blandning så det var bara att åter igen trycka på köp.
så nu blir vinterns mörka kvällar upptagna med sortering. Kommer nog att behöva hjälp av experterna på detta fantastiska forum med att reda ut vad vissa verktyg används till.

IMG_2238.JPG

IMG_2344.JPG

IMG_2345.JPG

IMG_2346.JPG
Ojsan, fyndlådor hela vägen... stort grattis! :D
 

Fadershan

Patek
Ja det har blivit många köp sista tiden.. Denna lilla pärla vann jag precis! Ska få nytt glas, band, tvätt och eventuellt en service om behovet finns :)
Har inte just denna modell sen tidigare, är det 16mm band för dessa?
252643185_33c1fb9d-1f42-41d3-bcf6-2ba48e5b1acd.jpg
Äsch!!! Fick hem den igår och det var inga 30mm ex kronan som säljaren skrivit utan 26 och drf dammodellen. Den mäter inte ens 30mm ink kronan. Häver köpet, trist!
 

MartinL

Omega
Tidigare har jag köpt några klockor på den lokala prylboden och samtidigt bett ägaren att höra av sig om något dyker upp. Och plötsligt händer det ! För någon månad sedan hade han blivit erbjuden att köpa 4 kartonger urmakeriverktyg och snäll som han är så kontaktade han mig och det blev naturligtvis köp. Igår hör han av sig igen och denna gång har det dykt upp 3 kartonger urdelar nya och gamla i en salig blandning så det var bara att åter igen trycka på köp.
så nu blir vinterns mörka kvällar upptagna med sortering. Kommer nog att behöva hjälp av experterna på detta fantastiska forum med att reda ut vad vissa verktyg används till.

IMG_2238.JPG

IMG_2344.JPG

IMG_2345.JPG

IMG_2346.JPG
Snyggt! Den svarta avlånga grejen på översta bilden ska sitta baktill på en katt.
 

EmilW

Omega
Mitt senaste köp var en sk "fynd-låda" på en gårdsauktion i Hälsingland. Mycket skräp och ffa fruktansvärda parfymklockor. En del lite roligare dock, hittills har tre quartz blivit väckta till liv.

IMG_0642.JPG


LED-klockan av märket Trafalgar är numera den i särklass fulaste klockan i min samling. Rasslig, vikt plåtlänk och fullsmäckad med komplikationer som dag, datum och tom månad! :D

Lassalen är lite rolig, bekvämt med så tunnt ur! Inte riktigt min stil fake-guld dock...

Grovana är väl ett riktigt trist märke vad jag förstått men kul boettform och dag- datumvisning.

IMG_0646.JPG IMG_0648.JPG IMG_0650.JPG
 
Senast ändrad:

Rolfen

Rolex
Håller med! Alpina är kul! Jag har en till på ingång! Kanske redan i morgon. :)
Den hade jag ögonen på då jag gillade den coola länken. Men jag försöker fokusera på att downsiza samlingen just nu, så jag struntade i den i sista ögonblicket. Så den fick du billigare än du borde ;)

Kunde dock inte stå emot att köpa dessa idag. Är man beroende så är man :banghead:
Polaris.jpg
 
Topp