• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Den hade jag ögonen på då jag gillade den coola länken. Men jag försöker fokusera på att downsiza samlingen just nu, så jag struntade i den i sista ögonblicket. Så den fick du billigare än du borde ;)

Kunde dock inte stå emot att köpa dessa idag. Är man beroende så är man :banghead:
Polaris.jpg
Grymt med en Aurumomega :)

Den hade jag ögonen på då jag gillade den coola länken. Men jag försöker fokusera på att downsiza samlingen just nu, så jag struntade i den i sista ögonblicket. Så den fick du billigare än du borde ;)

Kunde dock inte stå emot att köpa dessa idag. Är man beroende så är man :banghead:
Polaris.jpg
Hade också span på den, polarisen har riktigt häftig ana/digi-tavla. Hoppas den hoppar igång med nytt batteri.

Senast ändrad:

Polaris.jpg
Jag får tacka för att du avstod! :) Ska bli kul att se vad det är för länk. En NSA med lite tur...

Jag förstår dig precis när det gäller köp! Det ligger ju en ful ankunge där dessutom, Omegan alltså. Finns det liv i den?

Grymt med en Aurumomega :)
Ja, tyvärr var det flera som upptäckte den även fast den inte nämndes så det blev inte så billigt som jag hade hoppats. Dessutom har jag ingen aning om den funkar, men jag borde inte gå allt för mycket back i alla fall. Ibland får man chansa lite. Jag tycker det är intressant att dom beskrevs som: "Enklare klockor av olika märken." Man undrar ju onekligen vilken typ av klockor den säljaren är van vid.

Jag får tacka för att du avstod! :) Ska bli kul att se vad det är för länk. En NSA med lite tur...

Jag förstår dig precis när det gäller köp! Det ligger ju en ful ankunge där dessutom, Omegan alltså. Finns det liv i den?
Vann dom idag så skicket är okänt, men hoppet är ju det sista som överger en sägs det. Alltid spännande att vänta på paket och extra spännande med detta, tur att jag har semester så jag kan sitta vid brevlådan hela veckan. :)

Knep en Movado Sport idag, dåliga bilder och ingen information annat än "fungerar bra" - men för ett tresiffrigt pris var den värd en chansning. Någon som har koll på Movado? Vad kan det vara för storlek på denna? Väntar med spänning på paketet :)
Screenshot_2017-08-14-23-37-23.png
Jag fick svar från säljaren att den är 32-33mm utan krona. Var sugen men avstod, bra köp tycker jag!

Knep en Movado Sport idag, dåliga bilder och ingen information annat än "fungerar bra" - men för ett tresiffrigt pris var den värd en chansning. Någon som har koll på Movado? Vad kan det vara för storlek på denna? Väntar med spänning på paketet :)
Screenshot_2017-08-14-23-37-23.png
Jag fick svar från säljaren att den är 32-33mm utan krona. Var sugen men avstod, bra köp tycker jag!
Grymt läcker med oversize subsekund. 32-33mm är en bra storlek!
Borde själv få hem den här idag:
IMG_3540.JPG

Ej fungerande och sliten guldplätering, men för ett tvåsiffrigt pris var det värt en chansning. :D

Polaris.jpg
Visst var det en Omega Polaris som skymtades på bilden och den visade sig gå igång med ett nytt batteri :D Även dom manuella klockorna på bilden verkar faktiskt fungera så detta blev nog ett litet fynd trots allt. Nu gäller det bara att jaga länkar till Polarisen då länken är på tok för kort för mina gigantiska armar. Kanske dock blir billigare/lättare att försöka komma på någon annan länklösning eller kanske till och med någon bandlösning. Trist om jag behöver sälja på grund av för kort länk då jag verkligen gillar klockan.
OmegaPolaris1.jpg

Även det digitala funkar.
OmegaPolaris.jpg

Synd att inte kunna använda denna läckra länk (som dock behöver en tvätt).
OmegaPolaris3.jpg

Visst var det en Omega Polaris som skymtades på bilden och den visade sig gå igång med ett nytt batteri :D Även dom manuella klockorna på bilden verkar faktiskt fungera så detta blev nog ett litet fynd trots allt. Nu gäller det bara att jaga länkar till Polarisen då länken är på tok för kort för mina gigantiska armar. Kanske dock blir billigare/lättare att försöka komma på någon annan länklösning eller kanske till och med någon bandlösning. Trist om jag behöver sälja på grund av för kort länk då jag verkligen gillar klockan.
OmegaPolaris1.jpg

OmegaPolaris.jpg

OmegaPolaris3.jpg
Då är väl ett G R A T T I S på sin plats! Bra handlat! Jag ställer mig i kö om du någon gång vill sälja!

OmegaPolaris1.jpg

OmegaPolaris.jpg

OmegaPolaris3.jpg
Vilken ref. är det förresten?

Då fick jag hem ett stycke schampoklocka!
IMG_6353.JPG

Klassiska 23x31mm, Cartier-mått!
Kul grej: Glaset är förmodligen det mest påkostade med den här klockan! :D
IMG_6354.JPG

Ska försöka ta mig in och kolla verket! Av slitningen i guldet att döma så verkar det ju faktiskt vara stålboett! Det ser ju iallafall inte ut som mässing eller dylikt!
Edit: Verket såg ju inte så dumt ut, men mitt otränade öga ser var problemet ligger iallafall. Ser ut som nån har snutit sig i regulatorn(?). Verket är numrerat iallafall!
IMG_6357.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp