• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Haha, glömde bort att jag klickade hem den här för en femtliapp också!
253862515_ac3d0919-e725-4b4c-a484-68859c28dc8a.jpg

Såldes som damur, men ska vara 25mm bred. Skulle tro att det är klassiska Cartier-mått på den, precis som min schampoklocka ovan. Denna ska funka, men gå för fort. Får se om det kan lösas genom att peta på regulatorn. :D

Budade precis hem en billig Citizen från tratten (ping @Ormet)! Taskiga foton, men den ser ut att komma på vad jag hoppas är originallänk. Modern tonneau-boett, vilket gillas! Om jag inte helt missförstått Citizens serienummersystem, så borde den vara från augusti 1971!
253913047_09ada85f-564a-4fa4-aa7e-b582c74cc8f6.jpg
Borde vara en 71a, för tidigt för 61 med allt klet på baksidan och för sent för 81 för att vara en para :)

Rätt clean för att vara en Citizen, de kan vara lite lätt plottriga kring den tiden kan jag tycka. Hoppas du kan skrubba bort det värsta :)

Vann just denna:
16234 i riktigt bra skick. FULLSET med stämplat cert från svensk AD :)
(Har frågat ADn och de tyckte allt såg rätt ut).
Det bästa? Priset. 26k ink provis måste fan vara ett fynd :)
IMG_6152.JPG

Edit: tveksamt om detta är vintage (troligen inte) men känner mig mer hemma i denna del av forumet ;)
Grymt bra! Vart såldes den?

Borde vara en 71a, för tidigt för 61 med allt klet på baksidan och för sent för 81 för att vara en para :)

Rätt clean för att vara en Citizen, de kan vara lite lätt plottriga kring den tiden kan jag tycka. Hoppas du kan skrubba bort det värsta :)
Jo, får se om jag bara kan plocka ur verket och köra boetten i ultraljudstvätt. Har en förkärlek till o-runda klockor, så den tilltalade mig verkligen! Kul med rött datum också, får se om det är roulette dessutom!

Ett stycke 50-kronors Cartier-hommage!
Pierre Alain, swiss made, manuell. Dessutom av standardstorlek och tillochmed nån millimeter bredare än en Cartier Tank, så definitivt inte nån damklocka som annonsen sa! Tickar på, men ska gå för fort. Ska bära den under kvällen och se hur pass illa det är. Ska se vad för verk som sitter i också! Asså, jag blir ju mer och mer sugen på äkta vara!
IMG_6538.JPG

Edit: Nåt slags formverk iallafall, kul! Nån som kan identifiera detta?
IMG_6539.JPG

Senast ändrad:
Knep denna idag, för vad jag tror är ett väldigt bra pris? Nån insatt som kan bekräfta att jag gjort ett vettigt köp? Fick enbart upp en motsvarande när jag sökte, låg på 645£ :)

@tdn-dk @Aurum @NiklasArvid - Tror ni svarade på tidigare frågor om denna? :)
IMG_0037.PNG
FAn jag missade den, tyckte den såg skitnice ut och till riktigt bra pris! Kikar gärna på den om vi stöter på varandra igen :D bra köp!!

FAn jag missade den, tyckte den såg skitnice ut och till riktigt bra pris! Kikar gärna på den om vi stöter på varandra igen :D bra köp!!

Haha, samma här.. glömde bort bevakningen och kikade in en timme sent:)
Bra hugget @grodslukarenx !

Bra shoppat! Bra pris också!

Tack Grabbar! Nu ser jag bara fram emot att få hem den! :)

Inte dagens men förra veckans (tror jag) fynd för en enklare trerätters, idag har jag åtminstone fått hem den. Pingpong @Psykel :)

IMG_1788.JPG
Fy Fabian, vilken läcker! Grym kontrast mot min, dessutom! Skulle lätt se filmen om dom klockorna! Jag tänker mig en roadmovie där den mögliga sportklockan och nyskicksdressaren verkligen inte kommer överens först, men inser att dom kompletterar varandra och blir bästa vänner på den långa, händelsefulla resan mot Klocksnack.

Fy Fabian, vilken läcker! Grym kontrast mot min, dessutom! Skulle lätt se filmen om dom klockorna! Jag tänker mig en roadmovie där den mögliga sportklockan och nyskicksdressaren verkligen inte kommer överens först, men inser att dom kompletterar varandra och blir bästa vänner på den långa, händelsefulla resan mot Klocksnack.
Båda har sina brister, denna är stendöd efter att ha varit förvarad troligen från inköp. Service krävs

Tillbaka
Topp