BoEtt
Guld
Men va tusan var du på Kaplans idag?Då har tomten kommit!
Var där på fm o hämta ut en grön påse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men va tusan var du på Kaplans idag?Då har tomten kommit!
Såklart...typiskt! Men @Psykel vad var det för storlek på klockan?Alla vet att tomten kommer på jul, så vi får nog vänta...
Kul när man skaffar en länk, eftersom "kanske en dag".
Grattis!
Vad fanns det i din godispåse?Men va tusan var du på Kaplans idag?
Var där på fm o hämta ut en grön påse.
De här två stålbitarna, har ett par liggande som behöver nytt.Vad fanns det i din godispåse?
Grattis! En JLC är inte kattskit direktDåså! Börjar med ett taskigt wrist shot! 33,5mm och (tyvärr) 17mm mellan luggarna. Hirsch Lizard finns dock i 17mm, så ska handla ett sånt. Inget originalspänne och kronan är som sagt utbytt.
Edit: repigt glas, men här ser man vilket grymt skick tavlan är i!
Tack! Verkligen inte! Min första premiumklocka dessutom, även om jag fick den till ett riktigt fyndpris!Grattis! En JLC är inte kattskit direkt
Kul! Jag tror att det är ett Sefea/Judex 127. Om man kollar Ranffts sida för detta verk, så ser det inte riktigt ut som ditt. Jag tror dock att Ranfft har använt fel bild.Fick hem denna idag. Och jag har sökt på nätet, men blir inte klokare för det. Någon vintageräv som har någon info??
Tackar för detta! Googlar vidare och förkovrar mig en stundKul! Jag tror att det är ett Sefea/Judex 127. Om man kollar Ranffts sida för detta verk, så ser det inte riktigt ut som ditt. Jag tror dock att Ranfft har använt fel bild.
Om man googlar "Sefea 127 (Judex)" så dyker det upp ett antal forumtrådar där verket behandlas. Dessa innehåller också urverk som ser ut som ditt.
Här är bra och korrekta bilder från en Judex 120:Tackar för detta! Googlar vidare och förkovrar mig en stund
Jag blir imponerad av ditt kunnande, och viljan att hjälpa oss okunniga på vår väg i vintagedjungeln!!Här är bra och korrekta bilder från en Judex 120:
http://17jewels.info/movements-en/movements-j-en/movements-j-judex-en/843-judex-120.html
En fungerande Omega för under 1.500 tycker jag kan ses som ett fynd ändå!Köpt i veckan från 1952 om jag läst tabellen rätt! Inte något jättefynd 1000kr fick jag ge men fungerar så får vara lite nöjd!
Abstinensen stiger fort i ådrorna!Ack och ve... Måste ta det lugnt med köpen resten av året, känner jag. Raderat alla bevakningar och sparade annonser på tradera. Har span på en Memovox på Kaplans klockkvalitet i november, så måste hålla mig tills dess. Nån annan som känner en smula abstinens, eller är det bara jag?
Som jag skrev i Warhol-tråden så är jag redan igång och budar igen... Men okej! Jag ska försöka hålla mig till ett köp i månaden resten av året iallafall!Abstinensen stiger fort i ådrorna!
Min fru påstår att detta är ett beroende jämförbart med alkoholism, det tänker jag inte acceptera
Klart fynd i mina ögon! GrattisKöpt i veckan från 1952 om jag läst tabellen rätt! Inte något jättefynd 1000kr fick jag ge men fungerar så får vara lite nöjd!
Oj!Som jag skrev i Warhol-tråden så är jag redan igång och budar igen... Men okej! Jag ska försöka hålla mig till ett köp i månaden resten av året iallafall!
Och sälja av lite mög...
Alltså... Har aldrig påstått att jag kan! Har inte ens försökt. Det är bara en tanke än så länge.Oj!
Kan du sälja gammalt mög också, imponerad!
Det är nåt fel på mig, jobbat som säljare hela livet. Kan sälja vad som helst till vem som helst, men jag är värdelös på att sälja egna prylar!
Tack! Blir nog kvar i lådan hör av mig om jag ändrar mig mvh !!Klart fynd i mina ögon! Grattis
Säg till om du vill göra en hacka
Alltså... Har aldrig påstått att jag kan! Har inte ens försökt. Det är bara en tanke än så länge.
Sitter i samma sits som du måste ta tag i att sälja lite av det jag inte använder bara.Som jag skrev i Warhol-tråden så är jag redan igång och budar igen... Men okej! Jag ska försöka hålla mig till ett köp i månaden resten av året iallafall
Och sälja av lite mög...