• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Vet inte om det var ett fynd direkt, men har jagat en stål supercompressor ett tag. En service och puts av glas, annars verkar det mesta funka, datum, vridring.
@PJW visst hade du en sån här?

IMG_7254.JPG

IMG_7256.JPG
Det var du din j***l... ;)
Jag var näst högsta budgivare :(
Skämt åsido. Stort grattis!

Vann nyligen en liten lot om tre klockor och en ask i nysilver som jag hämtade ut idag. Känner faktiskt att det blev ett fynd för 1640kr totalt.
IMG_6533.JPG
IMG_6534.JPG
IMG_6535.JPG

Tycker ni jag ska putsa upp silvret eller låta den vara? Rätt cool ärgning/patinering...
Lagondan är riktigt fin med blånade visare och en jämn beige/brun patinering. Synd på glaset bara och känns dyrt att serva bara för att få nytt glas... Omegan är 35mm och cool i mitt tycke. Dock går den ej så behöver helt klart service, men det är ju också kul att ta hand om gamla ur! (Önskar att jag kunde göra det själv bara...) Atlanticen är sliten och i fulmetall tyvärr, men funderar på att börja testa mecka lite själv av enklare grad och då är det ju ett bra försöksobjekt :)

Lördagen börjar alltså prima om man bortser från huvudvärken som infunnit sig efter gårdagens middag med polaren... ;)

Tack för mig!

Vann nyligen en liten lot om tre klockor och en ask i nysilver som jag hämtade ut idag. Känner faktiskt att det blev ett fynd för 1640kr totalt.
IMG_6533.JPG
IMG_6534.JPG
IMG_6535.JPG

Tycker ni jag ska putsa upp silvret eller låta den vara? Rätt cool ärgning/patinering...
Lagondan är riktigt fin med blånade visare och en jämn beige/brun patinering. Synd på glaset bara och känns dyrt att serva bara för att få nytt glas... Omegan är 35mm och cool i mitt tycke. Dock går den ej så behöver helt klart service, men det är ju också kul att ta hand om gamla ur! (Önskar att jag kunde göra det själv bara...) Atlanticen är sliten och i fulmetall tyvärr, men funderar på att börja testa mecka lite själv av enklare grad och då är det ju ett bra försöksobjekt :)

Lördagen börjar alltså prima om man bortser från huvudvärken som infunnit sig efter gårdagens middag med polaren... ;)

Tack för mig!
Fint fångat, fina klockor och läcker låda. En gammal cigarrlåda eller?
Den där borde du inreda till en klocklåda och håller med ingen putsning av silvret :p

Fint fångat, fina klockor och läcker låda. En gammal cigarrlåda eller?
Den där borde du inreda till en klocklåda och håller med ingen putsning av silvret :p
Det stod "cigarettetui". Skulle få plats en satans massa cigg ;) Tror inte cigarr eftersom den inte har ngn temerering/fuktkontroll, men vet inte :)
Kom faktiskt på att den passar mkt bra till klockorna utan band/länkar så så får det bli ett tag iaf :)

Det stod "cigarettetui". Skulle få plats en satans massa cigg ;) Tror inte cigarr eftersom den inte har ngn temerering/fuktkontroll, men vet inte :)
Kom faktiskt på att den passar mkt bra till klockorna utan band/länkar så så får det bli ett tag iaf :)
Gamla cigarrlådor var inga humidorer, förr bolmade man dem direkt. Det var ju en helt annan rökkultur förr. Lådan har träinredning så jag röstar för cigarrlåda.
Fixa några kuddar så kan du ha klockor med band/länk i den. Kan bli en snygg displaylåda. :)

IMG_6533.JPG
IMG_6534.JPG
IMG_6535.JPG

Tack för mig!
Trevliga klockor. När det gäller användningsområde för gamla cigarrlådor så använder jag en till att förvara fjärrkontroller.

Riktigt fin, grattis! Storlek? Fel krona?
Tack! Ca 34mm, skulle jag tro. Stod 38 i annonsen, men pantmätaren räknade säkert med kronan. Jo, ser ut att vara fel krona. Hämtar ut den efter jobbet i morgon, så får se hur det ser ut. Men för 6600 inklusive provision så kanske det är okej. Har nog inte sett en enda JLC i solitt guld för under 10.000.
Edit: inklusive originalbox och originalkvitto! Skulle jag ha massiv tur, även originalspänne! Men kanske inte ska för höga förhoppningar.

Tack! Ca 34mm, skulle jag tro. Stod 38 i annonsen, men pantmätaren räknade säkert med kronan. Jo, ser ut att vara fel krona. Hämtar ut den efter jobbet i morgon, så får se hur det ser ut. Men för 6600 inklusive provision så kanske det är okej. Har nog inte sett en enda JLC i solitt guld för under 10.000.
Edit: inklusive originalbox och originalkvitto! Skulle jag ha massiv tur, även originalspänne! Men kanske inte ska för höga förhoppningar.
Jobbigt om den är för stor, det är ju inte din stil riktigt när du föredrar klockor närmare 30mm. Jaja, det är väl inget att göra åt det i så fall, så får du väl sälja den till mig eller byta till dig något i bättre storlek ;)

Tillbaka
Topp