Haha näDags att börja leta 18k boett med skjuten tavla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha näDags att börja leta 18k boett med skjuten tavla?
Försent, jag har redan börjat på bukten You can thank me later!Haha nä
HahaFörsent, jag har redan börjat på bukten You can thank me later!
Ah du tänker såå Stål är ju givet bättre!Haha
Du kan kolla stål också...
Tänker faktiskt inte byta boett och inte tänkt leta ngn donator. Men om du letar så kan jag ju iaf lyssna om du hittar ngtAh du tänker såå Stål är ju givet bättre!
Kan det vara ett Peseux kanske?Icke en aning.
Bandet är nog värt ungefär lika mycket som klockan, typ en tusing eller så.Skulle hjälpa en dam bära iväg ett bord vid en loppis. Samma dam hade även denna till salu, jag sa att jag ville köpa den men då sa hon att jag fick den eftersom jag var snäll och hjälpte till med bordet. Ordinarie pris var 10kr
Tickar på men återstår och se hur den håller tiden. Någon som vet årtal eller cal?
Är det orginal? Det är äckligt som fan så tänkte slänga det.Bandet är nog värt ungefär lika mycket som klockan, typ en tusing eller så.
Edit: Eller ja, hade så varit om det var nos.
Är väl gummi så borde inte vara några problem att tvätta det?Är det orginal? Det är äckligt som fan så tänkte slänga det.
Bandet är nog värt ungefär lika mycket som klockan, typ en tusing eller så.
Edit: Eller ja, hade så varit om det var nos.
Tror inte det är Tropic eller Tissot, så inte värt ngn tusing isf. Kolla om det står ngt på det.Är det orginal? Det är äckligt som fan så tänkte slänga det.
Finns det inte en tropicmodell som ser ut precis så? Eller kan det vara jag som fått det hela om bakfoten?Tror inte det är Tropic eller Tissot, så inte värt ngn tusing isf. Kolla om det står ngt på det.
Den där var ju svintuff! GrattisIgår kom Zentran Safari. Håller tiden fint, ringer vrider bra. Men det är en ganska köttig klocka, mätt i vintage mått iallafall (40x46mm 110g).
Tack, ja den är rätt fräck faktiskt. Rejält byggd!Den där var ju svintuff! Grattis
Tjoa gärna till om den skulle få för sig att vandraTack, ja den är rätt fräck faktiskt. Rejält byggd!
AbsolutTjoa gärna till om den skulle få för sig att vandra
https://klocksnack.se/threads/industriklocka-—-frukostbricka-—-fåtöljbord.102898/#post-2605635Inte den typ vi är vana och se här. Men väl en fin gammal LM Ericsson väggklocka. Nu måste jag bara köpe en master till den. Nån som har koll på sånt?
"hoppas en av klockorna i loten är vettig"-tråden...Så jävla less på den här tråden och ska starta en en ny tråd som heter " Dagens Anti-fynd", "Dagens överpris" eller "Dagens fan oxå jag blev lurad igen!" Då jävlar ska ni få se mig posta grejer!!
Inget fynd direkt, men 250:- är väl hyfsat, med ett fungerande AS 1188 och en bra storlek, 36.5 mm, före/efter.
Körde den i diskmaskinen en sväng skämt åsido så är före-bilden säljarens bild och ingen vidare kvalitet, kan skilja mkt på fotograferingen.Vad fin den blev, hur har du gjort för att få den så ren?
Har Rodico, men inte ultraljudstvätt ännu. Får öva lite innan jag ger mig på den jag helst vill rengöra. Tack för tips.Körde den i diskmaskinen en sväng skämt åsido så är före-bilden säljarens bild och ingen vidare kvalitet, kan skilja mkt på fotograferingen.
Har bara gjort ren tavlan/visare med lite Rodico och kört boetten i ultraljudstvätten, och sist men inte minst ett nytt glas, gör väldigt mkt.
fan gör du inget annat än att tråla nätet på fynd?Riktigt nöjd med dagens klipp. Orginalkrona/orörd Waltham a-17 mil-w-6433 Pilot med lågt serienummer från första upplagan 1950. Så en stark koppling till Koreakriget 50-52. Jag har länge tyckt att dessa är otroligt fina och har varit nära ett par gånger att köpa en för 3k +, denna är på väg hem för några hundralappar.
Inget fynd direkt, men 250:- är väl hyfsat, med ett fungerande AS 1188 och en bra storlek, 36.5 mm, före/efter.
Blir nästan lite generadjag har ju knappt gjort något med den, brukar vara betydligt mer jobb vanligtvis, så det här är väl en påminnelse att man ska lägga ner lite tid på att fota bra när man ska sälja, visserligen bra för oss som vill göra fynd i o f s.Så grymt imponerad av ditt jobb
Otroligt !!!