• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Blir nästan lite generad:oops:jag har ju knappt gjort något med den, brukar vara betydligt mer jobb vanligtvis, så det här är väl en påminnelse att man ska lägga ner lite tid på att fota bra när man ska sälja, visserligen bra för oss som vill göra fynd i o f s.

Då är du en skicklig fotograf också !

Än mer imponerad nu :)

Du jobbar på bra och är duktigt på att hitta fynden, spara lite till oss andra bara :)
Finns allt gott om ställen att fynda på, jag har ett väldigt smalt sökfält men det funkar för mig. Sen håller jag mig till låga prisklasser. Men märker att ska man få tag på de där klockorna som man kärat ned sig i så får man så småning om hosta upp en slant, allt går inte att fynda :(.

Finns allt gott om ställen att fynda på, jag har ett väldigt smalt sökfält men det funkar för mig. Sen håller jag mig till låga prisklasser. Men märker att ska man få tag på de där klockorna som man kärat ned sig i så får man så småning om hosta upp en slant, allt går inte att fynda :(.
Så sant, har fler ggr den senaste månaden missat några roliga ex för att jag varit snål, men som du säger ibland får man bara hosta upp :)

Riktigt nöjd med dagens klipp. Orginalkrona/orörd Waltham a-17 mil-w-6433 Pilot med lågt serienummer från första upplagan 1950. Så en stark koppling till Koreakriget 50-52. Jag har länge tyckt att dessa är otroligt fina och har varit nära ett par gånger att köpa en för 3k +, denna är på väg hem för några hundralappar.
20190121_195903.jpg
20190121_195931.jpg
Ser mysig ut! Storlek?

Ja den var köttig. Efter att ha burit max 37mm så känns den enorm :p. Var tyvärr lite för stor för mig, men gillar annars många detaljer på den.
Det är ju roligt att vi får se något som käns lite ovanligt.
Steget från 37 till 42 kan vara betydligt större än att gå från 42 till 37!
Tavlan är speciell med randningen, och insertet är perfekt slitet

Tillbaka
Topp