• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

780CC9BD-17F9-4183-9EF6-01DB11A24E78.jpeg
9CD7AF99-B6C4-4FB7-AB84-54FC7EF741A2.jpeg
Fynd?
Kul pryl som jag kände mig tvungen att köpa
Kan ju vara bra att ha om man skall starta en regatta, eller till löskokta ägg kanske?

Nu hemma.
Blått tropic sport är 19mm Bra skick. Olman är riktigt ball....
Svart tropic är 18mm men söndertorkat
/QUOTE]

Köp glycerin och testa att låta bandet ligga i ett bad. Kan ju inte rädda sprickor runt bandstiften kanske, men om de generellt är torra och bara riskerar att spricka vid böjning så kan det verkligen hjälpa. Kan vara värt ett försök.

Tack!
Har tvättat båda. Blått är som nytt men svart är stelt och krympt till 17mm. Sedan är ena delen av bandet tradigt vid bandstiftet. Går nog att använda men kke risky....

Tack!
Har tvättat båda. Blått är som nytt men svart är stelt och krympt till 17mm. Sedan är ena delen av bandet tradigt vid bandstiftet. Går nog att använda men kke risky....
Man kan också prova riktigt vaselin, fungerar grymt bra på gamla torra golfgrepp, både i skinn och gummi, trots att det känns väldigt ointuitivt. Kört det på alla skinngrepp på mina vintage-bladklubbor, fungerar lysande.

Tillbaka
Topp