• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

:D
B73BDBA5-699F-4491-B604-04AA1716E9D6.jpeg
Helt underbar! Stort grattis :)

Ropade in en Polerouter-esque Gamseiko från bukten för en femhundring. Den här tror jag lite på.

B16AF668-7D57-4D2C-BBA4-1F3904E09548.jpeg
Grym! Tidigt 60-tal på denna. Seiko hade en hel del ruggigt cleana tavlor på den tiden.
Väldigt tidig Seiko 5, dessutom. Det var inte samma typ av budgetklockor dom är nu, utan snarare sportklockor med lite högre krav.

Grym! Tidigt 60-tal på denna. Seiko hade en hel del ruggigt cleana tavlor på den tiden.
Väldigt tidig Seiko 5, dessutom. Det var inte samma typ av budgetklockor dom är nu, utan snarare sportklockor med lite högre krav.

Tre typsnitt (dag/datum ej inräknat), lika många logotyper, hårkors och struktur. Är det vad ”cleant”?

Skämt åsido, jag ser vad du menar! ;)
Läcker, @denjohan

Tack. Jo, den är väldigt tidig, 1964. den är så pass gammal att den har Seikoshaverk, 410, och inte Seikoverk. Den är precis från innan övergången.

Har jagat en sån där ett tag, svinball! :)
Samma här, har spanat länge efter ett bra exemplar! Var hittade du den? Visst var det så att man måste göra nån slags MacGyver-lösning med batteriet för att få den att funka med moderna batteriformat?
Ingen aning, den går nu iallafall. Hoppas jag slipper strula med batteri på en stund då :D.
Grattis! Svinbra! Kan ställa mig på kö efter snubbarna ovan... ;)
Tack!
Oj, det blev snabbt kö :p. Ja med tanke på att jag klocksurfar ett par timmar varje dag och inte sett någon förut kändes den ganska ovanlig . Såg att den fanns med svart tavla också, tydligen ännu mer ovanlig. Hittade den på bayen faktiskt. Vet inte hur rätt jag låg i pris men det kändes ganska bra.
Helt fantastisk design har den iallafall, allt från visare, tavla, krona och boett. Tänker mig att den kan bli fin på ett BoR sen.

Ingen aning, den går nu iallafall. Hoppas jag slipper strula med batteri på en stund då :D.

Tack!
Oj, det blev snabbt kö :p. Ja med tanke på att jag klocksurfar ett par timmar varje dag och inte sett någon förut kändes den ganska ovanlig . Såg att den fanns med svart tavla också, tydligen ännu mer ovanlig. Hittade den på bayen faktiskt. Vet inte hur rätt jag låg i pris men det kändes ganska bra.
Helt fantastisk design har den iallafall, allt från visare, tavla, krona och boett. Tänker mig att den kan bli fin på ett BoR sen.
Originallänken till de där är extremt snygg. Följer nån på instagram som har ett par stycken, men kan inte komma på namnet nu... :D

Tack!
Shit, den var snygg. Svårt att hitta ersättningsvisare på cousins kanske ;)

Tillbaka
Topp