• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Den länken var ett mycket bra köp för en tusenlapp! Grattis! :)

18mm?
Yes, se ovan bilderna. Trodde den skulle vara 16, men den var 18 - alltid kul att fynda tvättäkta Rolexlänkar. ;)

Hittar inga liknande på bukten för att få ungefärligt värde men visst sålde väl @Gummo nåt liknande dyrt? rejält lång länk också, en bra bit över 20 cm med klocka. :)

Yes, se ovan bilderna. Trodde den skulle vara 16, men den var 18 - alltid kul att fynda tvättäkta Rolexlänkar. ;)

Hittar inga liknande på bukten för att få ungefärligt värde men visst sålde väl @Gummo nåt liknande dyrt? rejält lång länk också, en bra bit över 20 cm med klocka. :)

Hans var ju i ett väldigt fint skick, men har för mig att han fick bra betalt. Skulle tydligen matchas ihop med en äldre patek...

Yes! Min är lite småmanglad i ändlänkarna men fin i övrigt. Ska se om jag kan buckla ut den något. Kommer nog inte säljas oavsett, bara kul att få koll på värdet. :)
Hade en misshandlad första mittlänkbit på ett oyster. Tryckte in en skruvmejsel i röret ock hamrade på den tills den blev lite rundare. Sedan rätt mycket slip.

Kul tavla, kul visare, cool länk
753CE449-E46F-462C-B9C1-D44854376989.jpeg

4BEC0A9D-BB7F-4561-B57C-06A14E154E51.jpeg

Klart coolare än min länk, skall nog testa min franska länk på min.
20190408_155239-01.jpeg
20190411_074525-01.jpeg
De här länkarna är ganska ovanliga, men konstigt nog inte så dyra. Försök hitta en original, sålde en själv (hade två men såg till att behålla en) för 1-2 år sedan för ~700:- och tror inte de har flyttat sig speciellt mycket.

Väntar fortfarande på att pr516 ska gå upp lite, en väldigt ikonisk och fin modell från Tissot imho.

De här länkarna är ganska ovanliga, men konstigt nog inte så dyra. Försök hitta en original, sålde en själv (hade två men såg till att behålla en) för 1-2 år sedan för ~700:- och tror inte de har flyttat sig speciellt mycket.

Väntar fortfarande på att pr516 ska gå upp lite, en väldigt ikonisk och fin modell från Tissot imho.
Håller helt med, har själv tre st 516 :)

Tillbaka
Topp