• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Vann en auktion för en Cartier Tank från 1980 på Kaplans! Damur enligt beskrivningen, men stod även att den är på 23x31, vilket är den klassiska standardstorleken på en Cartier Tank. Manuell med originalspänne dessutom! Skoj! :D
IMG_3760.JPG
Grattis! :)

Vann denna pärm på tradera idag för 55kr plus frakt, var beredd att betala 400kr så jag blev lite chockad när jag fick den så billigt. Är lite svag för Bonklip stuket på länkar, återstår dock att se vad det är för bredd på länkarna men dom var listade som herrlänkar i alla fall.
Fixoflex 97krmedfraktb.jpg

Fixoflexb.jpg

Vann denna pärm på tradera idag för 55kr plus frakt, var beredd att betala 400kr så jag blev lite chockad när jag fick den så billigt. Är lite svag för Bonklip stuket på länkar, återstår dock att se vad det är för bredd på länkarna men dom var listade som herrlänkar i alla fall.
Fixoflex 97krmedfraktb.jpg

Fixoflexb.jpg
Det var verkligen ett fynd! Kul!

Köpte denna nyligen för vad jag tyckte vad ett fyndpris.
Löbner står det på tavlan. Aldrig hört talas om det och Google ger klent med information. Ännu roligare var Eternaverket på insidan! Står även eterna på insidan av bakboetten. Lär vara 20-30-tal. Någon som vet mer om detta ur?

Just det.. Gay Freres armband också :)

20171012_173637.jpg
20171012_173647.jpg
20171012_173753.jpg

Löbner står det på tavlan. Aldrig hört talas om det och Google ger klent med information. Ännu roligare var Eternaverket på insidan! Står även eterna på insidan av bakboetten. Lär vara 20-30-tal. Någon som vet mer om detta ur?

20171012_173637.jpg
20171012_173647.jpg
20171012_173753.jpg
Verkligen fin! Diameter?

20171012_173637.jpg
20171012_173647.jpg
20171012_173753.jpg
Mycket bra!

20171012_173637.jpg
20171012_173647.jpg
20171012_173753.jpg
Asläcker med scarab case! Lär väl säkert vara beställd från Eterna av en handlare eller dylikt, som satt sitt eget namn på den.
Edit: Trots liten storlek så lär den bära större på grund av luggarna. Har själv en 28mm scarab som jag tycker bär rejält större än vad den är.

Vad har jag köpt?
Kunde inte låta bli dessa då dom var relativt billiga och dom borde helt klart vara fejk för det priset. Tycker dock att spännet och bakssidan på den ena ser rätt rejält ut och min erfarenhet av äldre fejkklockor är att dom är rätt usla. Kan dock inget om denna typ av klockor. Så frågan är - Vad f*n har jag köpt?
Vad1.jpg

Vad2.jpg

Vad3.jpg

Vad4.jpg

Vad5.jpg

Vad har jag köpt?
Kunde inte låta bli dessa då dom var relativt billiga och dom borde helt klart vara fejk för det priset. Tycker dock att spännet och bakssidan på den ena ser rätt rejält ut och min erfarenhet av äldre fejkklockor är att dom är rätt usla. Kan dock inget om denna typ av klockor. Så frågan är - Vad f*n har jag köpt?
Vad1.jpg

Vad2.jpg

Vad3.jpg

Vad4.jpg

Vad5.jpg
Det här verkar vara nåt liknande fast i bättre skick.
https://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=86736
Den andra avstår jag från att kommentera. Kan man inte säga nåt snällt... ;)

Tillbaka
Topp