Grattis!Vann en auktion för en Cartier Tank från 1980 på Kaplans! Damur enligt beskrivningen, men stod även att den är på 23x31, vilket är den klassiska standardstorleken på en Cartier Tank. Manuell med originalspänne dessutom! Skoj!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis!Vann en auktion för en Cartier Tank från 1980 på Kaplans! Damur enligt beskrivningen, men stod även att den är på 23x31, vilket är den klassiska standardstorleken på en Cartier Tank. Manuell med originalspänne dessutom! Skoj!
Fantastiskt fin! Vågar man fråga hur många Omega du har nu?Ny ankommen i samlingen
Ref. 2792-6 SC, cal. 283 fra 1954
Jag gissar på en mer än innanFantastiskt fin! Vågar man fråga hur många Omega du har nu?
Fantastiskt fin! Vågar man fråga hur många Omega du har nu?
Inte illa! Och jag som trodde att min samling på 25 Seiko var illa!Alt for många
25 Omega fickur
27 Omega stopur
100 Omega armbands ur
152 i alt
En cooling!Blev en snabb affär i dag, om det är ett fynd vet jag inte, män i alla fall en Zenith Pilot Cal 120 från slutet av 50 talet gissar jag. Fel krona tror jag, män det ordnar sig nog. Säljarens bilder, jag får den nog på torsdag.
En typ av legering för uppdragsfjädrar "unbreakable"Den här var verkligen ett fynd. Väldigt repigt plexi som jag skall gå på med sandpapper ikväll.
Vad är Nivarox Z? Modellbeteckning?
Ok. Väldigt häftigt namn iallafallEn typ av legering för uppdragsfjädrar "unbreakable"
Edit: och balansfjädrar?
Det var verkligen ett fynd! Kul!Vann denna pärm på tradera idag för 55kr plus frakt, var beredd att betala 400kr så jag blev lite chockad när jag fick den så billigt. Är lite svag för Bonklip stuket på länkar, återstår dock att se vad det är för bredd på länkarna men dom var listade som herrlänkar i alla fall.
Väldigt läcker!Omega Medicus ref. CK 2009, caliber 23.4 SC fra 1937 med "Scarab style" boett
Jösses vilken läckerbit. Avis!Köpte denna nyligen för vad jag tyckte vad ett fyndpris.
Löbner står det på tavlan. Aldrig hört talas om det och Google ger klent med information. Ännu roligare var Eternaverket på insidan! Står även eterna på insidan av bakboetten. Lär vara 20-30-tal. Någon som vet mer om detta ur?
Just det.. Gay Freres armband också
Riktigt, riktigt härlig! Väldigt bra kvalitet för sin tid med boett i helstål och superfina bandhorn. Riktigt art deco.Jösses vilken läckerbit. Avis!
Hög klass!Köpte denna nyligen för vad jag tyckte vad ett fyndpris.
Löbner står det på tavlan. Aldrig hört talas om det och Google ger klent med information. Ännu roligare var Eternaverket på insidan! Står även eterna på insidan av bakboetten. Lär vara 20-30-tal. Någon som vet mer om detta ur?
Verkligen fin! Diameter?Köpte denna nyligen för vad jag tyckte vad ett fyndpris.
Respektabla 27mm exkl kronan.Verkligen fin! Diameter?
Mycket bra!Köpte denna nyligen för vad jag tyckte vad ett fyndpris.
Asläcker med scarab case! Lär väl säkert vara beställd från Eterna av en handlare eller dylikt, som satt sitt eget namn på den.Köpte denna nyligen för vad jag tyckte vad ett fyndpris.
Fake.Vad har jag köpt?
Kunde inte låta bli dessa då dom var relativt billiga och dom borde helt klart vara fejk för det priset. Tycker dock att spännet och bakssidan på den ena ser rätt rejält ut och min erfarenhet av äldre fejkklockor är att dom är rätt usla. Kan dock inget om denna typ av klockor. Så frågan är - Vad f*n har jag köpt?
Okay tack för hjälpen, hade varit svårt att sova med ovissheten.
Det här verkar vara nåt liknande fast i bättre skick.Vad har jag köpt?
Kunde inte låta bli dessa då dom var relativt billiga och dom borde helt klart vara fejk för det priset. Tycker dock att spännet och bakssidan på den ena ser rätt rejält ut och min erfarenhet av äldre fejkklockor är att dom är rätt usla. Kan dock inget om denna typ av klockor. Så frågan är - Vad f*n har jag köpt?