• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Dagens "fynd"
En Longines Sei Tacche från 1950 i mycket trevligt skick.

IMG_20190615_184219.jpg
Snygg , fast tavlan måste va omålad va ?
Titta på index 10 som dom kladdat utanför den svarta ytan och in över den vita skalan.
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Snygg , fast tavlan måste va omålad va ?
Titta på index 10 som dom kladdat utanför den svarta ytan och in över den vita skalan.
Kan inte svära på att du har fel. Men tycker inte att tavlan verkar ommålad. 10an ser kladdigare ut på bild än den upplevs i verkligheten. Ser inga tecken i övrigt på klockan att den skulle vara rörd nån gång.
Men kanske har det fyllt på med lume nån gång för många år sen. För lumen är nu helt död. Inte ens minsta glöd i den.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Möjligtvis lumen som ser lite kladdig ut. Men i övrigt är mest troligt tavlan orörd. Lite gräddgulare i färg än vad bilden visar dessutom.

Varenda indexmarkering är ju i princip ojämn. Jämför strecken mellan 12 och 6 och alla på övriga sidan. De går ju från att vara prickar till långa linjer. Inte kan väl glaset lura en så? Nu är jag ingen expert, men detta måste väl vara ett typexempel på hemmamåleri.
Men det är en trevlig modell på klockan!
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Varenda indexmarkering är ju i princip ojämn. Jämför strecken mellan 12 och 6 och alla på övriga sidan. De går ju från att vara prickar till långa linjer. Inte kan väl glaset lura en så? Nu är jag ingen expert, men detta måste väl vara ett typexempel på hemmamåleri.
Men det är en trevlig modell på klockan!
Plexit kan förvränga en hel del. Ska bli spännande med fler bilder!
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Kan du lägga upp fler bilder? Jag tror tyvärr också den är ommålad när jag ser den bilden.

Här kommer fler bilder.
Lume är absolut bättrat. För länge sen. Död nu.
Men om ni är överens om att hela tavlan är ommålad får jag vackert ge mig och tro er.
Rejält högt och bulligt plexi gör det svårfotat.
Har tyvärr inte tid att plocka ut tavlan ur boetten just nu. Annars hade det kanske kunnat ge bättre bilder.

IMG_20190616_112146.jpg
IMG_20190616_112205.jpg
IMG_20190616_112219.jpg
IMG_20190615_134408.jpg
IMG_20190615_134333.jpg
 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor
Här kommer fler bilder.
Lume är absolut bättrat. För länge sen. Död nu.
Men om ni är överens om att hela tavlan är ommålad får jag vackert ge mig och tro er.
Rejält högt och bulligt plexi gör det svårfotat.
Har tyvärr inte tid att plocka ut tavlan ur boetten just nu. Annars hade det kanske kunnat ge bättre bilder.

IMG_20190616_112146.jpg
IMG_20190616_112205.jpg
IMG_20190616_112219.jpg
IMG_20190615_134408.jpg
IMG_20190615_134333.jpg

Får revidera min anmärkning något. Det där glaset är inte att leka med, och det syns på dina bilder att det välvda glaset definitivt stretchat en del linjer betydligt mer än jag trodde. Dock verkar det finnas en hel del imperfektioner kvar.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Varit på slagauktion
Köpte de två lådor det var nåt med.
Först de som kom på köpet.
20190616_144424.jpg

Se de som jag missade när jag kollade på visning.
20190616_144437.jpg

De som jag var ute efter.
Cer
tina ds2, zenit sporto, Enicar, Lemania
Samt en Vulcain Cricket (jumbo tror jag)
20190616_144504.jpg
Mycket fint, hör av dig om du vill bli av med cricketen :)
 

BoEtt

Rolex
Varit på slagauktion
Köpte de två lådor det var nåt med.
Först de som kom på köpet.
20190616_144424.jpg

Se de som jag missade när jag kollade på visning.
20190616_144437.jpg

De som jag var ute efter.
Cer
tina ds2, zenit sporto, Enicar, Lemania
Samt en Vulcain Cricket (jumbo tror jag)
20190616_144504.jpg
Fint fångat, grattis!
För min del gillade jag Zenithen fler bilder på den önskas.
Sen Lemanian, snacka om mögel :D, och en Enicar MRO är ju alltid rätt.
Cricketen ser stor ut, är det den stora varianten?
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Jag tror också den är ommålad, siffrorna är på olika avstånd från den svarta zonen bla. Men är alla femmor så olika? Hade underlättat att se tavlan utan plexi.
Kommer försöka plocka ut tavlan när jag är hemma igen efter den stundande veckans utlandsresa.
Mest för egen del. Vill bli mer säker själv.
Med blotta ögat ser allt utom Lume ok ut. Men på macrobilderna ser det lite kladdigt ut.
 
Topp