Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dagens leverans av ”lotterilot” från tradera. Inget extraordinärt men ändå ett OK värde för 650:-
Precis, plus Candino Quartz, en Roamer micro quartz och fungerande Lanco tank. Fick även med lite bonus i band, flexlänkar som inte syntes i annonsen (samt en fake Omega som jag kasserade direkt).Absolut prisvärt! Hade span på den och tyckte det var märkligt att den slutade så billigt. Glycinen, Certinorna och Tissoterna är ju värda mer tillsammans, kan man tycka.
Skoj! Är det en Candino med kronan klockan fyra? Och vad är det för liten sportis längst upp till vänster?Dagens leverans av ”lotterilot” från tradera. Inget extraordinärt men ändå ett OK värde för 650:-
Uj, den där var riktigt tuffFick äntligen hem den här skönheten! Hoppas ett batteribyte räcker för att få igång den.
Tackar! Originallänk med nån slags flexande förlängning dessutom!Uj, den där var riktigt tuff
Snyggt hittat. Lite avisTackar! Originallänk med nån slags flexande förlängning dessutom!
Precis, en Candino Naval Hero med kronan klockan fyra. Lillsportisen går tyvärr inte och ha ny lysmassa i visarna (troligtvis radiumsanerad). Kan vara en Revue sport men svårt att se tyvärr.Skoj! Är det en Candino med kronan klockan fyra? Och vad är det för liten sportis längst upp till vänster?
Grattis till den! Riktigt kul kronograf. SS boett? Vad mäter den?Kanske inte något direkt fynd men rätt ball
Tack! Kan bli riktigt bra Den är i SS och mäter 38 mm.Grattis till den! Riktigt kul kronograf. SS boett? Vad mäter den?
Tungt! Tar en kölapp till den om du mot förmodan kommer på att du redan har för många klockor i lådan.Tack! Kan bli riktigt bra Den är i SS och mäter 38 mm.
Noterar detTungt! Tar en kölapp till den om du mot förmodan kommer på att du redan har för många klockor i lådan.
Jo, borde vara Revue. Langa gärna upp en närbild på Candinon!Precis, en Candino Naval Hero med kronan klockan fyra. Lillsportisen går tyvärr inte och ha ny lysmassa i visarna (troligtvis radiumsanerad). Kan vara en Revue sport men svårt att se tyvärr.
Tack! Med frakt och avgift landade den på strax över 500kr. Fick en Seiko 80-talsquartztank på köpet, dessutom!Snyggt hittat. Lite avis
Tycker jag var ett riktigt bra fynd. Håller tummarna för att den funkar En tank låter ju inte heller helt fel.Tack! Med frakt och avgift landade den på strax över 500kr. Fick en Seiko 80-talsquartztank på köpet, dessutom!
Absolut, se nedan. Kronan fäster inte riktigt dock så ska kolla närmare på det.Jo, borde vara Revue. Langa gärna upp en närbild på Candinon!
Grattis!Fick äntligen hem den här skönheten! Hoppas ett batteribyte räcker för att få igång den.
Den är förresten från 1978. Har med mig gamla batteriet så jag kan köpa nytt på vägen hem. Håller tummarna!Tycker jag var ett riktigt bra fynd. Håller tummarna för att den funkar En tank låter ju inte heller helt fel.
Tackar! Verkligen, Lord Quartz är ju dessutom inte jättevanliga. Inte lika tjusiga som King Quartz och Grand Quartz, men good enough! Och länken är riktigt grym!Grattis!
Hade lite span på de där, såg trevliga ut. Ska bli spännande att höra om den hoppar igång efter batteribyte.
Ditt svar skola di finna om di söker i seikoreferenstrådenDen är förresten från 1978. Har med mig gamla batteriet så jag kan köpa nytt på vägen hem. Håller tummarna!
Den andra klockan är från 1986, tvåtons (med okej guldplätering kvar) och med rätt trevlig struktur på tavlan. Dock är låset på originallänken paj, och den hade inget batteri så måste googla lite för att lista ut vad jag behöver.
Ingen aning, har klockan hemma. Jag kan utan problem hitta batteritypen, har gjort det förr via två minuter på google.Ditt svar skola di finna om di söker i seikoreferenstråden
Vad är det för urverk i dem?
Trevlig lot! Är spekulant på Glycine om den ska lämna.Dagens leverans av ”lotterilot” från tradera. Inget extraordinärt men ändå ett OK värde för 650:-
Mycket möjligt att den får lämna. Ska se om jag får liv i den under semesternTrevlig lot! Är spekulant på Glycine om den ska lämna.
Jag tar den oavsett om den lever eller ej! Trevlig midsommar!Mycket möjligt att den får lämna. Ska se om jag får liv i den under semestern
Riktigt läcker! Gillar modellnamnet också! Hojta till om den ska lämna, kan vara ett skoj projekt!Absolut, se nedan. Kronan fäster inte riktigt dock så ska kolla närmare på det.
Grymt! Sätt det på en klocka som passar!Såg att ett av banden i loten var Hirsch Elefant. Något man bör göra om man vill använda det?
It’s alive! Nu dags för rengöring. Länken ligger i badet just nu, och boetten ska få sig en omgång också.Fick äntligen hem den här skönheten! Hoppas ett batteribyte räcker för att få igång den.