S
Staafen
Guest
Köpte denna hårda 80-talare idag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Indisk fejktavla, men jag kan inte låta bli att tycka att den är ganska charmig.Kveldens nett-kjøp.
Syntest den var litt artig....
halvmånen och kronan betyder att boetten är tysktillverkad.Har köpt en sån här trench / cushion eller vad man kallar det.
Kan man få fram tillverkare och årtal?
Stämplad 0.900 så anstar det är en silverboett?
Även stämplad med en kungakrona som jag gissar kan vara någon tillverkare?
Kul, stort tack. Vad kan man gissa på för årtal?halvmånen och kronan betyder att boetten är tysktillverkad.
https://www.vintagewatchstraps.com/casemarks.php
Gissar 20-30 talKul, stort tack. Vad kan man gissa på för årtal?
Hur ser värdet ut på dessa, är de ekonomiskt värt att kosta på en service?Gissar 20-30 tal
Nej, en service kommer att kosta mer än värdet. Men det är riktigt tuffa klockor, så jag skulle överväga det ändå.Hur ser värdet ut på dessa, är de ekonomiskt värt att kosta på en service?
Det jag var rädd för, den får väl ligga i fixar-lådan så länge hade varit kul att fixa till den och använda dock, riktigt tuffa ur!Nej, en service kommer att kosta mer än värdet. Men det är riktigt tuffa klockor, så jag skulle överväga det ändå.
Nytt fynd på ämnet - tack för tipset @PJWFynd och fynd, men denna ska bli kul att få hem - 35mm och helstål. Har alltid gillat Nomos, men är ju vintagenörd - så denna blir perfekt.
Jag tror att den är Fake tyvärr!Ropade hem den här till frugan igår
Hoppsan det vore ju väldigt trist. Får kika på den när den kommer hem.Jag tror att den är Fake tyvärr!
Jag gillar dom skarpt och kan ta över om du tröttnar, hur stor är den?Det jag var rädd för, den får väl ligga i fixar-lådan så länge hade varit kul att fixa till den och använda dock, riktigt tuffa ur!
Jag tror att den är Fake tyvärr!
Säljaren skickade med bakstycket om det kan hjälpa mig att avgör om den e äkta eller ej
Den är 30mm exklusive kronaJag gillar dom skarpt och kan ta över om du tröttnar, hur stor är den?
Liten härlig rackare!Den är 30mm exklusive krona
Jo, men tycker dessa bärs lite större pga boettformenLiten härlig rackare!
Fejk dessvärre.
Säljaren skickade med bakstycket om det kan hjälpa mig att avgör om den e äkta eller ej
Hur stor är Svalan? Tumme upp för raggarlänk förresten!Två köp i afton... jag som skulle skutan och sälja av massa grejer...
Svalan med lite fliegerutseende och en sino 6306-7001
35 ska den vara. Hoppas innerligt att det stämmer för annars kommer den bli liggande. Finns iofs risk för det ändåHur stor är Svalan? Tumme upp för raggarlänk förresten!
Hojta till om du tröttnar på Seikon .Två köp i afton... jag som skulle skutan och sälja av massa grejer...
Svalan med lite fliegerutseende och en sino 6306-7001
Lovar har inte koll på modellen så måste forska lite. Sitter du på info?Hojta till om du tröttnar på Seikon .
Jäkla fin boettkniv! Aldrig sett tidigare.Doxa boettkniv
6306 har några små skillnader jämfört med 6309. Fratello Magazine förklarar på ett bra vis skillnaderna här:Lovar har inte koll på modellen så måste forska lite. Sitter du på info?