Cool, Grattis!En Dugena Lip Rudy Meyer. Stod bara Dugena i rubriken. Tror många missade Lip...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool, Grattis!En Dugena Lip Rudy Meyer. Stod bara Dugena i rubriken. Tror många missade Lip...
Så ballt. Letat efter en svensk-märkt i fint skick lite. Hur stor är denna?Ett stycke vatten och stötsäkert svenskt stål
33mm så ganska liten rackare!Så ballt. Letat efter en svensk-märkt i fint skick lite. Hur stor är denna?
Grym! Vackra visare bla.Ett stycke vatten och stötsäkert svenskt stål
Tack, gillar och visare och tavlan. Caset är också braGrym! Vackra visare bla.
Grymt fin!Kul 75-åring med fint verk.
Gratulerar!Kul 75-åring med fint verk.
Boom. Bara att gratulera!Kul 75-åring med fint verk.
Superkul att du gillade den Den blev på tok för liten på mig.
Hur kan man inte gilla denna lilla goding, och som äntligen hittat sitt hemSuperkul att du gillade den Den blev på tok för liten på mig.
Vann nyss denna. Tror och hoppas på 33mm taubert-boett. Kommer behöva ny lysmassa på visarna men annars trevlig, härjad look. Vågar man hoppas på GF-länk?
Kul 75-åring med fint verk.
Fin!Kul 75-åring med fint verk.
Ingen aning. Jag har aldrig sett en Tissot med en likadan tavla. Jag måste dock säga att den känns väldigt ärlig överlag.Fin!
Se nedanstående bara som en fråga pga. min okunskap och inget påstående...
Är tavlan ommålad/omtryckt eller ska det vara annan font/stil på siffrorna i nedre subdial jämfört med resterande text på tavlan?
Tänker dels på öppna/slutna 6 & 9, toppen på 3 samt tjockleken på siffrorna.
Då var det sig jag förlorade mot, hoppas det är ett fynd!Vann nyss denna. Tror och hoppas på 33mm taubert-boett. Kommer behöva ny lysmassa på visarna men annars trevlig, härjad look. Vågar man hoppas på GF-länk?
Håller tummarna. Tycker det är rätt mycket klocka för pengarna. Bambulänk har jag svårt för men de är väl värda en liten slant idag har jag för mig.Då var det sig jag förlorade mot, hoppas det är ett fynd!
Typsnittet är väldigt likt vilket bör tyda på att allt verkar vara i sin ordning.Ingen aning. Jag har aldrig sett en Tissot med en likadan tavla. Jag måste dock säga att den känns väldigt ärlig överlag.
Här är en liknande klocka med samma verk och stuk. Samma sexor här.
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=102370
Stålboett?Klickade hem denna på Tratten precis, känns som att den flög under radarn?
Är glaset helt känns det som ett bra köp gör en djupmätare. Var lite sugen men kom på att den bara skulle ligga.Klickade hem denna på Tratten precis, känns som att den flög under radarn?
Tror det är en Nivadaboett i grunden, från Depthomatic. Verkar som att denna boett finns med många olika varumärken! Se denna:Stålboett?
Edit: ser ju tokfin ut!
Precis, nytt glas är väl mer eller mindre omöjligt att få tag på? Riktigt snygg tycker jag i vilket fall som helst, kommer nog användas flitigt.Är glaset helt känns det som ett bra köp gör en djupmätare. Var lite sugen men kom på att den bara skulle ligga.
Japp bara att hoppas, ska bli spännande att få hem den!Ryckte lite på mig också, men nojade också över glaset och skippade som ser lite skumt ut.
Håller tummarna för att det är helt och bara repigt. Häftig klocka!