• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Väntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också. 37mm venus 170
20190930_180159.jpg
Screenshot_20190930-180840_eBay.jpg
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Väntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också.
20190930_180159.jpg
Känner igen den, var den från ebay/tradera? Vill minnas att det var något jag avfärdade (och brukar vanligtvis vara om det inte är stålboett), men kan minnas fel också :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ja från bayen. Svårt att se om det är stål tycker jag, hur som så ser sen ut att va i fint skick. Gillar sådana pushers också.
Ja den ser uppenbarligen ut att vara i stål och gillar också den skarpt, ångrar att jag inte budade på den helt enkelt! :)

Edit: hittade annonsen och ser nu varför jag passade på den, det var en nyreggad säljare med 0 omdömen. Säkerligen inget att oroa sig över dock med eBay och paypal köparskydd!
 
Ja den ser uppenbarligen ut att vara i stål och gillar också den skarpt, ångrar att jag inte budade på den helt enkelt! :)

Edit: hittade annonsen och ser nu varför jag passade på den, det var en nyreggad säljare med 0 omdömen. Säkerligen inget att oroa sig över dock med eBay och paypal köparskydd!
Precis, tänkte också på det med ny säljare men tänkte att jag var bra skyddad av paypal. Tror många fegade ur pga det, lite gamble är det ju såklart. Men något är på väg på posten iaf :rolleyes:.
 
Senast ändrad:

ConElPueblo

Panerai
Väntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också. 37mm venus 170
20190930_180159.jpg
Screenshot_20190930-180840_eBay.jpg

Tror ikke der har været lume på oprindeligt - i så fald skulle viserne være anderledes.
 
Tror ikke der har været lume på oprindeligt - i så fald skulle viserne være anderledes.
Nej det var bara guldfärg som markerade siffrorna tror jag. Hade velat haft det återställt men är osäker om någon kan göra det för ett rimligt pris utan att göra en total re-dial. Därför tänkte jag att det är nog lättast att lägga i någon form av lume eller liknande medel så att det ser åldrat men helt ut. :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Leta reda på en rasslig länk med ändlänkar så blir det nog bra.

En liten goding! Ställer mig i kö om du mot förmodan inte kommer överens med storleken;)
Jag har en sån där med Zontavla som jag försökte sälja för länge sen för några hundralappar, ingen som ville ha den så jag bestämde mig för att behålla. Vill minnas att det är svårt att hitta ändlänkar som passar så man får väl massera till några.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har en sån där med Zontavla som jag försökte sälja för länge sen för några hundralappar, ingen som ville ha den så jag bestämde mig för att behålla. Vill minnas att det är svårt att hitta ändlänkar som passar så man får väl massera till några.
Jo, den ser ut att ha lite udda mått så det är kanske både slip och massage som skall till där.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Väntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också. 37mm venus 170
20190930_180159.jpg
Screenshot_20190930-180840_eBay.jpg
Jag tror inte det är stål. Boetten ser för blank ut. Jämför mot bakboetten. Kul överraskning om det skulle visa sig vara stål dock!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Väntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också. 37mm venus 170
20190930_180159.jpg
Screenshot_20190930-180840_eBay.jpg

Jag tror inte det är stål. Boetten ser för blank ut. Jämför mot bakboetten. Kul överraskning om det skulle visa sig vara stål dock!
Du kanske kan fråga säljaren om han vet? Eller om du kanske har fler bilder på den?
Att boetten är något sliten men saknar de klassiska avskavda områdena på luggarna talar ju för stål, men jag är osäker.
 
Du kanske kan fråga säljaren om han vet? Eller om du kanske har fler bilder på den?
Att boetten är något sliten men saknar de klassiska avskavda områdena på luggarna talar ju för stål, men jag är osäker.
Det får bli en överraskning, den borde dyka upp inom en vecka. På väg från Frankrike. Kanske ska starta en tråd där vi alla kan gissa :D.
 
Topp