Grymt tack så mycket!6306 har några små skillnader jämfört med 6309. Fratello Magazine förklarar på ett bra vis skillnaderna här:
https://www.fratellowatches.com/top-vintage-seiko-divers/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt tack så mycket!6306 har några små skillnader jämfört med 6309. Fratello Magazine förklarar på ett bra vis skillnaderna här:
https://www.fratellowatches.com/top-vintage-seiko-divers/
Men låt för bövelen skicket på klockan vara. Det verkar vara en grym patina på den.Grymt tack så mycket!
Ska bara polera lite och sätta på ett jäkligt schysst custom-insert... och så ska jag självklart ha mercedesvisare!!!Men låt för bövelen skicket på klockan vara. Det verkar vara en grym patina på den.
Haha, ja man vet ju aldrig.Ska bara polera lite och sätta på ett jäkligt schysst custom-insert... och så ska jag självklart ha mercedesvisare!!!
Tycker du ska överväga en AM-tavla med Scubapro-tryck på, och ett välvt safirglas med AR så du framhäver tavlan på bästa sätt.Ska bara polera lite och sätta på ett jäkligt schysst custom-insert... och så ska jag självklart ha mercedesvisare!!!
och lädernato kanske? @Gummo ´s fru har gjort ett jättefint till mig av hans gamla gimpsuit!Tycker du ska överväga en AM-tavla med Scubapro-tryck på, och ett välvt safirglas med AR så du framhäver tavlan på bästa sätt.
Känner igen den, var den från ebay/tradera? Vill minnas att det var något jag avfärdade (och brukar vanligtvis vara om det inte är stålboett), men kan minnas fel ocksåVäntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också.
Ja från bayen. Svårt att se om det är stål tycker jag, hur som så ser sen ut att va i fint skick. Gillar sådana pushers också.Känner igen den, var den från ebay/tradera? Vill minnas att det var något jag avfärdade (och brukar vanligtvis vara om det inte är stålboett), men kan minnas fel också
Ja den ser uppenbarligen ut att vara i stål och gillar också den skarpt, ångrar att jag inte budade på den helt enkelt!Ja från bayen. Svårt att se om det är stål tycker jag, hur som så ser sen ut att va i fint skick. Gillar sådana pushers också.
Precis, tänkte också på det med ny säljare men tänkte att jag var bra skyddad av paypal. Tror många fegade ur pga det, lite gamble är det ju såklart. Men något är på väg på posten iaf .Ja den ser uppenbarligen ut att vara i stål och gillar också den skarpt, ångrar att jag inte budade på den helt enkelt!
Edit: hittade annonsen och ser nu varför jag passade på den, det var en nyreggad säljare med 0 omdömen. Säkerligen inget att oroa sig över dock med eBay och paypal köparskydd!
Fin, vad är det för storlek?Denna lilla rackare landade idag. Dessvärre för liten på mig. Tyckte tavlan var riktigt trevlig.
Inte mätt den än. Gissningsvis runt 32-33 ex kronan.Fin, vad är det för storlek?
Strax över 32mm bred boett, ca 17,8mm mellan luggarna. Jämför här med Tissot Visodate på 35mm.Inte mätt den än. Gissningsvis runt 32-33 ex kronan.
Inte så litet, men du kanske har stora handleder?Strax över 32mm bred boett, ca 17,8mm mellan luggarna. Jämför här med Tissot Visodate på 35mm.
Leta reda på en rasslig länk med ändlänkar så blir det nog bra.Denna lilla rackare landade idag. Dessvärre för liten på mig. Tyckte tavlan var riktigt trevlig.
Väntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också. 37mm venus 170
Nej det var bara guldfärg som markerade siffrorna tror jag. Hade velat haft det återställt men är osäker om någon kan göra det för ett rimligt pris utan att göra en total re-dial. Därför tänkte jag att det är nog lättast att lägga i någon form av lume eller liknande medel så att det ser åldrat men helt ut.Tror ikke der har været lume på oprindeligt - i så fald skulle viserne være anderledes.
En liten goding! Ställer mig i kö om du mot förmodan inte kommer överens med storlekenStrax över 32mm bred boett, ca 17,8mm mellan luggarna. Jämför här med Tissot Visodate på 35mm.
Tack. Det går gott! Kanske nått kul byte i storleken större? Bara dra ett pm om du är sugen.En liten goding! Ställer mig i kö om du mot förmodan inte kommer överens med storleken
Leta reda på en rasslig länk med ändlänkar så blir det nog bra.
Jag har en sån där med Zontavla som jag försökte sälja för länge sen för några hundralappar, ingen som ville ha den så jag bestämde mig för att behålla. Vill minnas att det är svårt att hitta ändlänkar som passar så man får väl massera till några.En liten goding! Ställer mig i kö om du mot förmodan inte kommer överens med storleken
Jo, den ser ut att ha lite udda mått så det är kanske både slip och massage som skall till där.Jag har en sån där med Zontavla som jag försökte sälja för länge sen för några hundralappar, ingen som ville ha den så jag bestämde mig för att behålla. Vill minnas att det är svårt att hitta ändlänkar som passar så man får väl massera till några.
Jag tror inte det är stål. Boetten ser för blank ut. Jämför mot bakboetten. Kul överraskning om det skulle visa sig vara stål dock!Väntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också. 37mm venus 170
Ja det är svårt att säga, ja en kul överraskning vore det. Annars så är det en väldigt fin kromad boett och de funkar för priset också .Jag tror inte det är stål. Boetten ser för blank ut. Jämför mot bakboetten. Kul överraskning om det skulle visa sig vara stål dock!
Väntar med spänning på denna. Har velat haft en svarttavlad chrono ett tag och bestämde mig tillslut för att slå till på den här. Finns en miljon vackra chronograph där ute men det är så nu som vanligt priset som styr. Ändå nöjd med den här för 2,7k, funderar på att tidsenligt relume timmarna (inget bestämt än). Hoppas det är stålboett också. 37mm venus 170
Du kanske kan fråga säljaren om han vet? Eller om du kanske har fler bilder på den?Jag tror inte det är stål. Boetten ser för blank ut. Jämför mot bakboetten. Kul överraskning om det skulle visa sig vara stål dock!
Det får bli en överraskning, den borde dyka upp inom en vecka. På väg från Frankrike. Kanske ska starta en tråd där vi alla kan gissa .Du kanske kan fråga säljaren om han vet? Eller om du kanske har fler bilder på den?
Att boetten är något sliten men saknar de klassiska avskavda områdena på luggarna talar ju för stål, men jag är osäker.
Svinbra ju! Så mycket skönare att bära smått framför allt.Strax över 32mm bred boett, ca 17,8mm mellan luggarna. Jämför här med Tissot Visodate på 35mm.