Tack för tipset, ska prova det!Dunderäckel brukar jag ”blöta upp” med isopropanol och sedan pilla lös med tandpetare. Det brukar inte lossna i ultraljudstvätten så lätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipset, ska prova det!Dunderäckel brukar jag ”blöta upp” med isopropanol och sedan pilla lös med tandpetare. Det brukar inte lossna i ultraljudstvätten så lätt.
Är du säker på att det inte är din grej? Skönaste länken i stan!Tackar, bra tips men bonklip är inte min grej tyvärr. Blir någon form av läder
Yes, tycker inte alls att den länken lirar. Tyvärr.Är du säker på att det inte är din grej? Skönaste länken i stan!
Lite väl tunn för tjockisen också. GF-oyster är nice.Är du säker på att det inte är din grej? Skönaste länken i stan!
Tur att smaken är delad .Yes, tycker inte alls att den länken lirar. Tyvärr.
Ja dom är tunna men tycker sällan att de ser tunna ut på. Sen lyfter dom stålkänslan i en rostfri klocka så fint tycker jag.Lite väl tunn för tjockisen också. GF-oyster är nice.
Draken lever! Räckte fint med nytt batteri.Kände att man måste hoppa på Swatch-tåget... Inte fantastiskt vintage och ingen kronograf. Men tycker det är bra roligare att dela med sig här än hos the general population i diskussion.
En oanvänd Green Dragon från 1994, köpt i april 1995 enligt garantisedeln i asken. Kände att den kunde vara värd en femhundring. Måste köpa nytt batteri bara, hoppas den kommer igång.
Äntligen har den kommit! Grym finish och kvalitetskänsla. Tung, men mycket låg profil!Väntar på att den här ska komma med posten. Ebel Le Modulor Chronograph. Ring och krona i 18K. Ebel 137-urverk som om jag förstått det rätt är deras vidareutveckling av Lemania 1340. Fin både framifrån och bakifrån;-)
Och så baksidan:Äntligen har den kommit! Grym finish och kvalitetskänsla. Tung, men mycket låg profil!
Grattis, tycker Visodate är en lite underskattad modell. De är riktigt trevliga när de är i bra skarpt skick!Köptorkan blev för stor...
Grymt! Ser ut att vara i riktigt bra skick. Själv har jag nästan bara burit min Ebel kronograf sedan jag fick hem den. Grattis!Och så baksidan:
Tack! Kommer nog bli mycket handledstid för den här!Grymt! Ser ut att vara i riktigt bra skick. Själv har jag nästan bara burit min Ebel kronograg sedan jag fick hem den. Grattis!
Ser ut att vara fin finish och välbyggd ochvutöver det, snygg. Inte bra, nu måste jag jaga Ebel.Och så baksidan:
Fin, grattis!Köptorkan blev för stor...
Nu kom den hem! Riktigt nöjdInte ett köp i sig men jag hittade min morfars Omega för några månader sedan, och idag fick jag dessa bilder från urmakaren som sa att den var klar. Så nästa vecka kommer den
Rejält möglig efter att ha legat i en låda utan glas i över 20 år... men lite charmigt kanske
Veglia gjorde fina instrument till bilar bla. Kan det finnas något samband?Vann en 40mm gammal möglig sak. Tveksam över tavlan annars kan det bli skoj.
Jaså! det kanske det finns!. Tycker inte det ser ut som ett konverterat bilur/fickur, men jag kan ha fel. Det udda är att urverket passar boetten, i dessa "oversize"- boetter brukar ju urverket vara gjort för en vanlig klocka. Tror inte det är typ en gammal bilklocka dock, iom avsaknad av lume. Har sett ett par andra budgetur från samma tillverkare förr.Veglia gjorde fina instrument till bilar bla. Kan det finnas något samband?
Jag menade inte att det skulle vara ett konverterat bilur, verkligen inte. Men det prestigeladdade namnet Veglia har man kanske använt illegalt.Jaså! det kanske det finns!. Tycker inte det ser ut som ett konverterat bilur/fickur, men jag kan ha fel. Det udda är att urverket passar boetten, i dessa "oversize"- boetter brukar ju urverket vara gjort för en vanlig klocka. Tror inte det är typ en gammal bilklocka dock, iom avsaknad av lume. Har sett ett par andra budgetur från samma tillverkare förr.
Förstod det Ja det kanske rör sig om något sådant.Jag menade inte att det skulle vara ett konverterat bilur, verkligen inte. Men det prestigeladdade namnet Veglia har man kanske använt illegalt.
Trevlig! Det är nåt speciellt med udda signerade kronor!Stålboett, automatiskt urverk, signerad krona. Inget fancy märke men ganska mycket klocka för pengen