• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Lånad bild från nätet. Skön stål look :D.
20191122_184603.jpg

Kände att man måste hoppa på Swatch-tåget... Inte fantastiskt vintage och ingen kronograf. Men tycker det är bra roligare att dela med sig här än hos the general population i diskussion.
En oanvänd Green Dragon från 1994, köpt i april 1995 enligt garantisedeln i asken. Kände att den kunde vara värd en femhundring. Måste köpa nytt batteri bara, hoppas den kommer igång.
B9552F92-85F7-471D-8F83-824D07E60DAD.jpeg
Draken lever! Räckte fint med nytt batteri.

Veglia gjorde fina instrument till bilar bla. Kan det finnas något samband?
Jaså! det kanske det finns!. Tycker inte det ser ut som ett konverterat bilur/fickur, men jag kan ha fel. Det udda är att urverket passar boetten, i dessa "oversize"- boetter brukar ju urverket vara gjort för en vanlig klocka. Tror inte det är typ en gammal bilklocka dock, iom avsaknad av lume. Har sett ett par andra budgetur från samma tillverkare förr. :)

Jaså! det kanske det finns!. Tycker inte det ser ut som ett konverterat bilur/fickur, men jag kan ha fel. Det udda är att urverket passar boetten, i dessa "oversize"- boetter brukar ju urverket vara gjort för en vanlig klocka. Tror inte det är typ en gammal bilklocka dock, iom avsaknad av lume. Har sett ett par andra budgetur från samma tillverkare förr. :)
Jag menade inte att det skulle vara ett konverterat bilur, verkligen inte. Men det prestigeladdade namnet Veglia har man kanske använt illegalt.

Lite väl många köp på senaste men svårt att låta bli! Idag en automatisk Tissot Seastar, väldigt nöjd. Intressant nog med Certina-märkt krona :)
IMG_20191128_182243.jpg

Tillbaka
Topp