• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Dagens köp, lite ot kanske, men jag budade hem en kortplånbok... min gamla var slut och denna blev perfekt för ett par hundringar.
Kvinnan som ägde det påstod att det var original, och att hennes mor fick med den i samband med ett rolexköp för många år sedan.
Någon som har sett nåt liknande, kan den vara äkta?
Det får plats exakt 6 kort vilket blev perfekt för mig.
0833EBA4-A727-4D61-81FC-072F5C60ED73.jpeg
ECEA4BC4-BD13-4044-8A5D-3AAE69E974E3.jpeg

Dagens köp, lite ot kanske, men jag budade hem en kortplånbok... min gamla var slut och denna blev perfekt för ett par hundringar.
Kvinnan som ägde det påstod att det var original, och att hennes mor fick med den i samband med ett rolexköp för många år sedan.
Någon som har sett nåt liknande, kan den vara äkta?
Det får plats exakt 6 kort vilket blev perfekt för mig.

Najs! Den är helt korrekt, 70-tal nånstans. Har sett likadana både på VRM och på nån auktion. Har för mig att de levererades i en liten grön påse med Rolex-loggan.

Namnlöst-1.jpg

Auktionsbild.
Worth a shot, right? Högupplöst så det förslår! ;)

IMG_8324.jpg

IMG_8325.jpg

IMG_8326.jpg

IMG_8327.jpg

Måste våga för att vinna, och allt det där.
I värsta fall hade det varit typ en Tärnan eller liknande, men krona, case och text på tavla gjorde att det kändes som goda odds.
Minus lume-jobbet ganska charmig!

Är onekligen trevligt när timmarna av scoutande ger utdelning :) Grattis!

Köpte precis denna, endast dessa två bilder men ser att kunna vara en riktigt fin zontavla där? Tycker caset ser bra ut också, säljaren säger den är 37mm men det vågar jag inte hoppas på :D Chansköp är ju alltid spännande!
331147657_edd9e129-699e-41e4-bad9-7d3b03474c03.jpg
331147657_0b2fb532-e739-4383-b3cb-c9b38dbad9fa.jpg
Grattis! Hade span på den. Förmodligen 37mm inkl krona, så 34mm? Hoppas tavlan är fin!

Namnlöst-1.jpg

Auktionsbild.
Worth a shot, right? Högupplöst så det förslår! ;)

IMG_8324.jpg

IMG_8325.jpg

IMG_8326.jpg

IMG_8327.jpg

Måste våga för att vinna, och allt det där.
I värsta fall hade det varit typ en Tärnan eller liknande, men krona, case och text på tavla gjorde att det kändes som goda odds.
Minus lume-jobbet ganska charmig!
Snyggt fyndat! Var enda klocka jag äger har varit en chansning. För snål för att betala för fina fungerande klockor till fullpris :D. Sen hamnar ju en del i skämslådan också :banghead:... fast som du säger en del av nöjet.

Budade hem denna. Är en riktig Lanconörd så jag kunde inte motstå. Jättefin men enormt servicebehov. Har troligtvis aldrig ens används.

Bilagor

• IMG_20191205_175824.jpg
    IMG_20191205_175824.jpg
    125.9 KB · Visningar: 5
Snygg! T18 Churchill?
Tack! Det verkar stämma, dock ett defekt sådant. Vill minnas att folk svär över att serva tankverk, så kanske blev ett dumt köp? ;)
Liten och tuff, hade nog suttit bra på ett GF oyster.
Det tror jag absolut! Borde vara ca 18mm lugbredd, ska försöka hämta ut klockan idag, sen får jag jaga GF oyster...
Grattis! Ledsen att jag trissade upp priset på den! :D
Tack och faaan ta dig ;) Nu blev det ju inte fasligt dyrt ändå, men du hamnar på svarta listan!

Tillbaka
Topp