• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Kul projektbunt för 368 riksdaler.
Screenshot_20200218-182932_eBay.jpg
Oj, vilket fynd! Jag tycker mig se en kronometerklassad Constellation där!

Grymt fin! Och bara 98kr;-)
Nypriset och inte det jag köpte för tyvärr ;)

Tradera häromveckan? Tror jag hade ögonen på den men prioriterade annat. Tvivlar på att jag gjorde rätt nu. :)
Det är lite oklart, var en annons för några veckor sedan på tradera på en likadan också i ”nyskick” som jag missade. Sen dök denna upp förra veckan från annan säljare så då klippte jag den.
Vet inte om det florerar flera eller om det är samma exemplar i båda annonserna :D

Senaste tidens NOS har varit lite intressanta. Små herrur eller stora damur. Förmodligen därför de förblivit oanvända. Uppskattar verkligen dessa tidskapsyler och har två oanvända och en som jag använt vid ett par tillfällen. Känns verkligen speciellt.
Håller med även fast denna på 32mm väl inte var så pass liten för herrar på den tiden?

Bryr mig egentligen inte så mycket om klockan är NOS eller bara i typ oanvänt skick. Men uppskattar verkligen detta enkla och billiga ur just pga skicket, kul att få se hur en ny klocka såg ut för så pass länge sedan!

Håller med även fast denna på 32mm väl inte var så pass liten för herrar på den tiden?

Bryr mig egentligen inte så mycket om klockan är NOS eller bara i typ oanvänt skick. Men uppskattar verkligen detta enkla och billiga ur just pga skicket, kul att få se hur en ny klocka såg ut för så pass länge sedan!
Tror nog den är NOS, hanterad men inte använd. Kalla den LNOS om du vill. Skulle nog säga att 32 mm va litet på denna tid. Beror iofs på hur vi daterar denna. Designmässigt 40-tal men kan tänka mig att den är sent in på 50-talet. Bara ren spekulation dock.

Tror nog den är NOS, hanterad men inte använd. Kalla den LNOS om du vill. Skulle nog säga att 32 mm va litet på denna tid. Beror iofs på hur vi daterar denna. Designmässigt 40-tal men kan tänka mig att den är sent in på 50-talet. Bara ren spekulation dock.
Tänker också att den är från 50-talet men designen typiskt 40-tal. Vet inte om det går att datera just detta exemplar på något sätt?

Finns den nån sammanställning med vad som var ”standard storlek” för herrur under olika tidsperioder? Hade varit kul att se vad som var vanligast!

Tänker också att den är från 50-talet men designen typiskt 40-tal. Vet inte om det går att datera just detta exemplar på något sätt?

Finns den nån sammanställning med vad som var ”standard storlek” för herrur under olika tidsperioder? Hade varit kul att se vad som var vanligast!
Tror inte det, och har blivit lite tillrättavisad om att klockor var dyrt på 40-50-talet. Hade dock varit mycket intressant hur boettstorlekar varierat under åren.

Tillbaka
Topp