Oj, vilket fynd! Jag tycker mig se en kronometerklassad Constellation där!Kul projektbunt för 368 riksdaler.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj, vilket fynd! Jag tycker mig se en kronometerklassad Constellation där!Kul projektbunt för 368 riksdaler.
Ja jag tror det är en 168.045. Lite risig men ska bli skoj att se vad man kan göra av den. Tackar .Oj, vilket fynd! Jag tycker mig se en kronometerklassad Constellation där!
Tror du har helt rätt! Dag och datum har litet mellanrum, så det är nog 751-verket som är bra mycket roligare än 1021 (har haft några sådana). Som sagt, dagens fullträff!Ja jag tror det är en 168.045. Lite risig men ska bli skoj att se vad man kan göra av den. Tackar .
Fast när jag tittar igen, så kanske det är ett mellanrum som indikerar 1021. Svårt att vara säker utifrån bilden... Ett fynd under alla omständigheter!Tror du har helt rätt! Dag och datum har litet mellanrum, så det är nog 751-verket som är bra mycket roligare än 1021 (har haft några sådana). Som sagt, dagens fullträff!
Ja det ska bli spännande att se när de dyker upp. Antingen 168.0054 eller 168.045 då va?Fast när jag tittar igen, så kanske det är ett mellanrum som indikerar 1021. Svårt att vara säker utifrån bilden... Ett fynd under alla omständigheter!
Ja, tror det är alternativen, men jag är ingen expert på Constellation. Posta gärna bilder när du kollat närmare!Ja det ska bli spännande att se när de dyker upp. Antingen 168.0054 eller 168.045 då va?
Så bra som det ser ut?Nice länk med klocka på köpet för 500 spänn
Hur menar du?Så bra som det ser ut?
Länktillverkare?Hur menar du?
Framgår inte av bilderna , står inget i beskrivningen. Vi får se, hoppas på nåt kul men är nöjd även om den skulle vara omärkt.Länktillverkare?
Även om länken skulle vara noname eller nåt annat än GF är nog den + klockan värda mer än 500. Klockan var ju inte så dum heller, liksom!Framgår inte av bilderna , står inget i beskrivningen. Vi får se, hoppas på nåt kul men är nöjd även om den skulle vara omärkt.
Snygg! Grymma visare också.Budade hem denna Eterna bumper, ser riktigt skarp ut. Opolerad?
Grymt fin! Och bara 98kr;-)Nästan NOS
Wow!Nästan NOS
Tradera häromveckan? Tror jag hade ögonen på den men prioriterade annat. Tvivlar på att jag gjorde rätt nu.Nästan NOS
Nypriset och inte det jag köpte för tyvärrGrymt fin! Och bara 98kr;-)
Det är lite oklart, var en annons för några veckor sedan på tradera på en likadan också i ”nyskick” som jag missade. Sen dök denna upp förra veckan från annan säljare så då klippte jag den.Tradera häromveckan? Tror jag hade ögonen på den men prioriterade annat. Tvivlar på att jag gjorde rätt nu.
Satt och hovrade över buy it now på den men har så mycket ej fungerande liggandes. Både klockan och länken var mysig, kul att den hamnade på forumet och det ska bli skoj att se om länken var något extra . Bra köp!Nice länk med klocka på köpet för 500 spänn
Tratten? Den hade jag gärna knipit!!Nice länk med klocka på köpet för 500 spänn
Superfin! Storlek?Nästan NOS
Tack, 32 utan kronaSuperfin! Storlek?
Senaste tidens NOS har varit lite intressanta. Små herrur eller stora damur. Förmodligen därför de förblivit oanvända. Uppskattar verkligen dessa tidskapsyler och har två oanvända och en som jag använt vid ett par tillfällen. Känns verkligen speciellt.Tack, 32 utan krona
Håller med även fast denna på 32mm väl inte var så pass liten för herrar på den tiden?Senaste tidens NOS har varit lite intressanta. Små herrur eller stora damur. Förmodligen därför de förblivit oanvända. Uppskattar verkligen dessa tidskapsyler och har två oanvända och en som jag använt vid ett par tillfällen. Känns verkligen speciellt.
Tror nog den är NOS, hanterad men inte använd. Kalla den LNOS om du vill. Skulle nog säga att 32 mm va litet på denna tid. Beror iofs på hur vi daterar denna. Designmässigt 40-tal men kan tänka mig att den är sent in på 50-talet. Bara ren spekulation dock.Håller med även fast denna på 32mm väl inte var så pass liten för herrar på den tiden?
Bryr mig egentligen inte så mycket om klockan är NOS eller bara i typ oanvänt skick. Men uppskattar verkligen detta enkla och billiga ur just pga skicket, kul att få se hur en ny klocka såg ut för så pass länge sedan!
Tänker också att den är från 50-talet men designen typiskt 40-tal. Vet inte om det går att datera just detta exemplar på något sätt?Tror nog den är NOS, hanterad men inte använd. Kalla den LNOS om du vill. Skulle nog säga att 32 mm va litet på denna tid. Beror iofs på hur vi daterar denna. Designmässigt 40-tal men kan tänka mig att den är sent in på 50-talet. Bara ren spekulation dock.
Tror inte det, och har blivit lite tillrättavisad om att klockor var dyrt på 40-50-talet. Hade dock varit mycket intressant hur boettstorlekar varierat under åren.Tänker också att den är från 50-talet men designen typiskt 40-tal. Vet inte om det går att datera just detta exemplar på något sätt?
Finns den nån sammanställning med vad som var ”standard storlek” för herrur under olika tidsperioder? Hade varit kul att se vad som var vanligast!