Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu dök bunten upp. Hunnit piffa till den ena Omegan som var bättre än väntat. Går superfint.Kul projektbunt för 368 riksdaler.
Vann två objekt idag. Omega från SAV så frakten blir såklart ett helvete...
Nu dök bunten upp. Hunnit piffa till den ena Omegan som var bättre än väntat. Går superfint.
Ref 166.067
Sparade semlebudgeten till klockorEn annan handlar semlor idag, och så slår du på stort. Fint!
Hur många semlor brukar du äta?Sparade semlebudgeten till klockor
Snyggt! Ibland har man turNu dök bunten upp. Hunnit piffa till den ena Omegan som var bättre än väntat. Går superfint.
Ref 166.067
Man ska väl inte hålla inne när det är fettisdag?Hur många semlor brukar du äta?
Tack så mycket .Blir glad i själen av att se så fint omhändertagande. Bra jobbat!
Eller hur! 1 av 20 typ .Snyggt! Ibland har man tur
Jäklar vilket fynd men du har ju att göra!Eller hur! 1 av 20 typ .
Tjusigt. Du har polerat boetten ser jag.Nu dök bunten upp. Hunnit piffa till den ena Omegan som var bättre än väntat. Går superfint.
Ref 166.067
Tackar, ja väldigt lätt på sidorna bara.Tjusigt. Du har polerat boetten ser jag.
Jag har nu fått info om att Omegan kanske inte är helt cosher... Tavlan och visarna är lite annorlunda än de man brukar se i denna referens 136.011... Samtidigt tycker jag verkligen tavlan och klockan överlag känns reko...Vann två objekt idag. Omega från SAV så frakten blir såklart ett helvete...
Jag har inte så bra koll på dessa, däremot är @Ariste duktig på dem.Jag har nu fått info om att Omegan kanske inte är helt cosher... Tavlan och visarna är lite annorlunda än de man brukar se i denna referens 136.011... Samtidigt tycker jag verkligen tavlan och klockan överlag känns reko...
Är det någon som kan dessa och kan hjälpa mig med lite kunskap?
@Aurum @tdn-dk @Zacke @ConElPueblo kanske vet?
Den jag köpte:
Utseendet på de flesta av samma ref jag hittat:
Jasså, jag trodde du missat att maskera innan du polerade glaset. Synd, hade hade nog varit bättre att låta bandhornen vara som de var innan, dessa ska väl vara borstade på ovansidan.Tackar, ja väldigt lätt på sidorna bara.
Tjusig värre, vad är en OK avvikelse per dygn för detta åldersspannet?Nu dök bunten upp. Hunnit piffa till den ena Omegan som var bättre än väntat. Går superfint.
Ref 166.067
Nej då det missade jag inte . Ja den var då inte borstad när den kom i allafall. Bara full av hairlines så den nästan såg matt ut. Jag skulle aldrig polera bort en borstning!Jasså, jag trodde du missat att maskera innan du polerade glaset. Synd, hade hade nog varit bättre att låta bandhornen vara som de var innan, dessa ska väl vara borstade på ovansidan.
Fin klocka dock och bra polering av glaset.
Själv skulle jag hellre velat ha den matt än blankpolerad när den egentligen ska vara borstad men kul att du är nöjd.Nej då det missade jag inte . Ja den var då inte borstad när den kom i allafall. Bara full av hairlines så den nästan såg mått ut. Jag skulle aldrig polera bort en borstning!
Tack för förtroendet, Z!Jag har inte så bra koll på dessa, däremot är @Ariste duktig på dem.
Jag skulle påstå att den är helt i sin ordning, saknar lite svart färg i mitten på visarna och hoppas SAV mätt fel då boetten ska mäta 34,5 i opolerat skick. Den enkelradiga varianten har tunnare och bredare Omega-symbol men annars har jag inte sett något som skiljer dem åt. Jag har inte sett någon enkelradig på referensbild från annons eller katalog, enbart den dubbelradiga. Det plus att det cirkulerat en hel del ommålade varianter kanske kan få vissa att tvivla. Finns någon på forumet som har en svart- och en vittavlad med enkelradig Technic-tavla, minns inte nicket dock.Jag har nu fått info om att Omegan kanske inte är helt cosher... Tavlan och visarna är lite annorlunda än de man brukar se i denna referens 136.011... Samtidigt tycker jag verkligen tavlan och klockan överlag känns reko...
Den jag köpte:
Kanske tänker du på @virrooo ?Tack för förtroendet, Z!
Jag skulle påstå att den är helt i sin ordning, saknar lite svart färg i mitten på visarna och hoppas SAV mätt fel då boetten ska mäta 34,5 i opolerat skick. Den enkelradiga varianten har tunnare och bredare Omega-symbol men annars har jag inte sett något som skiljer dem åt. Jag har inte sett någon enkelradig på referensbild från annons eller katalog, enbart den dubbelradiga. Det plus att det cirkulerat en hel del ommålade varianter kanske kan få vissa att tvivla. Finns någon på forumet som har en svart- och en vittavlad med enkelradig Technic-tavla, minns inte nicket dock.
Yes, så var det ja!Kanske tänker du på @virrooo ?
Tack för att du delar med dig av din kunskap!Tack för förtroendet, Z!
Jag skulle påstå att den är helt i sin ordning, saknar lite svart färg i mitten på visarna och hoppas SAV mätt fel då boetten ska mäta 34,5 i opolerat skick. Den enkelradiga varianten har tunnare och bredare Omega-symbol men annars har jag inte sett något som skiljer dem åt. Jag har inte sett någon enkelradig på referensbild från annons eller katalog, enbart den dubbelradiga. Det plus att det cirkulerat en hel del ommålade varianter kanske kan få vissa att tvivla. Finns någon på forumet som har en svart- och en vittavlad med enkelradig Technic-tavla, minns inte nicket dock.
Verkligen som @Zacke säger - tack så mkt för att du delar med dig!Tack för förtroendet, Z!
Jag har nu fått info om att Omegan kanske inte är helt cosher... Tavlan och visarna är lite annorlunda än de man brukar se i denna referens 136.011... Samtidigt tycker jag verkligen tavlan och klockan överlag känns reko...
Den jag köpte:
Så du tror också den är reko? Men bör ha svart färg på visarna?Jeg ville selv hellere eje den du har købt, end den du refererer til...
Hittade denna bilden som illustrerar hur jag menar:Verkligen som @Zacke säger - tack så mkt för att du delar med dig!
Topp, tack!Hittade denna bilden som illustrerar hur jag menar:
https://www.visionvintagewatches.com/product-page/1960-omega-seamaster-600-technical