• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Screenshot_20200326_133649.jpg
IMG_20200326_133635.jpg
Se där ja! Fin, fint! Vad har du för verk i den?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Coolt! Då blir det till att komplettera med en 900 också?! :)
Kunde faktiskt tänka mig en gammal 900 turbo cab. Men insett att de är rätt dyra och bilen i sig tämligen onödig :)
Länge tänk köpa nyare bil men samtidigt gillar jag den och den tappar inget värde, vilket är det som stör mig med nyare bilar - ogillar dåliga affärer... Smålänning och ekonom... :(
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kunde faktiskt tänka mig en gammal 900 turbo cab. Men insett att de är rätt dyra och bilen i sig tämligen onödig :)
Länge tänk köpa nyare bil men samtidigt gillar jag den och den tappar inget värde, vilket är det som stör mig med nyare bilar - ogillar dåliga affärer... Smålänning och ekonom... :(
Du kan ju inte köpa en gammal cab.
Klockan är ju för att fira 900NG. De är fan svinbilliga idag - KBK! ;)
 

Fadershan

Patek
Hur gammal är den nu? Senast det togs upp stannade dialogen snabbt av. Vad vet vi om denna upplaga retrokronogrfer?
Ja alltså så här tror jag! Det är ju knepigt för att case tavla, visare osv skriker sent 40/tidigt 50. Certinaloggan är den nya loggan som kom i slutet av 50, typ-58. Kalibern EP40-68 pekar sannolikt åt att det kom först 1959 och är en uppgradering av 4-68. Det lirar ganska bra med bytet av loggan för Certina. Många ep40-68 är märkta t för tritium men inte denna. Min geigermätare ger utslag om ca 14usv/h genom plexit vilket oxå absolut talar för radium. Certina bytte iaf på ds från radium till tritium i tidigt 60. Min gissning just nu är således runt 59/61.

Annan info eller åsikt tas gärna emot!
 
Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Klickade hem den här nyss från Stockholms Auktionsverk.
Känns som en kul modell till ett vettigt pris, trots att det inte är en reverso. Ska få sig en omsorgsfull renovering framöver.
https://online.auktionsverket.se/2003/741862-edition-luxe-jaeger-le-coultre-armbandsur-/

2500741862.jpg

2500741862_5.jpg
Grattis! Superspännande klocka! Lågt pris tror jag. Det mesta går lågt nu. Jag var också sugen men tänkte den skulle bli för liten för att jag faktiskt skulle uppskatta att bära den.
 

DrKlocka

Audemars
Grattis! Superspännande klocka! Lågt pris tror jag. Det mesta går lågt nu. Jag var också sugen men tänkte den skulle bli för liten för att jag faktiskt skulle uppskatta att bära den.
Tack! Ja precis, det blir nog gott om fyndlägen framöver.
Var kanske därför den gick lågt också. Får se hur den upplevs, jag har inte superstora handleder heller så det kanske funkar.
Svårt att hitta info om äldre Jaeger-modeller och urverk tycker jag.
 
Topp