Tyckte tavlan gjorde klockan.Dagens leverans, Squale 1515 PVD. Ska byta tavlan med klockan är ju kanon (förutom baklocket där någon har varit klumpig med verktyget).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyckte tavlan gjorde klockan.Dagens leverans, Squale 1515 PVD. Ska byta tavlan med klockan är ju kanon (förutom baklocket där någon har varit klumpig med verktyget).
Jag tycker att texten på Quartz är ful och jag vill ha hajen på tavlan. Ska se om jag kan fixa något i den här stilen från Squale, vet att de har delar liggande:Tyckte tavlan gjorde klockan.
Eftersom jag tackade nej till 25-års gåva då jag inte ville ha en quartzare fick jag väl köpa en handjagad själv.
Dom här ”nit och redlighet” är väl efter 30 år men jag som jobbar inom kommunen har 25 år. Minns inte om det var Tissot eller Certina.
Jag jobbar också inom kommun. Är jag kvar om 18 år så väljer jag nog medaljen istället, för den kommunala guldklockan är nog inte så spännande i mina ögon.Dom här ”nit och redlighet” är väl efter 30 år men jag som jobbar inom kommunen har 25 år. Minns inte om det var Tissot eller Certina.
Nytt idag - jag gillar verkligen dom detaljrika sekundmarkeringarna och den suupertunna sekundvisaren. Tyvärr ny lysmassa på minutvisaren.
Jag fick ett tips om att använda vanlig vattenfärg på lysmassan. Jag testade på min Revue och det blev iallafall inte lika tydligt att det är ny lysmassa.
Före:
Efter:
Grymt fin! Blir mer och mer sugen på en kitchig 80-tals Ebel...Mer Ebel! Sport Classic, ref. 183903, cal 83
80-tal är fint! Krona, glasring och skruvar är solitt. Pläterat i vågens fasningen på länken.Grymt fin! Blir mer och mer sugen på en kitchig 80-tals Ebel...
Edit: Är det förresten solitt guld eller pläterat?
Grymt, tack för infon! Ligger en rektangulär fining på K&S just nu... Kanske borde hugga den!80-tal är fint! Krona, glasring och skruvar är solitt. Pläterat i vågens fasningen på länken.
Ja den är fin! Har också sneglat lite på den.Grymt, tack för infon! Ligger en rektangulär fining på K&S just nu... Kanske borde hugga den!
Riktigt fin den där! Alla Ebel jag kommit i närkontakt med har haft väldigt hög finish och kvalitetskänsla. Den där verkar ju inte vara något undantag!Mer Ebel! Sport Classic, ref. 183903, cal 83
Kan inte annat än att hålla med. Mycket hög kvalitet till bra pris i dagsläget. Men rätt dyrt när de var på topp under 80-90 talet.Riktigt fin den där! Alla Ebel jag kommit i närkontakt med har haft väldigt hög finish och kvalitetskänsla. Den där verkar ju inte vara något undantag!
Så är den hemma efter en tur till urmakaren. Fantastisk färg på tavlan. Cremevit.Har jag missat något med den här. Trodde nog den skulle bli dyrare så nu blir man orolig att alla andra sett saker som jag med mitt otränade öga missat. Kronan är ju inte orginal vad jag tror men mer
Är avis och ånger över att jag missade den där auktionen! Ställer mig i köpkön med mössa i hand.Så är den hemma efter en tur till urmakaren. Fantastisk färg på tavlan. Cremevit.
Mycket fin, grattis!Så är den hemma efter en tur till urmakaren. Fantastisk färg på tavlan. Cremevit.
Trevligt ur!Landade idag! Zenith Captain med kaliber 71 hammarautomat från ca 1957. I en riktigt trevlig Huguenin Frères-boett med långa bandhorn. Ska bli kul att få den i ordning!
Ja, och det finns nog ytterligare problem.... Jag som inte skulle köpa fler renoveringsobjekt;-)Trevligt ur!
Det ser ut som juvelen till automatskivan har rymt.
Gillar den där! Får man fråga vad du fick ge?Dagens leverans, Squale 1515 PVD. Ska byta tavlan med klockan är ju kanon (förutom baklocket där någon har varit klumpig med verktyget).
Jag också! Köpte den för 2600kr (från Frankrike så ingen tull/moms) så löjligt billigt med tanke på skicket.Gillar den där! Får man fråga vad du fick ge?