• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Nej kommer inte ihåg längre, gjorde lite efterforskningar och kom fram till att det tillverkades av ett företag som idag tillverkar sjukhusutrustning i rostfritt. :)

Men de är rätt snygga och lätta att korta...
Även kul då de är lite äldre än fixoflexlänkarna som kom senare.
Italienare använder typen då och då på vulgärt dyra ur.

Jag tycker de är lite kul och inte så svåra att få tag på. Sitter ju ganska ofta på billiga klockor för någon hundring till skillnad från gf som nu för tiden är svåra att fynda...
Google levererar. ;)
Henry_19461114.png

Grymt, där har du den! :)
Under mitt sökande hittade jag även exempel på länkar med HC55 på ändlänkarna, men NSA på spännet. Undrans om det finns nån koppling där, eller om länken och spännet inte hörde ihop? Båda har ju en triangel som logga (vilket förvisso är långt ifrån unikt).
Edit: Har faktiskt inte sett några NSA flexlänkar... Kan det kanske vara så att HC tillverkade flexlänkar åt NSA? Eller att NSA tillverkade spännen åt HC?

Vad går en Seiko-digitalare för? Har dålig koll på dessa. Jag kanske får ångra att jag gav bort min till syster-yster! :)
CF521F13-5C99-4B23-A2C7-AB091AC97E38.jpeg
Jag är inte superinsatt, kanske just Sports 100 modellen är en guldklimp. ;) Men överlag är det inga dyrgripar egentligen men jag är lite snål just när det gäller den typen av klockor då jag inte är förälskad i dom utan bara känner att jag borde ha en i samlingen. Dom jag tittat på har gått för 500-900kr. Jag fick allt på bilden för 196 kr med frakt vilket känns klart rimligare.

Tillbaka
Topp