Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes! Trodde först stålcertinan var nån oklar version av Omega piepan!
Yes! Trodde först stålcertinan var nån oklar version av Omega piepan!
Tack! Och tack för att jag fick vinna en bit under mitt takGrattis, riktigt fin. Jag var en av dina motbjudande...
Syrran blev superglad, det är huvudsaken! Prisintervallet låter rimligt! Bra pris på dun LOT!Jag är inte superinsatt, kanske just Sports 100 modellen är en guldklimp. Men överlag är det inga dyrgripar egentligen men jag är lite snål just när det gäller den typen av klockor då jag inte är förälskad i dom utan bara känner att jag borde ha en i samlingen. Dom jag tittat på har gått för 500-900kr. Jag fick allt på bilden för 196 kr med frakt vilket känns klart rimligare.
Ser ut som samma boett som min Zenith!
Är det någon som känner igen Tissot milanese stretch banden?
Något för @Strindberg ?Handlade en stor låda med nos band och fann denna bland annat.
Mmm, men jag står på typ plats hundra. Dessutom skulle @Kamelen inte sälja den...Något för @Strindberg ?
Den såg guldfärgad ut på luren och tänkte på att jag aldrig sett en annan guld-DSMmm, men jag står på typ plats hundra. Dessutom skulle @Kamelen inte sälja den...
Tyckte också det, men jag fattade det som att det var stål, om inte annat så är ju de "lite" vanligare.Den såg guldfärgad ut på luren och tänkte på att jag aldrig sett en annan guld-DS
Den såg guldfärgad ut på luren och tänkte på att jag aldrig sett en annan guld-DS
Förstår att du inte säljer om det är stål En i guld är det få som har användning för. Grymma fynd btw!Det är belysningen på kanalkrogen i christianshamn som luras, det är en stål länk.
Är i behov av DS länkar då det fattas till en del ur så ej sugen på att sälja.sorry
Hade lite tur med lådan.Förstår att du inte säljer om det är stål En i guld är det få som har användning för. Grymma fynd btw!
Oj!Hade lite tur med lådan.
Denna kom med hemmagjord sölja i 18k då länken blivit skrotad
Ju fler serienummer jag ser på Certina kronometrar så tror jag att den första ettan bara är en platshållare för just kronometrar och att antal kronometrar tillverkade upp till och med din klocka var 9049. Certina tillverkade alltså inte särskilt många kronometrar.Hade lite tur med lådan.
Denna kom med hemmagjord sölja i 18k då länken blivit skrotad
Ju fler serienummer jag ser på Certina kronometrar så tror jag att den första ettan bara är en platshållare för just kronometrar och att antal kronometrar tillverkade upp till och med din klocka var 9049. Certina tillverkade alltså inte särskilt många kronometrar.
Läckert!!! Roligt att Certina valt kronometer som mer speciellt än en massiv guldklocka.Det är ingen vanlig klocka,Som Certina samlare skall man vara glad för att man bor i Sverige.
Är någon sugen på en speedy mark II
Så har jag ett super tips på en nyservad!
Dock från usa MEN skicket ser ut att vara riktigt bra ...dessutom med orginalbox
Did i say att den har racingtavla med?!
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=80857
Då kan du inte köpa en äldre rolex med utbytt tavla iheller? HahaGod pris, men tavla och visare er service delar
Nej tack på denS
Då kan du inte köpa en äldre rolex med utbytt tavla iheller? Haha
Tjusig, grattis!Blev en Tvåtons creme/laxfärgad Tonneau nyss. Oklart vilken storlek den kan tänkas vara och huruvida den fungerar eller inte menmen - fint yttre skick och vackra breguetindex och visare!
Edit: Eller ja, klockan är ju självklart inte tvåton, men tavlan är det!
Tack! Får hoppas den funkar och är i någorlunda storlek, men för en femtiolapp var den värd en chansning.Tjusig, grattis!
Bandet ser rätt smalt ut. Absolut inte bredare än 16mm, kanske 14-15.Tack! Får hoppas den funkar och är i någorlunda storlek, men för en femtiolapp var den värd en chansning.
Skulle tippa på 12mm bandbredd på det som sitter på, kanske 14-15 på själva fästet, är det så är den förmodligen hyfsat bärbar.Bandet ser rätt smalt ut. Absolut inte bredare än 16mm, kanske 14-15.