• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Blev ett par 70-tals Seikos i kväll! :D
IMG_3976.JPG

IMG_3977.JPG

Skämtar du? dauymn! :) Den kom ut idag och du måste ha hittat "köp nu"? Jag köpte en DS idag oxå från tratten men det var inget fynd direkt.. iaf inte den här bemärkelsen. Nu blev jag lite avis. Gillar du den inte så hojta på mig! :D
Grattis om det är sant!
Ja ett sådant troll du är grodis. :p

Det är nog den mest ikoniska modeller av dem alla och är bra mer värd än så.

Tack gänget, jag visste faktiskt inte om jag gått på nån form av mina eller dylikt - men med tanke på reaktionerna antar jag att det inte är så! Vad kan ett rimligt marknadsvärde vara då? :)

Tack gänget, jag visste faktiskt inte om jag gått på nån form av mina eller dylikt - men med tanke på reaktionerna antar jag att det inte är så! Vad kan ett rimligt marknadsvärde vara då? :)

No idea.

Jeg ved ikke så meget om Certina, men jeg ved, hvad jeg kan lide og hvornår man skal slå til ;)

Det er vel den mest uvanlige tavla af de tidlige versioner, så tag prisen for sådan et og +50%, ville jeg mene. De er vel så sjældent til salg, at det er svært at sige noget om værdien, men rigtigt meget afhænger af, om tavlan er i rimelig stand, og hvor store de skader, man kan se på billedet, er... Krydser fingre for at det kun er smuds :)

Sjukt! Stort grattis till iallafall årets fynd!
Tack så mycket!

No idea.

Jeg ved ikke så meget om Certina, men jeg ved, hvad jeg kan lide og hvornår man skal slå til ;)

Det er vel den mest uvanlige tavla af de tidlige versioner, så tag prisen for sådan et og +50%, ville jeg mene. De er vel så sjældent til salg, at det er svært at sige noget om værdien, men rigtigt meget afhænger af, om tavlan er i rimelig stand, og hvor store de skader, man kan se på billedet, er... Krydser fingre for at det kun er smuds :)
Ajajaj, är det så pass? :eek: Tror faktiskt det bara rör sig om lumesläpp på tavlan, förhoppningsvis stämmer det! :)

Tack för det! ;)
Förväntade mig inte att vinna en digital Seiko från 70-talet för futtiga 190kr! Dom brukar gå för bra mer! Den verkar ju funka också, vilket alltid är ett plus.
Jo, det var ett klipp, jag fick ropat hem ett par stycken ikväll också varav en digitalare, men din såg fräschare ut och jag fick ge 250kr för min :p

Jag håller med om att 3000kr är billigt och många här skulle lätt slanta upp det eller mer. Vi är dock en liten skara så det kan vara svårt att hitta köparen om man inte hittar hit för det står inte Omega på den.

Meget enig. Hvis jeg selv så uret - som det ser ud på det billede, vi har set - til salg til 3.000, ville jeg slå til, men ikke føle, at jeg havde gjort en fantastisk handel. Hvis jeg skulle sælge den igen, ville jeg forlange mindst 5.000 for den :p

Då kanske @Kamelen har koll på värdet? :)

Värdet är oftast baserat på tillgång och efterfrågan, efterfrågan på Certina DS är växande och tillgången på detta ur är ringa.

Jag försöker alltid värdera denna typ av ur inte efter dagens värde utan nästa års värde och gör min beräkning utifrån skick och tillgänglighet.

Med andra ord så skulle jag betala någonstans mellan 5-7.

Värdet är oftast baserat på tillgång och efterfrågan, efterfrågan på Certina DS är växande och tillgången på detta ur är ringa.

Jag försöker alltid värdera denna typ av ur inte efter dagens värde utan nästa års värde och gör min beräkning utifrån skick och tillgänglighet.

Med andra ord så skulle jag betala någonstans mellan 5-7.

Väldigt glädjande nyheter! Tack för svar. :)

Tillbaka
Topp