Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte du kan plätera om på annat sätt än hela klockan. Tänk på att den är guld på stål och inte doublé, kan förmodligen bli dyrare att plätera om så.Nu har man väl köpt grisen i säcken men ville verkligen komma igång och köpa en Omega-klocka för att starta något projekt att fixa till den, så det blev denna.
Jag tänker mig att den behöver förgyllas med guld igen på hornen, men det blir nog hela klockan då, är det att föredra?
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3835/vara/1702713
Aha, dessa är ny begrepp för mig så det ska jag läsa på om, tack! Till frågan, var det grisen i säcken eller inte ?Tror inte du kan plätera om på annat sätt än hela klockan. Tänk på att den är guld på stål och inte doublé, kan förmodligen bli dyrare att plätera om så.
Inte dumt!Återfall i ”kronograf som behöver kärlek träsket”...skall bli kul att packa upp och känna pulsen av ”hur illa är det ställt, finns det potential”...
Är väl inte värsta verket men grunden är bra och Sandviken stål lyfter den lite likaså det udda med ocentrerade sub dials som hanterats snyggt på tavlanInte dumt!
Gillar verkligen Zodiacen. Ett av ganska få återrop från Kvalitén.
Snyggt att du plockade den på returen.
Det är ju en fin klocka i övrigt. Personligen hade jag nog burit den som den är, men då gillar jag den härjade looken.Aha, dessa är ny begrepp för mig så det ska jag läsa på om, tack! Till frågan, var det grisen i säcken eller inte ?
Snyggt! Men ett lite bättre band tycker jag den ska ha. Gärna ett snyggt tunt läder.
Jag är beredd att hålla med digSnyggt! Men ett lite bättre band tycker jag den ska ha. Gärna ett snyggt tunt läder.
Har själv en likadan som jag ska ge ett andra liv.
En bra storlek för din arm ser jag
Fin! Har du provat att lysa bandet under en lampa och gå in i ett mörkt rum?
Du menar så här?Fin! Har du provat att lysa bandet under en lampa och gå in i ett mörkt rum?
Ja det behöver inte vara fel. Kan se märkligt ut om jag får den förgylld igen och det ser lite för perfekt ut motför det övriga som har sin patina. Tål att funderas på.Det är ju en fin klocka i övrigt. Personligen hade jag nog burit den som den är, men då gillar jag den härjade looken.
Kanske nått för dig.Dena dök upp idag efter ett köp på eBay, Enicar Sherpa Super-Jet från 1967.
Super Compressor från EPSA, GMT och dress-ur i en och samma lösning, rätt coolt!
Så jävla läcker!Söndagens köp som hämtades idag. City Bravur om 35 mm.
Då hade jag tur att du är glömsk! Håller med om att det är mycket klocka för pengen. Hoppas också på ett fint verk. De äldre kan ha det ibland.Så jävla läcker!
Tittade länge på den, men glömde sen av det.
Mycket klocka får en spottstyver!
Har en något mindre från samma tidsperiod, den har ett FHF 70-verk som motor.. Och de finns i två storlekar..Då hade jag tur att du är glömsk! Håller med om att det är mycket klocka för pengen. Hoppas också på ett fint verk. De äldre kan ha det ibland.
Precis så fint som jag hoppats på. wehrmachtswerk ”de luxe”Har en något mindre från samma tidsperiod, den har ett FHF 70-verk som motor.. Och de finns i två storlekar..
Grattis till "de luxe" verket Att de satsade på stiliga verk gör absolut inget, samlandet blir roligare då. Och till bra priser..Precis så fint som jag hoppats på. wehrmachtswerk ”de luxe”
Ser riktigt bra ut!
Omegan struntar jag helt i.
Den var bara ett helt onödigt köp i stundens hetta.
...Men Eskan. Wow!
Stor, stål och snygg! Fantastisk trevlig tavla under det trista glaset!
Hade huggt på Eskan om det inte var för motståndet, ska bli kul att se den i all sin prakt.
Omegan struntar jag helt i.
Den var bara ett helt onödigt köp i stundens hetta.
...Men Eskan. Wow!
Stor, stål och snygg! Fantastisk trevlig tavla under det trista glaset!