Enoch
Basic
Riktigt fin Eska! Får man fråga var du hittade den?
Omegan struntar jag helt i.
Den var bara ett helt onödigt köp i stundens hetta.
...Men Eskan. Wow!
Stor, stål och snygg! Fantastisk trevlig tavla under det trista glaset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin Eska! Får man fråga var du hittade den?
Omegan struntar jag helt i.
Den var bara ett helt onödigt köp i stundens hetta.
...Men Eskan. Wow!
Stor, stål och snygg! Fantastisk trevlig tavla under det trista glaset!
Tackar! Verkligen benägen att hålla med!Ser riktigt bra ut!
Motståndet?Hade huggt på Eskan om det inte var för motståndet, ska bli kul att se den i all sin prakt.
Plockade den på Tradera.Riktigt fin Eska! Får man fråga var du hittade den?
Spontant ser det ut att vara spår för att skruva isär kronan, dock lite oklart...En clamshell tank i bärbar storlek, någon som vet vad markeringen i kronan betyder (två hål)?
Kronan är har ett litet gängat lock. Dvs, man skruvar loss den för att ta bort kronan. Cool finess för tätheten!En clamshell tank i bärbar storlek, någon som vet vad markeringen i kronan betyder (två hål)?
En clamshell tank i bärbar storlek, någon som vet vad markeringen i kronan betyder (två hål)?
Vad har detta med tätheten att göra? Förmodar man har detta istället för en split stem?Kronan är har ett litet gängat lock. Dvs, man skruvar loss den för att ta bort kronan. Cool finess för tätheten!
Finns bild på min Instagram.
Denna kom i posten idag.
Kronan är har ett litet gängat lock. Dvs, man skruvar loss den för att ta bort kronan. Cool finess för tätheten!
Finns bild på min Instagram.
Tack för svar, kul att lära sig något nyttDet er til å demontere kronen. Flott klokke og et sjeldent patent
I «Haandbog for urmageren» som jeg siterer over kan det virke som dette er Kurth Freres sittTack för svar, kul att lära sig något nytt
Känner du till några kända tillverkare som använde dessa boetter @Radiumpassion?
Fint fynd, definitivt värd att renovera upp...Denna kom med i ett parti seiko-repobjekt som inhandlades på tradera. Den tickar och går men alldeles för fort samt ena bandhornet är böjt. Kul fynd som förtjänar att fixas upp
Grym! Vad tar den för band? Ser sjukt brett ut.Dykare med djupmätare
Riktigt Cool!Dykare med djupmätare
Du har bra flow nuDykare med djupmätare
Härlig! Har du hittat tillbaka till intresset nu då?Dykare med djupmätare
Tack! Ja delvis iaf men har väl typ minskat värdet på samlingen minst 30% så det har varit ett skapligt utflöde. Fortfarande lite förvirradHärlig! Har du hittat tillbaka till intresset nu då?