• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Alruts

Rolex
Pledge Member
En svensk fågel blev det idag

Screenshot_20201221-135214.png
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Utplockad. :) En Longines ref. 6555 med cal 12.68z. Väldigt fint skick på tavla och boett.

Dessa mäter alltså 37,5mm exkl. krona, vilket är rätt stort..
DD3B9AE0-949B-4470-872B-F7834177958F.jpeg
5074F765-9CDD-49A8-80AA-EED68417DF13.jpeg
Ja de är sjukt stora men ser faktiskt inte så stora ut som tur är pga bred glasring och alltså förhållandesvis liten tavla, de 50-tals Longines som är 37mm+ och med smal glasring ser ut som ett riktigt ufo :D
Denna variant är också riktigt cool med de nedsänkta indexen!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Köpt dessa två. Seamastern är guld på stål. På bilden ser det ut som genomnötning men det stämmer inte, klockan är bara skitig. Tyckte tavlan var kanonfin vilket gör att jag kanske betalade för mycket då kronan ej stämmer och sekundvisaren snurrar då man ställer tim/minut-visarna.

Regattan är svintuff med blånerade visare och vad jag tror är radiumbränna. Dålig koll på Regatta men tycker den har det rätta utseendet.
20201227_112536-01.jpeg
20201227_112824-01.jpeg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Köpt dessa två. Seamastern är guld på stål. På bilden ser det ut som genomnötning men det stämmer inte, klockan är bara skitig. Tyckte tavlan var kanonfin vilket gör att jag kanske betalade för mycket då kronan ej stämmer och sekundvisaren snurrar då man ställer tim/minut-visarna.

Regattan är svintuff med blånerade visare och vad jag tror är radiumbränna. Dålig koll på Regatta men tycker den har det rätta utseendet.
20201227_112536-01.jpeg
20201227_112824-01.jpeg

Funderade länge och väl på Omegan, men vågade inte utifrån de värdelösa bilderna.

Inte alls för att grusa någonting - det är ju en jäkligt trevlig klocka - men är du verkligen säker på att det inte är genomnötning på bandhornen?
Ser ut ganska precis hur jag förväntat mig att det skulle te sig - både på auktionsfirmans bilder och på dessa nya.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Funderade länge och väl på Omegan, men vågade inte utifrån de värdelösa bilderna.

Inte alls för att grusa någonting - det är ju en jäkligt trevlig klocka - men är du verkligen säker på att det inte är genomnötning på bandhornen?
Ser ut ganska precis hur jag förväntat mig att det skulle te sig - både på auktionsfirmans bilder och på dessa nya.
Jag hoppas det. Hade den i handen för några timmar sedan. Ljuset var inte kanon men tyckte inte jag kunde se någon genomnötning. Hoppas bara jag inte blev bländad av den fina tavlan och missade genomnötningen men jag kollade ju specifikt efter det. 😬
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag hoppas det. Hade den i handen för några timmar sedan. Ljuset var inte kanon men tyckte inte jag kunde se någon genomnötning. Hoppas bara jag inte blev bländad av den fina tavlan och missade genomnötningen men jag kollade ju specifikt efter det. 😬
@Anders Forsberg
Du hade rätt. Genomnötning och jag borde omyndigförklaras 🙄.

Till det positiva är det en jumbo och tavlan är fantastisk.
20201227_171549-01.jpeg


Någon som sitter på en utbytesboett i SS eller helguld? 😁
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Jag hoppas f300an går igång och att Certinan och Tissoten är ok. Dom resterande Enicar kan jag ju kränga til @Hugger69 ......😂😂

Det ska det nog bli en råd med. Hör av mig när dom dyker upp, mistänker at Posten Norge inte klarar det på denna sidan av nyår dock.... 😡
Hej @ittam, då har dom kommit. Om du PMar mig din adress lägger jag den ena i lådan imorgon. Den går fint män saknar automatdelen och datumet ligger mittemellan. Det stämmer att det är ett AR 165D?
 
Topp