• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

En Raymond Weil från tidigt 90-tal, tänkt som en kul liten present till flickvännen. Just nu står den dock stilla så förhoppningsvis räcker det med ett nytt batteri. En väldigt fin klocka måste jag säga, och tavlan är svincool. Svårt att få till bild på hur ljuset nästan dansar i tavlan.
Ett nytt batteri gjorde susen - nu är den inslagen :)
IMG_0336.JPG

Alla :heart:-dagpresent? Hör av dig om hon (mot förmodan) inte gillar den :)
Mja, var inte tanken från början men auktionsslutet låg så pass nära så valde att dröja tills idag med att ge.
Jag lägger det på minnet - hon är inte förtjust i klockor men det har talats lite sporadiskt om att en fyrkantig liten guldklocka vore trevlig. Jag håller tummarna för att den uppskattas :D

Senast ändrad:
För några månader sedan var jag väldigt inne på ryskt vintage. På Instagram kom jag i kontakt med en rysk säljare och tog hem tre klockor, utan att förvänta mig för mycket.
Nu, tre månader senare dök de upp!

En riktigt rysk Vostok, en Slava "fridge" och en mer västerländsk dressad Slava.
Alla i riktigt fint skick, men ej fullt testade ännu.

Kul klockor, även om det blir svårt att bära upp Vostoken på lokala Ica i mjukisbrallor.

Ryskt paketerat:
IMG_20210217_123908.jpg

Lite märken kom självklart med:
IMG_20210217_131438.jpg

Blev förvånad över den stora storleken på Slavan:
IMG_20210217_130052.jpg

Härlig tavla och index, som inte riktigt kommer fram på bild, på denna Slava.
IMG_20210217_130151.jpg

Och så den här då, ryskt bling.
IMG_20210217_130213.jpg

Senast ändrad:
Kul :D gjorde exakt samma grej förra året, även om klockan i fråga var ganska kul den med ;) vad är det för ref på länken? 18mm ändar var? Typ nr 4?
Reffen är 1035 med 18mm 630 ändar. Det var lite av en andra chans för min del, första var ett liknande fall, en Omega Genéve med flat link 1035 1501 dubbel ref! Den gången visste jag tyvärr inte bättre förens senare när auktionen redan var över...

Tillbaka
Topp