• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Vet inte om jag var lite väl snabb på avtryckaren här..? Fattas delar i verket och kan inte hitta liknande modeller när jag googlar. Någon som vill ge ett utlåtande?
Screenshot_20210317_151207_com.tradera.jpg
Känslan är, ommålad.

Vet inte om jag var lite väl snabb på avtryckaren här..? Fattas delar i verket och kan inte hitta liknande modeller när jag googlar. Någon som vill ge ett utlåtande?
Screenshot_20210317_151207_com.tradera.jpg
Känns som huvudvärk, tavlan ser ommålad ut och med så mycket svårhittade delar som saknas.
Hoppas den inte var så dyr iallafall?

Ah, jag skulle varit tyst bara och läst ;) trycket ser ju väldigt kladdigt ut, och verkar inte ha påverkats alls trots att resten av tavlan ser ut att ha levt ett liv. Men återigen bara funderingar, ingen som helst fakta. Ska bli spännande att höra andras åsikter!
Vad vore det här forumet utan faktabefriade spekulationer egentligen?
Exakt, astrist! ;)

Känslan är, ommålad.

Känns som huvudvärk, tavlan ser ommålad ut och med så mycket svårhittade delar som saknas.
Hoppas den inte var så dyr iallafall?
Ommålad har jag faktiskt inte funderat så mycket på, inte så duktig på att avgöra det.
Däremot inte sett några andra one-button kronografer med samma tavelmodell, det mer det jag tänkte på.

Inte hyperdyr, om jag väljer att sälja borde man väl få en peng tillbaks iaf.
Helst vill jag ju få den att funka för jag tycker den är jättefin!

Ommålad har jag faktiskt inte funderat så mycket på, inte så duktig på att avgöra det.
Däremot inte sett några andra one-button kronografer med samma tavelmodell, det mer det jag tänkte på.

Inte hyperdyr, om jag väljer att sälja borde man väl få en peng tillbaks iaf.
Helst vill jag ju få den att funka för jag tycker den är jättefin!
Jag tycker tavlan minst ser tvättad ut iallafall, kan inte heller dessa modeller men tycker Movado loggan ser dålig ut för att vara original samt kladdiga sekundmarkeringar.
80A3EEDF-9092-431E-88F8-07D62A5213E3.jpeg

Kul med all input även om det såklart hade varit roligare med mer positiva svar kring tavlan :)
Få se hur jag känner för den när den dyker upp men jag köpte den primärt för att jag tycker om utseendet även om det givetvis vore roligare om allt var original.

Ska låta någon som är duktigare än jag avgöra vad som krävs för att få liv i den igen, men målet är förstås att kunna använda den.

Hade glömt bort känslan av att spontanbuda hem nåt som man inbillar sig vara billigt, nu har det helt plötsligt blivit flera köp sista dagarna.. Tämligen säker på att ett 60-tals jb champion braided bracelet kommer snart i en lot.. nu är det bara att hoppas på 22 mm😀
CD0FE95E-C680-482A-BB9D-8EBFF691F9D4.jpeg

Tillbaka
Topp