Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, den är helt död. Tyvärr.Var det något liv i citizen klockan? Om den gungar lite på sekund visare kan ju värme hjälpa!
Gissar att det är rätt pilligt att dela verket!
Var väldigt sugen på den men avstod ändå tillslut, såg ut att vara en snarlik boett som den @virrooo ropade hem för inte så länge sedan.Det är någon charm i små 40-talare.. märkt ’Alprosa Chronometre’. Läst något om att Enicar har stått bakom märket på något vis men har inte hittat någon konkret fakta i det..
Hehe, kan förstå dig - klockan är lite av ett renoveringsobjekt. Den är stendöd och behöver service för att ens fungera och på det ett nytt glas. Kanske ny krona och matchande lysmassa i minutvisaren. Givetvis ett nytt band till den ocksåVar väldigt sugen på den men avstod ändå tillslut, såg ut att vara en snarlik boett som den @virrooo ropade hem för inte så länge sedan.
En annan hög en annan dag eller ingen hög men ändå...Hehe, kan förstå dig - klockan är lite av ett renoveringsobjekt. Den är stendöd och behöver service för att ens fungera och på det ett nytt glas. Kanske ny krona och matchande lysmassa i minutvisaren. Givetvis ett nytt band till den också
Hm, vilken tänker du på då? Någon som fanns i senaste mögelhögen som budades hem?
Vad synd den var väldigt läcker, du får ha span på donator klocka!Nej, den är helt död. Tyvärr.
Att den stod stilla gjorde tyvärr det för mig, skulle inte vågat ge mig på den själv ännu men den är definitivt värd lite kärlek.Hehe, kan förstå dig - klockan är lite av ett renoveringsobjekt. Den är stendöd och behöver service för att ens fungera och på det ett nytt glas. Kanske ny krona och matchande lysmassa i minutvisaren. Givetvis ett nytt band till den också
Hm, vilken tänker du på då? Någon som fanns i senaste mögelhögen som budades hem?
Mja, får se hur jag gör med reparation. Vill ju gärna använda den så kommer säkert bli avAtt den stod stilla gjorde tyvärr det för mig, skulle inte vågat ge mig på den själv ännu men den är definitivt värd lite kärlek.
Det slank ner lite nytt i lådan även här, dessa var extra kul även fast det lär bli mycket jobb med kronografen... funderar även på om man skulle kunna hitta eller tillverka nya, bredare, ändlänkar till gf-länken men det lär nog också bli ett helvete att lösa.
Har inte kommit underfund med den biten ännu och kan inte heller fatta hur tavlan hållit sig i så bra skick även fast den är helt blottad utan glasMja, får se hur jag gör med reparation. Vill ju gärna använda den så kommer säkert bli av
Förövrigt galet skick på den kronon men riktigt märkligt att bandhornet är av - hur händer ens något sånt?
Haha noterade inte ens att glaset var borta, var så inställd på det saknade bandhornet Riktigt märkligt faktiskt! Du får skicka en fråga till säljarenHar inte kommit underfund med den biten ännu och kan inte heller fatta hur tavlan hållit sig i så bra skick även fast den är helt blottad utan glas
Säljaren var inte direkt värst behjälplig från första början... Försökte få lite info men det var som att försöka prata med en vägg vilket slutade i att den kom utan glas och en vrickad sekundvisareHaha noterade inte ens att glaset var borta, var så inställd på det saknade bandhornet Riktigt märkligt faktiskt! Du får skicka en fråga till säljaren
Cyman är grym !!!!Måste snabbt följa upp min senaste lot. Eternan var en jumbo, 36,5mm! Cyma ser underbar ut. Resten var som förväntat
Finns ingen bättre känsla...Att den stod stilla gjorde tyvärr det för mig, skulle inte vågat ge mig på den själv ännu men den är definitivt värd lite kärlek.
Det slank ner lite nytt i lådan även här, dessa var extra kul även fast det lär bli mycket jobb med kronografen... funderar även på om man skulle kunna hitta eller tillverka nya, bredare, ändlänkar till gf-länken men det lär nog också bli ett helvete att lösa.
Intressant, men visst saknar den sekund-och kronovisare.
23k
Stämmer! Ingår i kärleken...Intressant, men visst saknar den sekund-och kronovisare.
Tack jag hoppas den är fin men tror också det23k
Bra kilipp .. ser ut att vara riktigt fin där under
Den blev jag ruggigt avundsjuk över faktiskt. Fint köp !
Du kan nog vänta med det. Defekt, två saknade visare och svårbedömd tavlaDen blev jag ruggigt avundsjuk över faktiskt. Fint köp !
halva roliga är ju risk and reward med sådana köp Jag hoppas på det bästaDu kan nog vänta med det. Defekt, två saknade visare och svårbedömd tavla
Men risk and reward antar jag. Kan bli toppen, vilket jag såklart hoppas
Grattis fint klocka!Du kan nog vänta med det. Defekt, två saknade visare och svårbedömd tavla
Men risk and reward antar jag. Kan bli toppen, vilket jag såklart hoppas
Vet ej men funderade också på det. Behöver en del kärlek som sagt...Grattis fint klocka!
Och fattas ringen runt om tavlan eller?!
Bra fångat !! Kul att den hamnade hos dig och KS. !!Fick denna Movado Chronometre med läder idag
Tack! För mig är den så prisvärd det kan bli. Sitter som en smäck och alltid kul med en på länk och en på läder.Bra fångat !! Kul att den hamnade hos dig och KS. !!