• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Har bestämt mig för att hålla inköpen av kvartsare till ett absolut minimum för att det är så jobbigt att byta batterier titt som tätt och när man blir sugen på att använda en klocka nog sjutton står den likväl stilla.

Men det skiter sig oavbrutet.

Tre oanvända köpte jag idag, Seiko Calculator med box och allt, billig Vega (CTZ budget) och en grön Giugiaro med alla papper men utan låda.

735A9F26-43DA-455D-AEAB-F826643F796B.jpeg
Vilka fynd! Giugiaron är s himla ball! Visste inte ens att den modellen fanns :)

Om jag inte missminner mig så är just den modellen speciellt framtagen för motorcyklister. Snedställd "tavla" anpassad för armens vinkel när man håller i styret.
Det fanns en annan modell som var helkonstig med liksom en ram eller bur över tavlan och den tror jag var motorcykelmodellen.
Den här modellen använde fantastiske Ayrton Senna så ett fåtal kallar den Senna.

Det fanns en annan modell som var helkonstig med liksom en ram eller bur över tavlan och den tror jag var motorcykelmodellen.
Den här modellen använde fantastiske Ayrton Senna så ett fåtal kallar den Senna.
Så kanske det var! Ja, den snedställda tavlan borde ju funka fint för bilförare om man bär den "inåt".
Edit: Googlade, och var visst den analoga kronografen som jag tänkte på! Rider´s Chronograph kallas den.

En klockhandlare jag brukar titta in till lite sporadiskt verkar inte ha nåt intresse för japanska klockor men får in lite då och då.
Han verkar vilja bli av med dom fortast möjligt och vill inte sälja en och en så man får köpa en flera för att få den man vill ha egentligen.
Hyggligt pris om man säljer vidare en och en men lite irriterande att få klockor som man egentligen inte vill ha.
Går självklart att sälja vidare det man inte vill ha till en mindre förtjänst men jag är ju inte intresserad av att köpa och sälja klockor för att för att tjäna pengar.

Dagens klockor, gissa vilken jag ville ha

EDEEEEB6-9B0D-4919-9F23-A8BB3CDB0289.jpeg

En klockhandlare jag brukar titta in till lite sporadiskt verkar inte ha nåt intresse för japanska klockor men får in lite då och då.
Han verkar vilja bli av med dom fortast möjligt och vill inte sälja en och en så man får köpa en flera för att få den man vill ha egentligen.
Hyggligt pris om man säljer vidare en och en men lite irriterande att få klockor som man egentligen inte vill ha.
Går självklart att sälja vidare det man inte vill ha till en mindre förtjänst men jag är ju inte intresserad av att köpa och sälja klockor för att för att tjäna pengar.

Dagens klockor, gissa vilken jag ville ha

EDEEEEB6-9B0D-4919-9F23-A8BB3CDB0289.jpeg
Chronoace? 🙂 Center second staren är trevlig också!

Nonscratch CronoAcen är lite intressant och framförallt förvånansvärt tung men vad jag ville ha var Royal Orienten.
Center seconden är intressant ochså har inte sett en sån tidigare.
Gissade på Royal Orienten! Ruskigt läcker! Men jag gillar den längst till höger också, är en sucker för tvåvisarsklockor.

Kvällens köp. Var ute efter Lemanian, blir min första! Förstått att det är ett märke som håller bra kvalitet men som inte är lika välkänt idag som det var förr?
100869_1.jpg
100869_2.jpg

Snyggt!
Personligen tycker jag nog att Ewecon är den som fastnar allra bäst på näthinnan. Stilig klocka!

Men annars har du ju så klart rätt i vad du skriver. Helt annan kvalitet på Lemanian. Bra värde för pengarna också, då den väl kostar runt hälften av vad en samtida Omega kostar.
Grattis!

Snyggt!
Personligen tycker jag nog att Ewecon är den som fastnar allra bäst på näthinnan. Stilig klocka!

Men annars har du ju så klart rätt i vad du skriver. Helt annan kvalitet på Lemanian. Bra värde för pengarna också, då den väl kostar runt hälften av vad en samtida Omega kostar.
Grattis!
Tack!!
Ja, även Ewecon är absolut fin men jag har aldrig riktigt klickat med klockor i guld, haft ett gäng som passerat men aldrig riktigt känts rätt. Ska ge den här en chans :)

Grattis! Hur vad det med oysterlänken då? Nåt kul? Och vad mer fick du in åt oss gamar som vill plocka resterna?
Tack! Oysterlänken var en stretchad no name, en del trasiga nitar, men jag har reserv så tror den kan bli ganska bra. Seikon verkar ha något vajsing med tavelpelarna, men den tickar och larmet funkar. Tanken var en trevlig vattentät sak, verkar ticka men oklar status. Det känns som en hög med riktigt smutsiga klockor, i väldigt oklart skick helt enkelt ;)

Tack! Oysterlänken var en stretchad no name, en del trasiga nitar, men jag har reserv så tror den kan bli ganska bra. Seikon verkar ha något vajsing med tavelpelarna, men den tickar och larmet funkar. Tanken var en trevlig vattentät sak, verkar ticka men oklar status. Det känns som en hög med riktigt smutsiga klockor, i väldigt oklart skick helt enkelt ;)
"En hög med smutsiga klockor i oklart skick" är väl vintageavdelningen på KS i ett nötskal?

Cameln gick igång efter batteribyte, Citizen not so much. Hade jag fått välja hade det varit tvärtom, men det var en chansning och iaf 1 av 2 är bättre än 0 av 2.
IMG_20210329_175358.jpg
Var det något liv i citizen klockan? Om den gungar lite på sekund visare kan ju värme hjälpa!
Gissar att det är rätt pilligt att dela verket!

Tillbaka
Topp