Diggar boetten väldigt mycket och de är väldigt prisvärda när de står Seamaster istället för Ranchero på tavlan!2990 stämde skönt att jag fick en ny chans när jag torskade den där mot dig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Diggar boetten väldigt mycket och de är väldigt prisvärda när de står Seamaster istället för Ranchero på tavlan!2990 stämde skönt att jag fick en ny chans när jag torskade den där mot dig
Tycker de är rätt meningslösa. Gillar inte boetten och den matchar inte tavlan. Men rancherotavla är det en helt ok enklare variant av Railmaster.Diggar boetten väldigt mycket och de är väldigt prisvärda när de står Seamaster istället för Ranchero på tavlan!
Varför gillar du inte boetten? De är ju relativt stora och ganska egna i designen, långt roligare än mycket annat från 50 och 60-talet som kostar lika mycket enligt mig.Tycker de är rätt meningslösa. Gillar inte boetten och den matchar inte tavlan. Men rancherotavla är det en helt ok enklare variant av Railmaster.
Boetten saknar finess och tavlorna är för eleganta. Seamaster med breda bandhorn är ju en mycker mer klassisk design. Tycker det känns som att folk vill ha dessa bara för att de med rätt målade tavlor är dyra. Detta är ju dock bara min egna personliga åsikt, finns ju ingen anledning till att någon annan skulle bry sig eller lägga någon vikt vid den. Så lite onödigt gnäll från min sida, men förstår verkligen inte varför folk vill ha dessa så mycket.Varför gillar du inte boetten? De är ju relativt stora och ganska egna i designen, långt roligare än mycket annat från 50 och 60-talet som kostar lika mycket enligt mig.
På mig bärs den mycket bättre än tex fet luggade 50-tals jumbos på samma 36mm, men kanske bara min handled som den passar bättre.
Och varför tycker du inte tavlan passar? De är ju snarlika många av tavlorna på de fetluggade, och precis som dem är ju denna en vattentät sportklocka.
Jag förstår och var bara intresserad att höra mer om din åsikt eftersom du framförde denBoetten saknar finess och tavlorna är för eleganta. Seamaster med breda bandhorn är ju en mycker mer klassisk design. Tycker det känns som att folk vill ha dessa bara för att de med rätt målade tavlor är dyra. Detta är ju dock bara min egna personliga åsikt, finns ju ingen anledning till att någon annan skulle bry sig eller lägga någon vikt vid den. Så lite onödigt gnäll från min sida, men förstår verkligen inte varför folk vill ha dessa så mycket.
Finns iaf två som tycker så. Hade en lång diskussion med @Zacke efter några öl för några år sedan om varför jag inte gillar 2990 och bara tror det är premium pga Ranchero, men att tex 2937 som är lite snarlik, är mkt finare och mer arbetad egentligen. Jag tycker 2990 mest ser överpolerad ut. Egentligen helt otroligt hur en klocks med bytt tavla kan vara premium för att det borde suttit en kul tavla i... Inte som att man går in till AD och kompletterar med korrekt rancherotavla.Boetten saknar finess och tavlorna är för eleganta. Seamaster med breda bandhorn är ju en mycker mer klassisk design. Tycker det känns som att folk vill ha dessa bara för att de med rätt målade tavlor är dyra. Detta är ju dock bara min egna personliga åsikt, finns ju ingen anledning till att någon annan skulle bry sig eller lägga någon vikt vid den. Så lite onödigt gnäll från min sida, men förstår verkligen inte varför folk vill ha dessa så mycket.
Hade också en ett tag men tyckte inte det var harmoni i tavla/boett. Tänkte då att man främst köpte dessa för att fuska i en målad tavla.
Ok, här kommer ett helt lass sten.
Visst är de generellt inte så billiga, men de flesta är ändå i riktigt hög kvalitet som inte är så lätt att hitta någon annanstans. Visst finns det Movado, Ebel, Eterna, Alpina osv men tycker ofta inte de är så mycket billigare. Handlar nog mycket om vad man värdesätter i en klocka. Är själv lite trött på de flesta Omega då man ser så många av dem, men design och kvaliteten är på topp.Ok, här kommer ett helt lass sten.
Det finns oerhört många tråkiga Omega från 50- och 60-talet som kostar mycket jämfört med annat. Går sannolikt att förklara med att Omega är så pass känt och därmed det första många tänker på när det gäller vintage. Fast det är lite fantasilöst. Jag är inte förtjust i ljusa tavlor, guldindex/guldvisare och boett i stål. Särskilt inte om det är lite slitet. Å andra sidan är det få vintageklockor som är mer likvida än Omega så alla som vill kan testa utan att ta någon större risk, och funktionen är det inget fel på (om det är det man är ute efter).
Helt enig att du gjorde ett bra köp där! Definitivt. Grattis! Var inte meningen att 'trasha'. Ber om ursäkt!@Aurum @ANALOGUE @Anders Forsberg @Espskar intressant att höra era åsikter om 2990/2996 och det är såklart fritt att tycka om vad man vill. Som jag skrivit tidigare så håller jag också med er om att en ranchero utan ranchero tavla kanske lite omotiverat kostar premium (om de nu ens gör det, jag vet inte vad en typ som jag eller @virrooo visat kostar?).
Min åsikt är dock att för 5k som jag betalade för denna är den mycket roligare än de mesta annat som det står Omega på för samma pengar, jag kan bara utgå från min prisbild och då har den ju inte kostat premium bara för att det är en dyr referens som har en annan tavla.
Jag tycker den har en trevlig boett som sitter väldigt bra på min handled och jag tycker även Seamaster tavlorna passar med boetten.
Sen är det väl inte direkt unikt att en väldigt dyr modell gör att samma referens drar med i priset även fast de har olika tavlor, är ju inte ovanligt att många vill betala mycket pengar för en dyr referens även fast det är ett dåligt eller inte riktigt samma exemplar som den dyra!
Jo det är världens roligaste modell! Skämt åsido. Rätt trist men krispig och linnetavla... Men visst den blir säkert inte så långvarig... Blev spontantJag får väl lägga in någon slags replik här med. Gillar caset, men det är ju inte särskilt revolutionerande i sitt utförande. Gillar såklart tavlan på min seachero betydligt mer än den här som är ganska alldaglig. Priserna som handlare tar är bananas, och jag förstår inte riktigt grejen då jag precis som @ANALOGUE föredrar 2937 framför den här. Det gäller dock inte när det kommer till seachero, men detä r en annan femma.
Gällande @ANALOGUE senaste köp så är väl det där inte jordens roligaste modell. Men som vanligt har du hittat en i skitbra skick, så hatten av!
Trevlig sommardinka, skönt med quartz endå när man inte använder den varje dag, gillar den boetten är det en MRP SA?
Denna - och lite annat.
Hade iofs inte koll på att den var quartz men är lite rycker på axlarna över det faktumet.
Rolig tavla, ju.
Trevlig sommardinka, skönt med quartz endå när man inte använder den varje dag, gillar den boetten är det en MRP SA?
Personligen tycker jag nog att quartz är mer lämpligt för ett verktyg som en dykarklocka. Sen lär det ju ändå vara ett ganska högkvalitativt quartzverk i den där. Mycket trevlig!
Denna - och lite annat.
Hade iofs inte koll på att den var quartz men är lite rycker på axlarna över det faktumet.
Rolig tavla, ju.
Personligen tycker jag nog att quartz är mer lämpligt för ett verktyg som en dykarklocka. Sen lär det ju ändå vara ett ganska högkvalitativt quartzverk i den där. Mycket trevlig!
Tror du verkligen att jag är så oansvarig att jag endast bär en enda klocka när jag är ute och dyker? Vi föds med två handleder av en orsak!Men om batteriet tar slut på havets botten, vad gör du då?
Plus att en riktig dykare kan byta batteri under vatten!Tror du verkligen att jag är så oansvarig att jag endast bär en enda klocka när jag är ute och dyker? Vi föds med två handleder av en orsak!
Givetvis! Det ingår väl i examen?Plus att en riktig dykare kan byta batteri under vatten!
Sommardykaren fixad!
Bara att plocka fram bergeon-setet där nere i djupet och börja pilla om något strular! Piece of cakeJa, men den var ju inte dum! Kul med gula ur. Och du slipper problemet med batteribyte där nere i the deep blue. Way to go!