Kul! Kom den upp igen, så snabbt? Vad fick du ge?Tratt-Reverson med lagade bandhorn:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Kom den upp igen, så snabbt? Vad fick du ge?Tratt-Reverson med lagade bandhorn:
7.400. Rätt okej pris, gissar jag på?Kul! Kom den upp igen, så snabbt? Vad fick du ge?
Väldigt bra låter det som. Förra auktionen slutade ju med reservations priset inte uppnåtts trots 11700kr bjudet. Nya auktionen måste ha kommit hastigt och varit kort?7.400. Rätt okej pris, gissar jag på?
Och uppdaterad med att boetten var lagad, inget konstigt att priset blev lägre.Väldigt bra låter det som. Förra auktionen slutade ju med reservations priset inte uppnåtts trots 11700kr bjudet. Nya auktionen måste ha kommit hastigt och varit kort?
Exakt, den började om rätt kort efter avslutad auktion sist. Den här gången med reservation på 7.000.Väldigt bra låter det som. Förra auktionen slutade ju med reservations priset inte uppnåtts trots 11700kr bjudet. Nya auktionen måste ha kommit hastigt och varit kort?
Har du insta? Lägg till mig där så kan vi se om det är sammaHar inte fått den men på bilderna finns vad som ser ut som 03 inristat och en mängd repor.
7.400. Rätt okej pris, gissar jag på?
Förra vändan var det reservation på 15000:- Visste inte att den kommit upp igen, på 7400:- hade du fått konkurrens om jag vetat om det...Väldigt bra låter det som. Förra auktionen slutade ju med reservations priset inte uppnåtts trots 11700kr bjudet. Nya auktionen måste ha kommit hastigt och varit kort?
Jag är mycket väl medveten om att jag hade tur!Förra vändan var det reservation på 15000:- Visste inte att den kommit upp igen, på 7400:- hade du fått konkurrens om jag vetat om det...
+1Förra vändan var det reservation på 15000:- Visste inte att den kommit upp igen, på 7400:- hade du fått konkurrens om jag vetat om det...
Definitivt! Det är ju trots allt en klocka som användes till en av dom tuffaste sporterna som fanns på 30-talet, så jag förväntar mig ju inte en sådan att vara i nyskick!+1
7400:- låter helt ok trots bandhornen. Grattis @Psykel !
Kul att du köpte denDefinitivt! Det är ju trots allt en klocka som användes till en av dom tuffaste sporterna som fanns på 30-talet, så jag förväntar mig ju inte en sådan att vara i nyskick!
Sen kan ju exempelvis @curler2 säkert snygga till den om jag känner att det skulle behövas, samt kosta på den en service och fortfarande komma undan riktigt billigt!
Kul att du köpte den
Var också lite sugen på att hoppa på budgivningen, men mycket annat på gång nu så valde att hoppa den. Men det är nog ett bra köp! Ska bli kul att se lite fler bilder när du fått hem den
Det uppskattas att folk här har vettigt omdöme med sin ekonomi!Haha, alla här var sugna på att hoppa på!
Jag har två dyra servicear inkommande, annars hade jag också varit med!
Jävligt bra!
Massa utropstecken blir det!
!!!111!!!
Vet inte om någon här klassar detta som ett fynd men ropade hem denna Timex från Tradera för 85kr. Tycker att den är rätt cool med en riktigt skön retro-vibe och min sambo kommer nog att uppskatta den. Är det någon som vet vad knappen under kronan är till för? Kan inte lista ut vad den har för funktion.
Grym!Då fick jag hem min läckra Universal Genève!
Lite udda mått på 32mm och 18mm mellan luggarna. Det gör att den bär lite större. Ska köra länken i ultraljud och göra rent boetten och polera glaset, så kommer betydligt bättre bilder upp i morgon!
Nackdelen med att gilla vintage!!! Hoppas det fixar sig!Tyvärr blev lyckan inte så långvarig...
Jag är nöjd ändå. Den har fortar sig en del, så den skulle behöva en service ändå. In i kön med den!Nackdelen med att gilla vintage!!! Hoppas det fixar sig!
Tack! Lovar att strössla med foton när den dyker upp.Fan den där reverson tänkte jag ju klippa när den återuppstod så snabbt. Attans!!!!! Stort grattis dock, det är en vacker klocka från tiden. Är lite avis får jag tillstå.
Den ser fantastiskt trevlig ut, grattis! Själv går jag och väntar på en auktionsvinst som gick iväg till fullservice direkt och en annan vinst som jag helst skulle vilja ha i postboxen nu. Fynd.... nja, jag ville ha dem.Definitivt! Det är ju trots allt en klocka som användes till en av dom tuffaste sporterna som fanns på 30-talet, så jag förväntar mig ju inte en sådan att vara i nyskick!
Sen kan ju exempelvis @curler2 säkert snygga till den om jag känner att det skulle behövas, samt kosta på den en service och fortfarande komma undan riktigt billigt!
Tackar!Den ser fantastiskt trevlig ut, grattis! Själv går jag och väntar på en auktionsvinst som gick iväg till fullservice direkt och en annan vinst som jag helst skulle vilja ha i postboxen nu. Fynd.... nja, jag ville ha dem.
Vill du ha hjälp så vet du var inboxen finns @Psykel
Trist, men Visodate är riktigt kul! Jag har en själv från 54 som behöver nytt glas.Två tidiga 60-talare, Visodate och Prestige.
Tissoten strippad och ska piffas till ett bra för åldern bruksskick. Den andra får vi se, väldigt trevlig men troligen i fulmetall i boetten. Undersidan är frätt i krom och även något i metallen under.
Grymt! Helstål också? Den ser inte kromad ut. Nåt slags Tropic vore väl mest lämpligt? Annars hade jag kanske kört ett orange perlon för att matcha minuträlsen.Fynd och fynd, fick den av svärfar som hittat den på sitt jobb. Behöver dock service, rengöring och något kul band, men jag tycker den ör tvärbalk