• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Jahapp, då blev man med Universal Genève! Klassisk sportursmodell med helt fantastiska svärdsvisare!
auktionsvara_799612_stor.jpg

Det blev även ännu en JB Champion flexlänk!
Stort tack till @Rozzy som tipsade om auktionen!
Det bliver interessant at se denne her IRL.... :)

CertinaDiverFront[3316].PNG

Umiddelbart fin bezel, länk og boett samt perfekt patineret tritium... Jeg sætter telt op i forhaven og holder øje med posten!!

Mycket bra båda två! :)

Är det förresten nån som har koll på hur man kan göra med betalning och sånt på Pantbanken Sverige? Kan man betala och hämta varan i butik, som hos Kaplans och kompani? Båda varorna finns hos Pantbanken vid Fridhemsplan, så vore ju smidigt för min del...
Edit: Hittade inget matnyttigt på hemsidan, men i mailet jag fick (efter ett bra tag) om vunnen auktion stod det att jag kunde komma in efter 12.00 i morgon och betala och hämta ut!

Senast ändrad:
Fick också just en "Köp nu" DS på Tradera.

1000363.jpg

Denna gick på 700kr men det är det värt för en automat alla dagar.

Samma säljare har en tidig Waterking ute för 400kr som jag borde sno åt mig men en klocka får räckas idag. :)
https://www.tradera.com/item/190111/296523655/certina-waterking-

Säljaren tycks vara lite okunnig om Certina då denne har lite konstiga priser. Denna lite trötta Volvo klocka är alldeles för dyr då det är fel modell med ETA 2783 verket som då inte har samma värde som den med Certina 919-1 verket.
https://www.tradera.com/item/190111/296525229/certina-automatic-blue-ribbon-volvo-minnesklocka

Den automaten tror jag att jag sålde i förra veckan. Har den något inristat på boettlocket?

Bjöd hem den här oklara noname-automataren, olidlig väntan på posten nu för klura ut vad det ens är för något

Bilagor

• Screenshot_20171130-171526.png
    Screenshot_20171130-171526.png
    148.1 KB · Visningar: 91
  • Screenshot_20171130-171521.png
    Screenshot_20171130-171521.png
    195.9 KB · Visningar: 87
  • Screenshot_20171130-171515.png
    Screenshot_20171130-171515.png
    155.8 KB · Visningar: 87
Tyvärr det är bara skräp!!! :p

Faktiskt intressant för det är sällan man ser serienummer på baksidan denna typ av klocka så kanske något fint inuti, dock var normen vid den här tiden att sätta in billigaste möjliga urverk.

Edit: Då det är en automat är det inget ST verk som jag skrev. Har man tur så sitter det en AS automat för det är bra värde på dessa men troligtvis sitter det ett ETA 2783 i den.

Tyvärr det är bara skräp!!! :p

Faktiskt intressant för det är sällan man ser serienummer på baksidan denna typ av klocka så kanske något fint inuti, dock var normen vid den här tiden att sätta in billigaste möjliga urverk.

Edit: Då det är en automat är det inget ST verk som jag skrev. Har man tur så sitter det en AS automat för det är bra värde på dessa men troligtvis sitter det ett ETA 2783 i den.
Blir intressant att se när den dyker upp!
Jag köpte den främst för boettformen, tycker den ser snygg ut på bild iaf, annorlunda om inte annat :)

Tack! Som @Aurum påpekat så har den fått bandhornen reparerade. Verkar mest synas bakifrån, dock. Men jag har inget emot härjade klockor. Det är ju en sportklocka! Får tänka att det blev bråk på polobanan och nån stackare blev knockad med en klubba! :D
Det är ju förhoppningsvis inga problem så länge man vet om det innan man bjuder. Hade varit en tråkig överraskning om man varit ovetande. I värsta fall finns det folk som kan svetsa!

Tillbaka
Topp