• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fint skick! Försök inte skruva av glasringen bara, den är inte gängad vad jag förstod. Glaset är även bara limmat utan packning, det upptäckte vi när min väns tappade glaset.
Är det säkert att glaset varit limmat från början alltså, och att det inte var någon som gjort en abrovinschlösning à la Dr Watch?

Sett för många fina såna här på forumet, slog till när chansen dök upp!

IMG_20210804_183257.jpg

Tjusig! Kan kronan vara utbytt mot fel storlek? Ser lite liten ut, tycker jag.
Ja, kanske, fast snarare att den är marginellt för stor? Det ser dock ut att vara rätt när jag jämför med andra med samma MRP SA-boett. Kronan går att trycka in men den hakar inte riktigt i. Att ställa datum och tid fungerar utmärkt. Ska öppna och titta närmare vid tillfälle, nu har det dock varit fokus på rengöring.

BM2.jpg

Ja, kanske, fast snarare att den är marginellt för stor? Det ser dock ut att vara rätt när jag jämför med andra med samma MRP SA-boett. Kronan går att trycka in men den hakar inte riktigt i. Att ställa datum och tid fungerar utmärkt. Ska öppna och titta närmare vid tillfälle, nu har det dock varit fokus på rengöring.

BM2.jpg
Kan ju vara så enkelt att det finns gammal dna i botten på kronan eller en trasig packning som ligger fel t ex, inget ovanligt.

BM2.jpg
Kan ju vara så enkelt att det finns gammal dna i botten på kronan eller en trasig packning som ligger fel t ex, inget ovanligt.
Trasiga gängor som inte vill fästa är väl också en möjlighet? Ser ju som sagt korrekt ut från den vinkeln.

Tillbaka
Topp