Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym tissot, skulle nog göra sig bra på ett tropic.
Tack! Gillar den också Ja tanken har slagit mig med att låta den testa bära tropic. Har dock inget hemma. Tips på vart man kan finna ett bra under femhundringen?Grym tissot, skulle nog göra sig bra på ett tropic.
Nja vad är det för bandbredd? Om 20mm så får du nog snarare vara beredd på 1000-1500:-Tack! Gillar den också Ja tanken har slagit mig med att låta den testa bära tropic. Har dock inget hemma. Tips på vart man kan finna ett bra under femhundringen?
Jo det måste det! När man väl testat original så vill man inte ha något annat.Det är 18mm. Måste inte va ett sk äkta tropic heller...
De gamla HK-tropic jag har känns lika i gummit. Lite sämre form bara.Jo det måste det! När man väl testat original så vill man inte ha något annat.
Kostar?De gamla HK-tropic jag har känns lika i gummit. Lite sämre form bara.
Idag? Ingen aning. Var typ gratis från Canada? förr. Så inget bra tips men bör finnas ok där ute.Kostar?
Det är ett bra pris för ett nytt 18 mm. Sport är precis lika trevliga som de andra modellerna. Tänk på att det förekommer två längder. Kan bli lite knasigt om man har tunn eller tjock handled och väljer fel.Hittade Tropic sport för 45€. Har ju en annan design, men är de likvärdiga i övrigt?
Det är ett bra pris för ett nytt 18 mm. Sport är precis lika trevliga som de andra modellerna. Tänk på att det förekommer två längder. Kan bli lite knasigt om man har tunn eller tjock handled och väljer fel.
Tre hål, så det är den korta varianten. Har aldrig haft något så jag vet inte riktigt hur långt det är. Råkade köpa ett kort Tropic 66 och det funkade ju i princip på min ca 18,5-19 cm handled, men det stack ut för kort "flärp" så jag fick OCD-Assburgers och gillade det inte. Har haft några långa Sport också och de känns perfekt lagom på min arm. Vill minnas att det inte skiljer jättemycket relativt den kortare varianten. Gissar att den är idealisk upp till kanske ca 17 cm men någon som faktiskt har ett i lådan för närvarande kan nog lämna säkrare besked...
Enligt beskrivning NOS men dom anger ingen längd.
Härligt att den kom till forumet
Gårdagens. Men y’know.
Välanvänd.
Stämmer. Jag har korta å de är för korta för mig iaf med 18.5cm handled. Mixade två korta med två normala för att få två par ok!Tre hål, så det är den korta varianten. Har aldrig haft något så jag vet inte riktigt hur långt det är. Råkade köpa ett kort Tropic 66 och det funkade ju i princip på min ca 18,5-19 cm handled, men det stack ut för kort "flärp" så jag fick OCD-Assburgers och gillade det inte. Har haft några långa Sport också och de känns perfekt lagom på min arm. Vill minnas att det inte skiljer jättemycket relativt den kortare varianten. Gissar att den är idealisk upp till kanske ca 17 cm men någon som faktiskt har ett i lådan för närvarande kan nog lämna säkrare besked...
Edit: Har ju haft ett kort 16 mm men vågar inte lova att ett kort 18 har samma längd. Men 18 är väl knappast kortare iallafall. Mått finns i min gamla annons.
Avslutad - NOS 16 mm svart Tropic Sport
NOS 16 mm svart Tropic Sport. Mjukt och fint. Finns i Stockholm för avhämtning eller kan skickas för självkostnadspris. Pris: 200 krklocksnack.se
Tropic sport tycker jag är skönast! Följsammare och lite mindre svettigtTre hål, så det är den korta varianten. Har aldrig haft något så jag vet inte riktigt hur långt det är. Råkade köpa ett kort Tropic 66 och det funkade ju i princip på min ca 18,5-19 cm handled, men det stack ut för kort "flärp" så jag fick OCD-Assburgers och gillade det inte. Har haft några långa Sport också och de känns perfekt lagom på min arm. Vill minnas att det inte skiljer jättemycket relativt den kortare varianten. Gissar att den är idealisk upp till kanske ca 17 cm men någon som faktiskt har ett i lådan för närvarande kan nog lämna säkrare besked...
Edit: Har ju haft ett kort 16 mm men vågar inte lova att ett kort 18 har samma längd. Men 18 är väl knappast kortare iallafall. Mått finns i min gamla annons.
Avslutad - NOS 16 mm svart Tropic Sport
NOS 16 mm svart Tropic Sport. Mjukt och fint. Finns i Stockholm för avhämtning eller kan skickas för självkostnadspris. Pris: 200 krklocksnack.se
Är lite grann benägen att hålla med.Tropic sport tycker jag är skönast! Följsammare och lite mindre svettigt
Tropic sport tycker jag är skönast! Följsammare och lite mindre svettigt
Jo, jag var nära att skriva "minst lika trevliga". Bekvämare än 66 och snyggare än Star.Är lite grann benägen att hålla med.
Tycker också att det kan passa bra på Tissoten i detta fallet. De har ju trots allt kört en hel del rallylänkar på andra samtida modeller, så då är det väl inte mer än rätt med en gummihomage av dessa.
Enligt beskrivning NOS men dom anger ingen längd.
Grym!
Gårdagens. Men y’know.
Välanvänd.
Har legat lite lågt ett tag, men kunde inte låta bli att buda hem denna Zenith Chronometre. Inte mycket information och halvdåliga bilder, men det är inte ofta en hittar en sådan i stål med skruvad baksida. Serienumret antyder att boetten är från 1954. Hoppas nu bara det sitter en 135:a inuti;-) Lovar rapportera i Zenith-tråden när den landat
Jag köpte denna på eBay. Det jag ville åt var en trevlig GF länk men jag fick så mycket mer än jag trodde. Blev glad och berörd över brevet som kom med.
Ja ibland har man tur, och ibland får man toalettpapperslindade sakerHelt okej att ligga lågt ett tag om man sen dundrar in något så trevligt.
Måste verkligen ha en sån nån gång!
Tror för övrigt att den kan vara riktigt charmig på lite vettiga bilder. Ibland är det värt att chansa på potatisfotografier.
Coolt!
Det är ju den typen av grejer man hoppas på när man köper något.
Istället får man sitt Tradera-köp nedslängt i ett icke-vadderat kuvert med toalettpapper som enda stötdämpningen.
Tack! Får se om chansningen gick hem. Jag vet ju inte ens om det finns något urverk inuti;-) En gång fick jag hem en fin Zenith där någon hade fyllt fjäderhuset med superlim..... Ingen ångerrätt heller på en slagauktion!Helt okej att ligga lågt ett tag om man sen dundrar in något så trevligt.
Måste verkligen ha en sån nån gång!
Tror för övrigt att den kan vara riktigt charmig på lite vettiga bilder. Ibland är det värt att chansa på potatisfotografier.
Coolt!
Det är ju den typen av grejer man hoppas på när man köper något.
Istället får man sitt Tradera-köp nedslängt i ett icke-vadderat kuvert med toalettpapper som enda stötdämpningen.
Ja ibland har man tur, och ibland får man toalettpapperslindade saker
Denna kom hem idag. En riktigt härlig Helvetia från andra världskriget. Denna är enormt ovanlig då den både har DH samt US army stamp på baksidan. Den blev originellt issued till den tyska armén. Den beslagtogs av Amerikanarna mot slutet av ww2 och blev re-issued som amerikansk militärklocka. En double signed militärklocka som varit med på båda sidorna av historian med andra ord. Dags att hitta ett passande band
Edit: Tror det får bli ett US militär-issued singel pass band tills vidare. Lite litet men tycker det är snyggt med 16mm på 18mm bandbredd
Den sidan är verkligen grymt bra. Har läst en hel del där. Jättekul att veta vem som ligger bakom den och ännu trevligare att du finns på klocksnack . Ska ta och läsa igenom allt från DH delen nu till eftermiddagskaffet. Jag får även tacka för att du inte budade över mig. Är väldigt glad i den klockanHärlig klocka. Jag bjöd på den också!
Ta en titt här för mer information om min webbplats. Den är av "typ 5".
https://www.helvetiahistory.co.uk/german-military-dh-watches
Tack. Carl.