• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Den sidan är verkligen grymt bra. Har läst en hel del där. Jättekul att veta vem som ligger bakom den och ännu trevligare att du finns på klocksnack :D . Ska ta och läsa igenom allt från DH delen nu till eftermiddagskaffet. Jag får även tacka för att du inte budade över mig. Är väldigt glad i den klockan

Tack! Jag är från Storbritannien men jag följer Helvetia på forum överallt annars skulle jag sakna så många fina klockor.

Fick med en Zenith sporto i en auktionsbatch. Står tyvärr still, men har funderingar på att låta den få lite kärlek hos urisen
20210820_134618.jpg

Köpte just den här loten en bit över vad jag egentligen tänkt bjuda, time will tell om det var ett lyckat köp eller inte. Läskigt med otestat ibland..

NOS Stocker & Yale 184, använt av amerikanska armén som MIL-W-46374C.
En issued mekanisk, två non-issued kvarts och en non-issued med okänt verk.

Tack till @eNielsen för support!

Bilagor

• Screenshot_20210824_205826_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20210824_205826_com.qxl.Client.jpg
    123.8 KB · Visningar: 19
  • Screenshot_20210824_205822_com.qxl.Client.jpg
    Screenshot_20210824_205822_com.qxl.Client.jpg
    149 KB · Visningar: 16
Senast ändrad:
Vissa är iaf, lite mer gjutskägg på de jag har men lika mjuka. Dock hört att vissa är hårda så finns nog flera varianter.
Jag tänkte snarast på de nytillverkade som finns, ofta ej ens tillverkade i gummi utan silikon. Enda likheten att de har ett våffelmönster...

Hk är ofta ok, men äkta är värt sitt pris imo, sköna och håller i evigheter.

Tillbaka
Topp