Aldrig sett en Suverän utan lysmassa förut, har du sett andra?Köpte en sån här idag.
Btw ser boetten riktigt bra ut, inte många man ser med bevarade boettformer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig sett en Suverän utan lysmassa förut, har du sett andra?Köpte en sån här idag.
Aldrig sett en Suverän utan lysmassa förut, har du sett andra?
Btw ser boetten riktigt bra ut, inte många man ser med bevarade boettformer!
Har du sparat den andra?Har letat efter den här versionen i över två år. Jag såg 2400-7 förut utan lysmassa
Vilken menar du ?Har du sparat den andra?
Den andra du hade sett utan lysmassa, skulle vara kul att se den ocksåVilken menar du ?
Snygg!! Denna tavla såldes endast i Sverige va?Köpte en sån här idag.
Den andra du hade sett utan lysmassa, skulle vara kul att se den också
Den andra du hade sett utan lysmassa, skulle vara kul att se den också
Snygg!! Denna tavla såldes endast i Sverige va?
Coolt aldrig sett tidigare, hade gissat att tavlan var från en annan referens men man alltid kul att lära sig nya saker1945 Omega 30T2 Swedish Suveran Military Vintage Gent's Watch
omegaenthusiast.comBox Play 1940’s: Omega Suverän reference 2400-7
Another example of 1940’s Omega with not overly large box. I never saw a special box for the Suverän as I did for the Officer, but both modewww.watchprozine.com
Snygg! Börjar gilla ur med lite bulligare form. Har du årtal på den?En av mina absoluta drömklockor packades upp idag efter en mycket trevlig affär med @Rookie.....
Fick även med en bunt passande och mycket smakfulla band av hög kvalisort:
Klockan är i ett mycket fint och förmodat originalskick och är en av de allra tidigast tillverkade i Heuers serie med Camaros och med ref 7220 NT vilket innebär att den har en mörkbrun nästan svart tavla med tachymeter-skala samt det välkänd kronografverket Valjoux 72.
Siffran på bakboetten är inget serienummer utan visar på att denna klocka ursprungligen såldes i Schweiz via Heuers återförsäljare Cuanillon & Cie som använde en egen nomenklatur som än idag inte riktigt har klargjorts hur den var upplagd.
Taaack!Snygg! Börjar gilla ur med lite bulligare form. Har du årtal på den?
Kanonfin, stort grattis!En av mina absoluta drömklockor packades upp idag efter en mycket trevlig affär med @Rookie.....
Klockan är i ett mycket fint och förmodat originalskick och är en av de allra tidigast tillverkade i Heuers serie från 1968 med Camaros och med ref 7220 NT vilket innebär att den har en mörkbrun nästan svart tavla med tachymeter-skala samt det välkänd kronografverket Valjoux 72.
Siffran på bakboetten är inget serienummer utan visar på att denna klocka ursprungligen såldes i Schweiz via Heuers återförsäljare Cuanillon & Cie som använde en egen nomenklatur som än idag inte riktigt har klargjorts hur den var upplagd.
Tack kompis!Kanonfin, stort grattis!
Vad är din uppfattning om tavlan?Kom med posten idag, första köpet på länge!
Syftar du på om den är ommålad eller? Jag har väldigt lite att referera till så vet faktiskt inte. Har inte reflekterat något över det innan heller, men det är ju möjligt.Vad är din uppfattning om tavlan?
Ja precis, menade inte att vara otrevlig utan mer hur klockan annonserats till dig. Jag tror den är det.Syftar du på om den är ommålad eller? Jag har väldigt lite att referera till så vet faktiskt inte. Har inte reflekterat något över det innan heller, men det är ju möjligt.
Grattis! Fantastisk skickEn av mina absoluta drömklockor packades upp idag efter en mycket trevlig affär med @Rookie.....
Klockan är i ett mycket fint och förmodat originalskick och är en av de allra tidigast tillverkade i Heuers serie från 1968 med Camaros och med ref 7220 NT vilket innebär att den har en mörkbrun nästan svart tavla med tachymeter-skala samt det välkänd kronografverket Valjoux 72.
Nej då, ingen fara . Ja den var ju inte annonserad som ommålad men. Det är ju som sagt möjligt, är ingen expert på Tissot kronografer. Men jag har ju sett betydligt sämre ommålningar, så om den nu skulle vara det så stör det mig inte i alla fall (ser inte konstigt ut med blotta ögat). Är det något särskilt du tänker på eller har du någon bra referens?Ja precis, menade inte att vara otrevlig utan mer hur klockan annonserats till dig. Jag tror den är det.
Ja precis, menade inte att vara otrevlig utan mer hur klockan annonserats till dig. Jag tror den är det.
Jämför med denna som jag tror är av samma modell, om än i guld. Klart tunnare font på subdials och mindre teckenstorlek samt delvis annan utformning med 3-minutersmarkeringar på höger subdial t.ex. Ditt exemplar har även separerade yttre indexringar, på denna är tachymeterskalan integrerad med minutindex.Nej då, ingen fara . Ja den var ju inte annonserad som ommålad men. Det är ju som sagt möjligt, är ingen expert på Tissot kronografer. Men jag har ju sett betydligt sämre ommålningar, så om den nu skulle vara det så stör det mig inte i alla fall (ser inte konstigt ut med blotta ögat). Är det något särskilt du tänker på eller har du någon bra referens?
Tack broder!Grattis! Fantastisk skick
Boetten ser ju helt orörd ut
Jo absolut! Tänkte mer på polertrissan har lyst med sin frånvaroTack broder!
Nja, nog har den spår av användning nog men den är i ett underbart skick!
Inte helt säker att den inte smakat polertrissa under alla dessa 54 år men det är i så fall väldigt varsamt gjort!Jo absolut! Tänkte mer på polertrissan har lyst med sin frånvaro
Ja om den ska se ut sådär så är den ju antagligen ommålad.Jämför med denna som jag tror är av samma modell, om än i guld. Klart tunnare font på subdials och mindre teckenstorlek samt delvis annan utformning med 3-minutersmarkeringar på höger subdial t.ex. Ditt exemplar har även separerade yttre indexringar, på denna är tachymeterskalan integrerad med minutindex.
Kanske var Tissot som tryckte många dåliga tavlor?Tror båda Tissoterna är ommålade? Ingen av tavlorna ser särskilt bra ut?
Vad är det som ser så dåligt ut på den guldiga?Tror båda Tissoterna är ommålade? Ingen av tavlorna ser särskilt bra ut?