• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

hejsam

Patek
2-Faktor
Köpte en sån här idag.
20220119_160844.jpg
20220119_160852.jpg
20220119_173546.jpg
20220119_173653.jpg
20220119_173721.jpg
20220119_160759_LI.jpg
Aldrig sett en Suverän utan lysmassa förut, har du sett andra?

Btw ser boetten riktigt bra ut, inte många man ser med bevarade boettformer!
 

andskand

Cartier
Den andra du hade sett utan lysmassa, skulle vara kul att se den också :)

Den andra du hade sett utan lysmassa, skulle vara kul att se den också :)

 

hejsam

Patek
2-Faktor

Hugger69

Patek
2-Faktor
En av mina absoluta drömklockor packades upp idag efter en mycket trevlig affär med @Rookie.....

IMG_3197.JPG
IMG_3198.jpg
IMG_3199.jpg


Fick även med en bunt passande och mycket smakfulla band av hög kvalisort:
IMG_3207.jpg



Klockan är i ett mycket fint och förmodat originalskick och är en av de allra tidigast tillverkade i Heuers serie från 1968 med Camaros och med ref 7220 NT vilket innebär att den har en mörkbrun nästan svart tavla med tachymeter-skala samt det välkänd kronografverket Valjoux 72.

IMG_3203.jpg
IMG_3204.jpg
IMG_3210.jpg
IMG_3209.jpg

IMG_20210521_123209.jpg


Siffran på bakboetten är inget serienummer utan visar på att denna klocka ursprungligen såldes i Schweiz via Heuers återförsäljare Cuanillon & Cie som använde en egen nomenklatur som än idag inte riktigt har klargjorts hur den var upplagd.
IMG_3208.jpg
 
Senast ändrad:

martaSM30

Audemars
2-Faktor
En av mina absoluta drömklockor packades upp idag efter en mycket trevlig affär med @Rookie.....

IMG_3197.JPG
IMG_3198.jpg
IMG_3199.jpg


Fick även med en bunt passande och mycket smakfulla band av hög kvalisort:
IMG_3207.jpg



Klockan är i ett mycket fint och förmodat originalskick och är en av de allra tidigast tillverkade i Heuers serie med Camaros och med ref 7220 NT vilket innebär att den har en mörkbrun nästan svart tavla med tachymeter-skala samt det välkänd kronografverket Valjoux 72.

IMG_3203.jpg
IMG_3204.jpg
IMG_3210.jpg
IMG_3209.jpg

IMG_20210521_123209.jpg


Siffran på bakboetten är inget serienummer utan visar på att denna klocka ursprungligen såldes i Schweiz via Heuers återförsäljare Cuanillon & Cie som använde en egen nomenklatur som än idag inte riktigt har klargjorts hur den var upplagd.
IMG_3208.jpg
Snygg! Börjar gilla ur med lite bulligare form. Har du årtal på den?
 

Solvik

Panerai
En av mina absoluta drömklockor packades upp idag efter en mycket trevlig affär med @Rookie.....

IMG_3197.JPG
IMG_3198.jpg
IMG_3199.jpg


Fick även med en bunt passande och mycket smakfulla band av hög kvalisort:
IMG_3207.jpg



Klockan är i ett mycket fint och förmodat originalskick och är en av de allra tidigast tillverkade i Heuers serie från 1968 med Camaros och med ref 7220 NT vilket innebär att den har en mörkbrun nästan svart tavla med tachymeter-skala samt det välkänd kronografverket Valjoux 72.

IMG_3203.jpg
IMG_3204.jpg
IMG_3210.jpg
IMG_3209.jpg

IMG_20210521_123209.jpg


Siffran på bakboetten är inget serienummer utan visar på att denna klocka ursprungligen såldes i Schweiz via Heuers återförsäljare Cuanillon & Cie som använde en egen nomenklatur som än idag inte riktigt har klargjorts hur den var upplagd.
IMG_3208.jpg
Kanonfin, stort grattis!
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
En av mina absoluta drömklockor packades upp idag efter en mycket trevlig affär med @Rookie.....

IMG_3197.JPG
IMG_3198.jpg
IMG_3199.jpg


Fick även med en bunt passande och mycket smakfulla band av hög kvalisort:
IMG_3207.jpg



Klockan är i ett mycket fint och förmodat originalskick och är en av de allra tidigast tillverkade i Heuers serie från 1968 med Camaros och med ref 7220 NT vilket innebär att den har en mörkbrun nästan svart tavla med tachymeter-skala samt det välkänd kronografverket Valjoux 72.

IMG_3203.jpg
IMG_3204.jpg
IMG_3210.jpg
IMG_3209.jpg

IMG_20210521_123209.jpg


Siffran på bakboetten är inget serienummer utan visar på att denna klocka ursprungligen såldes i Schweiz via Heuers återförsäljare Cuanillon & Cie som använde en egen nomenklatur som än idag inte riktigt har klargjorts hur den var upplagd.
IMG_3208.jpg
Grattis! Fantastisk skick

Boetten ser ju helt orörd ut
 
Ja precis, menade inte att vara otrevlig utan mer hur klockan annonserats till dig. Jag tror den är det.
Nej då, ingen fara 😊. Ja den var ju inte annonserad som ommålad men. Det är ju som sagt möjligt, är ingen expert på Tissot kronografer. Men jag har ju sett betydligt sämre ommålningar, så om den nu skulle vara det så stör det mig inte i alla fall (ser inte konstigt ut med blotta ögat). Är det något särskilt du tänker på eller har du någon bra referens?
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Ja precis, menade inte att vara otrevlig utan mer hur klockan annonserats till dig. Jag tror den är det.
Nej då, ingen fara 😊. Ja den var ju inte annonserad som ommålad men. Det är ju som sagt möjligt, är ingen expert på Tissot kronografer. Men jag har ju sett betydligt sämre ommålningar, så om den nu skulle vara det så stör det mig inte i alla fall (ser inte konstigt ut med blotta ögat). Är det något särskilt du tänker på eller har du någon bra referens?
Jämför med denna som jag tror är av samma modell, om än i guld. Klart tunnare font på subdials och mindre teckenstorlek samt delvis annan utformning med 3-minutersmarkeringar på höger subdial t.ex. Ditt exemplar har även separerade yttre indexringar, på denna är tachymeterskalan integrerad med minutindex.

22050600-as4hdho8u25bo3rsvapzhvsr-ExtraLarge.jpg
 
Jämför med denna som jag tror är av samma modell, om än i guld. Klart tunnare font på subdials och mindre teckenstorlek samt delvis annan utformning med 3-minutersmarkeringar på höger subdial t.ex. Ditt exemplar har även separerade yttre indexringar, på denna är tachymeterskalan integrerad med minutindex.

22050600-as4hdho8u25bo3rsvapzhvsr-ExtraLarge.jpg
Ja om den ska se ut sådär så är den ju antagligen ommålad.

Vad tycker ni att min är värd, om vi säger att tavlan är ommålad? 35mm, helstål Lemania 1276 verk.
 
Topp