Alltså det är rött guld men vit i tonen. Jmf med vigselring i rött guld och silverring:Trevlig! Älskar klockor utan sekundvisare.
Lifehack: Kör Cartier Trinity som vigselring(ar) så är det problemet ur världen!
Men nu börjar jag nästan gilla det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
	Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus. 
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså det är rött guld men vit i tonen. Jmf med vigselring i rött guld och silverring:Trevlig! Älskar klockor utan sekundvisare.
Lifehack: Kör Cartier Trinity som vigselring(ar) så är det problemet ur världen!
Är den ljusare än Cartier? De är ju väldigt gula, inte så varma i tonen.Alltså det är rött guld men vit i tonen. Jmf med vigselring i rött guld och silverring:
Men nu börjar jag nästan gilla det!
Ja, betydligt:Är den ljusare än Cartier? De är ju väldigt gula, inte så varma i tonen.
Nu är jag långt ifrån expert, men reagerade instinktivt på trycket, är den renoverad? Menar inte att vara dryg på något vis! När jag letar referenser så hittar jag inget som ser lika slarvigt ut eller vad man ska säga.Har legat lågt ett tag men slog till på en UG Tri-Compax ref. 22259 idag. Troligen ett 481-urverk. Daterar den preliminärt till 1945-46.

Jag tycker tyvärr också trycket ser för dåligt ut för att vara UG från denna period utan att vara någon expert på dessa modeller.Nu är jag långt ifrån expert, men reagerade instinktivt på trycket, är den renoverad? Menar inte att vara dryg på något vis! När jag letar referenser så hittar jag inget som ser lika slarvigt ut eller vad man ska säga.
Nu är jag långt ifrån expert, men reagerade instinktivt på trycket, är den renoverad? Menar inte att vara dryg på något vis! När jag letar referenser så hittar jag inget som ser lika slarvigt ut eller vad man ska säga.
Ja, det kan absolut vara så! Återkommer när jag undersökt på nära håll!Jag tycker tyvärr också trycket ser för dåligt ut för att vara UG från denna period utan att vara någon expert på dessa modeller.
Dessa är ju dessutom väldigt vanliga att de är ommålade tyvärr, verkar vara en riktig djungel att hitta en bra som är orörd.
Helt rätt, det gör lite ont i ögonen.Nu är jag långt ifrån expert, men reagerade instinktivt på trycket, är den renoverad? Menar inte att vara dryg på något vis! När jag letar referenser så hittar jag inget som ser lika slarvigt ut eller vad man ska säga.
Har legat lågt ett tag men slog till på en UG Tri-Compax ref. 22259 idag. Troligen ett 481-urverk. Daterar den preliminärt till 1945-46.

Nu är jag långt ifrån expert, men reagerade instinktivt på trycket, är den renoverad? Menar inte att vara dryg på något vis! När jag letar referenser så hittar jag inget som ser lika slarvigt ut eller vad man ska säga.
Jag tycker tyvärr också trycket ser för dåligt ut för att vara UG från denna period utan att vara någon expert på dessa modeller.
Dessa är ju dessutom väldigt vanliga att de är ommålade tyvärr, verkar vara en riktig djungel att hitta en bra som är orörd.

Fräck!Blev onödigt dyr tyvärr men länge varit sugen på en..
Nu förstår jag inte helt! Menar du att typsnittet är fel? Någon logotyp finns ju inte på mitt köp. Tycker heller inte att typsnittet ser ut som på din bild, men det kan ju vara fel ändå. Förtydliga gärna så jag hänger med!Den där logotypen användes mellan 1965-1988 så redan där kan man konstatera att den inte är korrekt. Med hänsyn till det är det lätt att ifrågasätta resten av urtavlan. Hoppas det löser sig med säljaren!

Såvitt jag kan bedöma utifrån bilden på urtavlan är det den aktuella fonten, eller något snarlikt, som används. Med undantaget att U-symbolen saknas ser jag inga större avvikelser.Nu förstår jag inte helt! Menar du att typsnittet är fel? Någon logotyp finns ju inte på mitt köp. Tycker heller inte att typsnittet ser ut som på din bild, men det kan ju vara fel ändå. Förtydliga gärna så jag hänger med!
Hm, vet inte om jag håller om att just det är ett problem. Är ganska likt ett flertal av referensen (eller närliggande). Se bilder! Däremot tror jag en hel del siffror är bättrade!Såvitt jag kan bedöma utifrån bilden på urtavlan är det den aktuella fonten, eller något snarlikt, som används. Med undantaget att U-symbolen saknas ser jag inga större avvikelser.

Jo, det ser helt klart ut att vara ett stort problem just UG-texten. Tillsammans med övriga trycket då. Väldigt ovanligt man bättrar på ett tryck. Bara du vet vad du köpt är det lugnt, ditt val och din klocka.Hm, vet inte om jag håller om att just det är ett problem. Är ganska likt ett flertal av referensen (eller närliggande). Se bilder! Däremot tror jag en hel del siffror är bättrade!

Tack! Jag ska förstås undersöka den noga när den landar och tar till mig det som sagts i tråden så här långt. Det är inte så lätt att hitta verifierat korrekta referensexemplar vilket försvårar det hela en del!Jo, det ser helt klart ut att vara ett stort problem just UG-texten. Tillsammans med övriga trycket då. Väldigt ovanligt man bättrar på ett tryck. Bara du vet vad du köpt är det lugnt, ditt val och din klocka.
Tycker de du lade upp som referenser såg fina ut. Köpte du den som med originaltryck eller utan garantier?Tack! Jag ska förstås undersöka den noga när den landar och tar till mig det som sagts i tråden så här långt. Det är inte så lätt att hitta verifierat korrekta referensexemplar vilket försvårar det hela en del!
Ja, jag har fått mycket användbar input! Har som sagt tagit till mig detta och kommer undersöka noga när den landar.Detta är en tråd med många kunniga. Studsade på loggan också, den är modernare än klockan imo
Lets see your UG Tri-Compax
I have been bitten with the UG Tri-Compax bug. But honestly hardly find photos on them as I do with other watches. I know a ton of members here have them. So would love to see everyone share some pics!omegaforums.net

Vinner två av tre auktioner jag ville ha denna vecka. De två blir dyra men den jag missat med 10 sekunder blir såklart svinbillig…

Haha grattis!!Nån gång skall väl även jag ha stolpe in på auktion.

Kul, Grattis !Du hade rätt
Fick även med bla dessa stålisar: