Fan, jag skulle ju inte handla några fler klockor i år utan börja sälja av...gick ju sådär!
Den här damp ner i brevlådan bokstavligen idag!
Ett riktigt Traderafynd då den här klockan var Enicars motsvarighet till COSC-klockorna och med ett extremt fint, kontrollerat och serienummer märkt verk med 30 juveler. Allt monterat i en SuperCompressor-boett från EPSA.
Snyggt förpackat!
Lite svårt att se men gravyren på baksidan säger att ref är 100/202 BaAS vilket betyder att är en SuperCompressor-boett i rostfritt stål som tål vatten ner till 50 m och verket är automatiskt med svepande centrumsekund. Serienummer finns där också men, svårt att se på bilden, klockan är från 1960/61.
Gillar speciellt den här annars ganska diskreta klockans facetterade glas som gör att den sticker ut lite i mängden.
Dock var det väldigt repigt, men efter lite snabb polering med lite våtslip och Polywatch så funkar det.
Min uris ska få kika på den bruna "repan" på insidan av glaset samt verket som satt lite löst på ena sidan.
Ett äkta Supertest-verk från Enicar är baserat på AR 1125 och försett med eget serienummer och ett intyg som följde med klockan för att garantera dess gång. Intyget finns sällan eller aldrig sparat dessvärre.
Verket ser ut att vara i toppskick och klockan går ruskigt bra den korta stund jag haft den hittills...
Tillbaka på armen efter poleringen.
Länken får dessvärre inte av eftersom man inte kommer åt bandstiften så den får urisen ta av för något mer passande...