• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

240snusit

Panerai
Men det där vill jag också testa! @Cougan jag tittar på dig, fler länkar kvar? ;)
Säg till om du/någon vill testa med ett Henry&Cie HC57 - har alldeles för många och tror de skulle vara snygga som armlänk! Hoppas bara denna trend inte trissar upp mina kära damlänkar för mycket bara 😉

EDIT: jag planerar att göra några kvalitativa armband av diverse damlänkar a la HC57 för stöd till Ukraina som en liten snäll grej! 😄
 
Senast ändrad:

240snusit

Panerai
Ett gäng Speidel, Fixo-flex och Maruman flex samt ett mesh. 99kr på tradera. Ngn som kan identifiera loggan på mesh?
Tror det är Synchron!
3F60D0E6-2616-4133-B5B4-C45E678B0994.jpeg
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Fan, jag skulle ju inte handla några fler klockor i år utan börja sälja av...gick ju sådär! 😛
Den här damp ner i brevlådan bokstavligen idag!

Ett riktigt Traderafynd då den här klockan var Enicars motsvarighet till COSC-klockorna och med ett extremt fint, kontrollerat och serienummer märkt verk med 30 juveler. Allt monterat i en SuperCompressor-boett från EPSA.

Snyggt förpackat!
IMG_4036.JPG
IMG_4037.JPG
IMG_4038.jpg
IMG_4040.jpg


Lite svårt att se men gravyren på baksidan säger att ref är 100/202 BaAS vilket betyder att är en SuperCompressor-boett i rostfritt stål som tål vatten ner till 50 m och verket är automatiskt med svepande centrumsekund. Serienummer finns där också men, svårt att se på bilden, klockan är från 1960/61.
IMG_4041.jpg


Gillar speciellt den här annars ganska diskreta klockans facetterade glas som gör att den sticker ut lite i mängden.
Dock var det väldigt repigt, men efter lite snabb polering med lite våtslip och Polywatch så funkar det.
Min uris ska få kika på den bruna "repan" på insidan av glaset samt verket som satt lite löst på ena sidan.
IMG_4042.jpg
IMG_4043.jpg
IMG_4053.jpg


Ett äkta Supertest-verk från Enicar är baserat på AR 1125 och försett med eget serienummer och ett intyg som följde med klockan för att garantera dess gång. Intyget finns sällan eller aldrig sparat dessvärre.
Verket ser ut att vara i toppskick och klockan går ruskigt bra den korta stund jag haft den hittills...
IMG_4046.jpg
IMG_4044.jpg



Tillbaka på armen efter poleringen.
Länken får dessvärre inte av eftersom man inte kommer åt bandstiften så den får urisen ta av för något mer passande...
IMG_4054.jpg
 

Psykel

Patek
Fan, jag skulle ju inte handla några fler klockor i år utan börja sälja av...gick ju sådär! 😛
Den här damp ner i brevlådan bokstavligen idag!

Ett riktigt Traderafynd då den här klockan var Enicars motsvarighet till COSC-klockorna och med ett extremt fint, kontrollerat och serienummer märkt verk med 30 juveler. Allt monterat i en SuperCompressor-boett från EPSA.

Snyggt förpackat!
IMG_4036.JPG
IMG_4037.JPG
IMG_4038.jpg
IMG_4040.jpg


Lite svårt att se men gravyren på baksidan säger att ref är 100/202 BaAS vilket betyder att är en SuperCompressor-boett i rostfritt stål som tål vatten ner till 50 m och verket är automatiskt med svepande centrumsekund. Serienummer finns där också men, svårt att se på bilden, klockan är från 1960/61.
IMG_4041.jpg


Gillar speciellt den här annars ganska diskreta klockans facetterade glas som gör att den sticker ut lite i mängden.
Dock var det väldigt repigt, men efter lite snabb polering med lite våtslip och Polywatch så funkar det.
Min uris ska få kika på den bruna "repan" på insidan av glaset samt verket som satt lite löst på ena sidan.
IMG_4042.jpg
IMG_4043.jpg
IMG_4053.jpg


Ett äkta Supertest-verk från Enicar är baserat på AR 1125 och försett med eget serienummer och ett intyg som följde med klockan för att garantera dess gång. Intyget finns sällan eller aldrig sparat dessvärre.
Verket ser ut att vara i toppskick och klockan går ruskigt bra den korta stund jag haft den hittills...
IMG_4046.jpg
IMG_4044.jpg



Tillbaka på armen efter poleringen.
Länken får dessvärre inte av eftersom man inte kommer åt bandstiften så den får urisen ta av för något mer passande...
IMG_4054.jpg
Knasläcker! Stort grattis!
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Knasläcker! Stort grattis!
Haha, tackar!🤗
Jag visste ju att jag hade sett någon sådan här tidigare med fasettögons och så dök den bara upp på Tratten när vi språkades vid senast!
Den är som ett Kinderägg med SuperCompressor, Supertest-verk och fasettslipat glas! 😍
 
Senast ändrad:

Hugger69

Patek
2-Faktor
Du har helt rätt! 👍
Har kollat lite med en Enicar-kännare och han sa att det var nåt som Enicar tog fram men som inte blev så lyckat i längden då rubinerna ofta sprack.
Vet inte om min ovan har rubinerna kvar i lägret eller om det redan har bytts ut men rotorn snurrar som den ska så förmodligen utbytt!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Du har helt rätt! 👍
Har kollat lite med en Enicar-kännare och han sa att det var nåt som Enicar tog fram men som inte blev så lyckat i längden då rubinerna ofta sprack.
Vet inte om min ovan har rubinerna kvar i lägret eller om det redan har bytts ut men rotorn snurrar som den ska så förmodligen utbytt!
Du bör kunna se den röda färgen om rubinerna är kvar?
 

kuma-kun

Audemars
Jo, men det är ju ett ruskigt litet lager och jag vet inte om den lupp jag har räcker riktigt men ser det inte lite rött ut där faktiskt...
Eller är det inbillning?🤷‍♂️

IMG_4070.jpg

30 stenar i verket är ju en del så det är nog så att 6 sitter i rotorlagret.
Har för mig att vissa Seikomatics från 60-talet också körde med rubinkulor i rotorlagret.
 
Senast ändrad:
Topp