Går kronan hela vägen in?En (till) Borgel Alpina
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går kronan hela vägen in?En (till) Borgel Alpina
Är den i innersta läget på nedre bilden?Med bravur
YtterstÄr den i innersta läget på nedre bilden?
Yes, bör ju varit så original? Kanske smuts? Eller känner du att det tar stumt stopp?Ytterst
Innerst
Snyggt insänkt krona imop
Skulle du vilja ha den dikt an mot boetten?
Känns som vanligt. Kan vara smuts som ligger emellan. Jag tror ju att det är rätt krona.Yes, bör ju varit så original? Kanske smuts? Eller känner du att det tar stumt stopp?
Fullimmade du på ett för litet glas?Anlände nyss med löst plexi och halvlös sekundvisare, fixad och fin redan med nytt plexi och nytt band 36mm helstål HMT Mickey
Nej. Rätt storlek på glas. Första bilden är före glasbyte. Andra bilden är resultatet.Fullimmade du på ett för litet glas?
Aaah, lite limrester kvar bara. Charmig klocka.Nej. Rätt storlek på glas. Första bilden är före glasbyte. Andra bilden är resultatet.
Försökte få bort det mesta men resten sitter lite hårt, så får prova igen en annan gång! Tack!Aaah, lite limrester kvar bara. Charmig klocka.
Efter lång torka för min del ska det bli spännande att få hem denna Eska, ser lovande ut
Det får jag vara glad för men du behöver inte en till när du har den där, wow vilket ex, superfin!Ja, den där glömde jag helt av.
Bra pris!
Tror att den är fin!
Bra storlek också, med sina 36 mm.
Den nedre såg ut som den grävts upp i trädgården när den kom, men efter lite rengöring så träder en fin Suverän från 1944 med 30T2PC (stötskyddad) fram. Återkommer med rapport om den svarta!Två Omegor blev dagens skörd. Höll mig till planen och släppte en hel del annat ;-)
Vem behöver klocklådor när man istället kan stuva i trädgårn'.Den nedre såg ut som den grävts upp i trädgården när den kom, men efter lite rengöring så träder en fin Suverän från 1944 med 30T2PC (stötskyddad) fram. Återkommer med rapport om den svarta!
Tack! Tycker ganska ofta att auktionshusen inte gör uren rättvisa (med viktiga undantag förstås), vilket bäddar för en del fynd för oss som kan bedöma utifrån ganska dåliga bilder. Det gör ju jakten kul!Vem behöver klocklådor när man istället kan stuva i trädgårn'.
Ser ju betydligt trevligare ut än på auktionshusbilden. Grattis till köp!
Ser riktigt fin ut! Kanske ett kaliber 81?Denna ser lite lovande ut. 35mm exkl kronan
Ska bli kul att få hem. Det hade varit en kul bonus om det är 81. Fanns ej med i min tanke vid bud faktiskt.Ser riktigt fin ut! Kanske ett kaliber 81?
Tidstypiskt helrätt, det här var verkligen läckra grejer för en ung kvinna i början av 70-talet - i äkta silver och allt ! Verket däremot ska du nog inte ha några större förhoppningar omEn fin Tank i solitt silver - både länk och klocka. Tyvärr genom Ebays GSP, så med skyhöga importavgifter. Oh well, klockan är fin, åtminstone.
70-tal? Vad ser du för tell som indikerar det? Jag hade gissat bra mycket tidigare än så.Tidstypiskt helrätt, det här var verkligen läckra grejer för en ung kvinna i början av 70-talet - i äkta silver och allt ! Verket däremot ska du nog inte ha några större förhoppningar om
Det är sjuttiotal, men håller inte med ol att det är dam. Haft en i kromad boett tidigare.70-tal? Vad ser du för tell som indikerar det? Jag hade gissat bra mycket tidigare än så.