• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

hejsam

Patek
2-Faktor
Aldrig fel med en passande länk. Är de från ungefär samma tid? Kul att du solar den ännu mer. ✌🏻☺️
Det är en 1503 länk och dessa har ingen stämpel med årtal vad jag vet, men klockan är från -59 så länken känns tidsenlig även fast den troligen är från 60-talet snarare :)

Japp precis, försöker jobba lite mer på brännan🤩
 

acue

Cartier
Igår kom en småtrevlig Fulton i stål, den fick ett tunnt vintage-läder som matchade rätt bra. Fint fasade bandhorn på denna!

33A398D3-30A5-41C0-AEAB-F2DC4302F066.jpeg
 

240snusit

Panerai
Igår kom en småtrevlig Fulton i stål, den fick ett tunnt vintage-läder som matchade rätt bra. Fint fasade bandhorn på denna!

33A398D3-30A5-41C0-AEAB-F2DC4302F066.jpeg
Snygg! Vilket land kom den ifrån? Jag har två Fulton dykare och jag har en teori om att de var som Svalan/Tärnan etc fast för Italien. Jag har sett ett gäng på loppis här i Sverige, men verkar som att de flesta Fulton man hittar på Ebay/online i min erfarenhet kommer från Italien. Tycker det är smått intressant med regionala märken sådär.
 

acue

Cartier
Snygg! Vilket land kom den ifrån? Jag har två Fulton dykare och jag har en teori om att de var som Svalan/Tärnan etc fast för Italien. Jag har sett ett gäng på loppis här i Sverige, men verkar som att de flesta Fulton man hittar på Ebay/online i min erfarenhet kommer från Italien. Tycker det är smått intressant med regionala märken sådär.
Kom från gamla goda tratten och svensk säljare. Vet ingenting om Fulton faktiskt. Intressant med ev parallell till Svalan och Tärnan, där är det väl oklart i många fall vilken tillverkare som legat bakom.
 

240snusit

Panerai
Kom från gamla goda tratten och svensk säljare. Vet ingenting om Fulton faktiskt. Intressant med ev parallell till Svalan och Tärnan, där är det väl oklart i många fall vilken tillverkare som legat bakom.
Ah jag förstår! Ja, tror Fulton var så som Svalan och Tärnan där de köpte in off the shelf delar och lät en tredje part sätta ihop. Mina två dykare är t ex gjorda av Squale och Jenny SA respektive. Fulton verkade nog inte enbart i Italien uppenbarligen, så tack för svar ☺️
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Man kan väl påstå att jag har ett (eller några) problem. Brist på vintage läderband är inte längre ett av problemen 😅 Detta ska bli intressant..
FA3790EF-D736-4434-8D1A-4B5002DB41B0.jpeg
E4F8E350-833E-40F1-A057-717AB14BFC97.jpeg
Hahaha. Vars drog du hem det där? Hur många band är det egentligen mellan tumme och pekfinger? Har aldrig sett så många band i en hög iaf, det är jag tämligen säker på! :D
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Vilket härligt köp. Nu är helgen räddad 😁
Kände samma i början men börjar undra varför jag tyckte detta var smart 😀
Hahaha. Vars drog du hem det där? Hur många band är det egentligen mellan tumme och pekfinger? Har aldrig sett så många band i en hög iaf, det är jag tämligen säker på! :D
Ebay-auktion ! 11 kg väger det och enligt säljaren var det cirka 1500-1600 band men väldigt svårt att avgöra. Skulle tro närmare 2 men har ingen lust att räkna exakt 😄
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Kände samma i början men börjar undra varför jag tyckte detta var smart 😀

Ebay-auktion ! 11 kg väger det och enligt säljaren var det cirka 1500-1600 band men väldigt svårt att avgöra. Skulle tro närmare 2 men har ingen lust att räkna exakt 😄
Haha, helt galet! Tkr du ska räkna och sortera dom efter färg och mått!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
tyvärr verkar det vara en del mögel men även en hel del utan. Efter en snabb genomgång känns det som 30-50% skräp och resten är användbart / går att rädda. Finns en del märkesband så som Bulova, Elgin samt något Patek Philippe hittills
Tips är att köpa ozonmaskin. Älskar min och är det enda som faktiskt tar bort dålig lukt och mögel. Om något verkligen luktar illa har det gått för långt men tycker det är en pryl som är väl värd sina pengar. Tror jag köpte min för 1500 kr. Kör den hemma, bil, båt, skor osv.
 

eNielsen

Rolex
Pledge Member
Tips är att köpa ozonmaskin. Älskar min och är det enda som faktiskt tar bort dålig lukt och mögel. Om något verkligen luktar illa har det gått för långt men tycker det är en pryl som är väl värd sina pengar. Tror jag köpte min för 1500 kr. Kör den hemma, bil, båt, skor osv.
Stort tack för det tipset! Ska definitivt kolla upp ozonmaskin. Kan vara räddaren här :D
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Dagens ’köp’ är egentligen inget köp. Mina föräldrar ställde av ett par lådor från mitt pojkrum i garaget för ngn månad sedan och idag var jag tvungen att börja sortera ut skräpet då det är ont om plats. Till min glädje hittade jag en DS-2, en Rado och min första klocka - Casio!
De har legat sedan 1995, så ett kärt återseende, särskilt Radon!
2A317A7E-479F-4685-BF02-95DE89B0DD9C.jpeg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Visst? Egentligen aldrig varit mycket för dykarkronos - men denna plockar på nåt sätt många poäng. Fyndpris också så den fick åka ner i shoppingbagen! :)
Det är svårt tycker jag, dom får inte vara för "roliga" (om jag ska ha dom), men samtidigt ha lite egenheter. Fyndpris är ju svårt att slå :D grattis!
 
Topp